Dekkers.reismee.nl

St. Lucia

15 februari.

Tweede dag St. Lucia, whale song.

Heerlijke bedden, zoals elke keer tot nu toe. 8.15 uur ontbijten. Weer Engels ontbijt, grote schaal vers fruit ter compensatie genomen. Als verrassing had de kok een broodje gehakt voor ons gemaakt, met Kerry. Dat smaakte heerlijk, championnetjes erbij, gebakken aardappeltjes, gebakken tomaat en gebakken eieren.

Het lijkt ons een strak plan om een eind te gaan lopen, nu het nog kan????.

Het is 27 graden maar er staat een harde wind dus goed uit te houden. We lopen door een natuurreservaat en struikelen weliswaar 2 keer over Hippo drollen, VERSE!
Daar wemelt het hier van maar overdag liggen ze in het water dus heb je niets te vrezen. Maar als ze eruit komen lopen ze over deze weg. Raar idee, temeer omdat je die beesten niet voor kunt blijven, die kunnen wel 35 km per uur lopen. Onderweg weer overal apen en herten-soorten, zo maar om ons heen. Een prachtige wandeling tot aan het bord "pas op! Krokodillen". We konden verder over een loopbrug en kwamen uit bij het strand. Complete zandstorm overviel ons. In no time waren we gezandstraald. Als enige badgasten vouwde ik toch mijn handdoek open en liet me er snel op vallen anders waaide hij weg. Ik weet zeker dat ik in een zandheuveltje zou veranderen als ik hier een half uur zou blijven liggen. Hoge golven kwamen onze kant op rollen. Wederom verbaast over de kracht van de natuur.
Op de terugweg mosseltjes in room knoflooksaus gegeten met uitzicht op een estuarium, de moeraslanden van het iSimangaliso Wetland Park (Afrikaans:iSimangaliso-vleilandpark). Het park is onderdeel van werelderfgoed natuur.
Wachten op een vervangende auto.
We ontdekken een trommeltje met heerlijke zelfgebakken koekjes op onze kamer. Die worden aangesproken bij een kopje koffie. Bijna állemaal, als compliment aan de koekenbakker.
Om 16.00 uur komt een grijze Figo de poort binnen rijden. Veel kleiner dan de MG. De kapotte banden vallen niet onder de verzekering dus aardig schadepostje. Deze Figo kunnen wij morgen in Durban om gaan ruilen voor een grotere auto waar alle bagage in kan (uit het zicht).
Operatie geslaagd!
41 jaar samen en nog steeds blij met elkaar. Dat gaan we vieren met sushi, daar zijn we allebei gek op. Mister Himself heeft ons een restaurant aangeraden, Oceaan Basket. Boven een auto showroom. Het waait nog steeds dus een hoekje uit de wind gezocht en .......de lekkerste Sushi ooit gegeten. Op onze trouwdag regende het. Nu ook, Romantisch, toch?
In het pikkedonker terug met ons kleine autootje. Hans hoopte een Hippo tegen te komen, Ik gun hem dat best hoor, daar niet van. Toch blij dat we er geen zagen, al weet ik zeker dat hij er zelfs een stukje voor omgereden is, de lieverd.

Reacties

Reacties

jenny

Als ik het goed begrijp krijgen we begin maart onze eigen Hans weer terug op zijn oude gewicht .Genieten maar het leven is te kort om slechte wijn te drinken.

gijs en il

Nogmaals gefeliciteerd natuurlijk. Ik kijk iedere dag weer of er een mail binnen is met post van jullie, zo leuk om jullie te volgen. Heerlijk genoten van jullie trouwdag. Jammer dat de MG vervangen moest worden. Hippo's kunnen erg gevaarlijk zijn als ze in een slechte bui zijn dus weer maar blij dat ze in het water lagen. Geniet verder samen van deze prachtige reis. Dikke knuffels van ons. Xxx

anjo

jullie hebben wel een super reis zeg! Jammer van MG,
nog van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag.
(late reactie - net terug van Haute Fagne (Ardennen)

Apollonia

GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!
Kan me een slechtere lokatie voorstellen om je trouwdag te vieren!
Ik ben zo blij, kon ditx dit bericht openen.
Hoop dat dit zo blijft.
Heb op de mail je verhalen gelezen, heel wat!
Het was bijna een boek,fijn dat julliexzo genieten hou vol!!!
Wat de herten betreft hoef ik niet naar Z A.
Er woond er 1 in de tuin,prachtig dier.
Waarschijnlijk ontsnapt,zij is niet bang kan haar zo voeren.
Ik ga wel kijken waar ze vandaan komt,al is dat niet zo makkelijk.
Ik wil niet dat ze gaat schrikken als er gezaagd word of gras gemaaid
Ze kan dan oo de weg komen met alle gevolgen van dien.
Bovendien heeft ze alle lijnen van mijn nieuwe droogmolen doorgebeten,daar ben ik niet blij mee.
Maar ja het dier weet niet beter.
Zo nu heb ik net zo'n lang verhaal als jij en ga stoppen.
Nog veel plezier en wees voorzichtig!
Lieve groetjes uit Essen

Ineke

Nog van harte gefeliciteerd , wat een heerlijke vakantie hebben jullie en heel leuk om jullie verhalen te lezen .
Nog veel plezier en Hans niet te stoer hoor die Hippo's zijn echt gevaarlijk haha .
Liefs Jan en Ineke

RoMo

Beetje aan de late kant...alsnog van Harte Gefeliciteerd.
Geweldig om al zooo lang gezellig bij en met elkaar te zijn!
Hup naar de volgende 41 jaar. Toch?
Maarre...ik zou toch eventjes het hoekje om gegaan hebben. Krokodillen, nijlpaarden,...ik zou ze niet hebben willen tegenkomen, hoor.
Geniet maar weer gauw verder.
Hup...naar het volgend avontuur.
Big hughie van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!