Dekkers.reismee.nl

Van Still Bay naar Hermanus

24 februari

Eveleen Nel, wat een heerlijke gastvrouw. Toen ze ons aan hoorde komen schoof ze met een wijds gebaar de de grote pui open. Een mooi gedekt tafeltje stond zo opgesteld dat we uitzicht hadden op de het strand. We konden gisteren al een bestelling doorgeven, ik wijk af van het 'Engels ontbijt', en ga voor wentelteefjes met gebakken banaan en siroop. Natuurlijk vers fruit en yoghurt en een grote pot Rooibos thee.

Ik mag het tijdschrift van haar meenemen omdat ik zo'n plezier om dat Afrikaanse taaltje heb.
Hier zomaar een stukje tekst:
"Om op te ruim maak 'n mens opgeruimd, het my ma eenkeer gesê. Ek verstaan nou nog nie wat dié opmerking nou eintlik moet beteken nie. Ek weet wel as jou kop so afwaarts neig die donkerte in, dan is dit goed om bezig te wees."
"Hans" riep Eveleen, "heb jij WIFi?". Ze kwam aanlopen met een andere gast in haar kielzog. Met géén oog voor iets anders dan haar iPhone. Paniek! Hans-Handyman ging aan de slag en kreeg het met nuchtere beredenering voor elkaar dat zij weer bereik had. Applaus! Eveleen (75) zei tegen mij "dit vind ik zo vervelend. Ik kan het iedereen naar de zin maken totdat er iets met hun telefoontje is want daar heb ik geen verstand van". En zo word je uiteindelijk toch getackeld op oudere leeftijd.
Eveleen zwaait ons uit "tot ziens".
Daar zal het niet van komen want ze gaat stoppen met het Guest House. Ze heeft 6 kinderen verspreidt over de wereld wonen en die gaat ze bezoeken.
"Niks verkope nie, deur op slot".
Tanken en op naar Hermanus. Het regent zoals voorspeld, maar wij gaan de goede kant op.
Afslaan bij Swellendam voor koffie. "Old Gaol", tegenover de kerk.
Op de kaart Pavlova....doen?
Jammer, het was geen schuim maar opgerolde cake met ijs en hele zoete rode saus. Spijt van de calorieën.
Rondje door het dorp gemaakt. Dezelfde muzikanten van vorig jaar stonden nog op dezelfde plaats, tegenover Drostdy museum, te spelen. Alsof de tijd stilgestaan heeft. Al mijmerend besefte ik dat ik toevallig ook weer dezelfde kleren aan had als vorig jaar. Wie weet herkennen ze mij ook nog wel????.
Bergachtig landschap langs de N2, nog bewolkt.
R326, nog 50 km. naar Hermanus.
Bij Stanford gestopt omdat we aan de vroege kant zijn voor het inchecken in "Bamboo Guest House".
Wat een leuk plaatsje. Veel antiekwinkeltjes en leuke lunchadresjes. Kindjes waren aan het sporten op een veld, in schooluniform. Wij gaan op een leuk terras zitten met knalgroene stoeltjes. "Wijn & likeur" staat er op het bord. Dan maar wijn. De glazen schenken ze hier vol tot aan de rand. 2 glazen voor 4 euro. Gratis WiFi, en zo heb je binnen één minuut rechtstreeks contact met de andere kant van de wereld via whatsapp. Wonderbaarlijk toch?
"Of we alvast af willen rekenen". Ze gaan sluiten maar wij kunnen gewoon blijven zitten hoor. Zo gezegd, zo gedaan. Lekker rustig!
Rond 16.00 uur op onze trendy kamer.
We hebben al veel bedden gehad maar dit ziet er wel erg comfortabel uit. Heerlijk fris en modern. Balkon met uitzicht op zee. Ze zwegen bij Bookings.com over de weg die er tussendoor loopt en nogal lawaaierig is. Maakt niet uit.
We hebben een grandioos zwembad, maar geen zon, maakt niet uit.
Wel lekkere koffie en een gezond reepje en..... Chips, en ....dat maakt wel uit!
Door het familiebedrijfBamboo Living(eigenaar)is alle meubilair en vloeren in "Bamboo House" speciaal ontworpen en met de hand vervaardigd én op maat gemaakt van Bamboe. Ter decoratie een paar dikke stammen in de woonkamer. De hoogste kwaliteit Katoen-Bamboe mix handdoeken zijn in de badkamer aanwezig. Pure luxe.
We kunnen zeggen dat we in een modelwoning voor Bamboe verblijven. Maar heel heel mooi!
In het seizoen, van juli tot december, zou je hier de walvissen vanuit je bed kunnen zien.
Net voordat we hier aankwamen knapte het koortje uit mijn rok. Met twee handen de boel bij elkaar houden dan maar. Ik kon dus geen hand geven en....zeker geen koffers sjouwen????.
Naar "Lemon Butta" gelopen (20min) voor Sushi. Bij binnenkomst was het personeel een tafel voor 8 personen aan het versieren. Héél uitbundig met heel veel roze en wit en bloemen en champagne. Vast voor een vrijgezellenfeest.
Maar nee hoor, het bleek voor de verjaardag van een kunstenaar te zijn, aangeboden door zijn mecenas. De hele zaak zong Happy birthday mee toen de taart met kaarsjes binnen kwam. Even later kwam hij met taart voor ons aan en raakten we aan de praat. Hij nodigde ons uit in zijn galerij aan de High Street.
Dat doen we morgen, eerst lekker slapen onder de bamboe lakens.

