Dekkers.reismee.nl

Van Coffee Bay naar Port Alfred

19 februari

Van Coffee Bay naar Port Alfred

We waren de enige gasten aan het ontbijt. Zelfs gebakken vis en gebakken aardappelen met spek en uitjes op het buffet. Tja, een goed begin....

Na ampel beraad besluiten we hier niet te blijven en verder te gaan. Alleen betaalde WiFi, geen vertier en (nog) geen zon. Een saaie dag trekt ons niet "we zijn in Zuid-Afrika."

De zee gaat tekeer. Op een paar surfers na een verlaten strandje. Buiten de poort is de bewoonde wereld van de zwarten. Al het personeel hier is zwart. Één blanke man, waarschijnlijk de eigenaar. Hij legt Hans uit waar we een bandenman kunnen vinden, zo'n 140 km verderop. Dat willen we eerst geregeld hebben.

Want hoe mooi het hier ook is, het is absoluut af te raden om hier met een personenauto naar toe te rijden. Voor het geld dat we nu al kwijt zijn aan banden hadden we een mooie jeep kunnen huren. Als je alles van te voren weet....... Dus inpakken en wegwezen.

Héél voorzichtig rijden de eerste 45 km. Het binnenland is zo prachtig dat dat geen straf is. Ik kijk mijn ogen uit. De vrouwen zijn in de weer met de was. Opvallend dat we nog geen handdoeken aan de lijn hebben zien hangen. Hier ga ik een studie van maken. Wordt vervolgt.

De koffer van Hans wordt steeds leger. Omdat hij zoveel afgevallen is laat hij alles wat hij gedragen heeft hier achter. Dus binnenkort hangen zijn overhemden hier te wapperen. Grappig idee.

In Dutywa warempel een bandenboer gevonden. 10 monteurs stonden op klanten te wachten dus Hans was meteen aan de beurt. 10 min. later velg rechtgeslagen en band opgepompt voor 30 rand oftewel 2.30 euro.

Over de R72, hier hebben we nogal wat oponthoud door wegwerkzaamheden. Met plezier wachten we. Alles liever dan nog eens met panne staan.

In tegenstelling tot het binnenland is dit een saaie weg. Een lange rechte weg met Het fynbos, dus niks te zien. We komen in de buurt waar we vorig jaar geëindigd zijn.

Port Alfred: de kleine vissershaven aan de Kowie Rivier is uitgegroeid tot een aanzienlijke vakantiebestemming aan de Sunshine Coast, die bekend is om zijn grote droomstranden.

Vanwege de slechte WiFi geen overnachting kunnen boeken voor vannacht.

Om 17.00 uur rijden we Port Alfred binnen en recht op een hotel af. WiFi is deze keer een absolute voorwaarde. Links Inn rijden we toevallig voorbij en dat ziet er toch leuk uit! En.... er is plaats in de herberg. Een eigen huisje in Afrikaanse stijl, zo leuk!

De manager is Nederlandse. Ook weer lekker.

Nu boven op het dakterras aan een wijntje. Best trek. Na de gebakken aardappels met uien, spek, gebakken ei en pannenkoeken kan het onderhand wel weer.

Morgen naar het strand, oei .... badpak aan.

I never worry Diets! The only carrots that interest me, are the number you get in a Diamond: Mae West

gijs en il

Na twee berichten zonder inhoud het derde kunnen lezen. Straks kennen wij Hans niet meer terug als wij met z'n allen gaan toeren. Gelukkig weten wij in welke auto hij rijdt (of hij moet in een andere auto rijden dan). Wij zoeken gewoon jou op dan Els en kijken welke man bij jou in de auto stapt, dat moet dan Hans zijn. Goed van je Hans dat je zoveel afgevallen bent maar hou het wel in de gaten. Nu gauw het volgende verslag lezen want dat is ook binnengekomen. Liefs van ons.

Lisanne

Blijft leuk jullie te volgen !!

RoMo

Heerlijk verhaal weer.
Maarre, Els...nou wil ik toch wel es Hans zijn dieet weten, hoor ;-)
Ik lees heel veel over eten, eten en nog es eten...vergezeld met wijn & champagne.
Geen dingen die standaard in diëten vermeld staan...hahhaa
Enne...handdoeken zijn voor hun al luxe artikelen...ze laten zich gewoon opdrogen!
Hier, in de Filipijnen, wassen de locals zich met hun kleren aan (tenminste...als ze zich wassen bij een waterput) en dan lopen ze zo weg...in natte kleren.
Heel veel liefs x