gijs en il

Ik zit hier met een grote glimlach dit verhaal te lezen. Wat kan jij leuk vertellen. Maakt niet uit....... Maakt wel uit. Koordje geknapt....... Kan geen koffers sjouwen. Heerlijk!!
Op naar het volgende verhaal. Xxx

jenny

Wat dacht je van een elastiek

Bas en ineke

Lieve Hans en Els. Wat een prachtige reis maken jullie ook leuk om andere vacantie gangers te ontmoeten en ervaringen uit te wisselen vooral als het om lekker eten gaat heerlijk. Wat heerlijk oesters,nu hoeft Hans ze niet zelf te rapen.en wat te denken van heerlijke sushi geweldig.wij vinden lekker eten op vacantie ook altijd een hoogtepunt super. Wat genieten jullie toch,veel gezien zo leer je het land goed kennen.je hebt het over mengkranen, wat te denken aan de green egg dat zou super zijn. Wanneer ontmoeten jullie Kees en José dat zal ook gezellig zijn jullie gaan dan ook lekker eten samen. Doe ze de groeten van ons en wens ze een hele mooie tijd samen..Els als je die doekjes nog tegenkomt die mag je voor mij wel meebrengen die zijn zo handig wel een maatje groter als een kopje voor een klein fruittestje voor de fruitvliegjes.dit is geen ballast in je koffer toch,ik betaal ze je wel ,mijn zus heeft ze ook meegebracht en vindt ze heel handig en ik vondt ze erg leuk.kijk maar of het nog lukt. Geniet nog samen van jullie prachtige reis.hele dikke vacantie kus en tot snel.wij hebben een hele gezellige vastenavond gehad met prachtig weer erg genoten.het zal voor jullie ook weer wennen zijn volgende week als jullie weer terug zijn maar dan kunnen jullie weer terug kijken op deze mooie reis .en ben je blij als je de kinderen en fee weer ziet,schrijf ik haar naam goed?veel liefs van bas en mij.

Els

Zo Ineke, dat is leuk, zo'n verhaal. Echt een feestje om dat hier te lezen. Ik zal kijken voor de doekjes. X

Els

Ja Jenny dat zal het wel worden. Thuis????.

RoMo

Weer heerlijk genoten van je verhaaltje, Els.
Net alsof we aan de zijkant "mee kunnen kijken EN mee genieten".
xxx