Dekkers.reismee.nl

Van Stellenbosch naar Franschoek

Van Stellenbosch naar Franschoek
Ontbijten in "de bunker". Yoghurtje en bananen. Op ons terras tussen de sensoren. De tuinstoelen waren met een ketting vastgebonden en we konden de passende sleutel niet zo gauw vinden. Dus heel dicht op elkaar zitten en niet schuiven met de stoelen want dan gaat alles mee. Wij konden er wel om lachen, al is het eigenlijk om te huilen dat het nodig is.
Om 9.50 uur kwam er een jonge vrouw, de manager, checken of alles in orde was, je weet maar nooit natuurlijk.
Alle gekheid op een stokje, we hebben heerlijk geslapen.
Vandaag lunchen op een wijnboerderij in Franschoek, "La Petite Dauphine". En dan slapen in "Basse Provence", een ander wijnhuis. De bruidssuitte was nog vrij, dus waarom niet?

Toen we in Oom Samie Se Winkel waren viel de stroom uit. Dan maar even koffie drinken bij de buren. "Sorry mevrouw, geen power!" In heel Stellenbosch is de stroom dus uitgevallen. Wij besluiten door te rijden naar Franschhoek. Komt er opeens een witte VW Beatle achteruit uit een parkeervak rijden en ....ja hoor....tegen ons aan. Lady in Bleu stapte uit en roept dat ze wil betalen. Wij wilden toch haar gegevens hebben natuurlijk. Niets bij zich, ook geen rijbewijs. Een parkeerwachtertje, corrupt als de pest, ging het voor haar opnemen en zei dat zij geen schuld had. Wij hadden maar uit moeten kijken. Foto's gemaakt en haar gegevens genoteerd (voor zover betrouwbaar). Het parkeerwachtertje begon ons kenteken in te voeren. Zal me niets verbazen als hij ons op de bon slingert. In Stellenbosch is een kantoor van First, dus daar gemeld wat er gebeurd is. Schadeformulier gekregen. Balen!

Chaos in het verkeer omdat de stoplichten het ook niet doen. Wegwezen uit Stellenbosch.
De lol gaat er nu wel een beetje af met al die schadepostjes. "Het is maar materie, zou een goede vriendin gezegd hebben. Maar die Struisvogelschoenen kun je alvast op je buik schrijven vriend."
La Petite Dauphine:
Bij La Petite Dauphine gaat het allemaal om verbazingwekkend landschap, luxe comfort en absolute gemak. Wij ontsnappen aan de stadse junglevoor een heerlijke pauze.La Petite Dauphine is een historische fruit & wijnboerderij met een superieure accommodatie.Opslechts twee kilometer van het dorp Franschhoek "De Gastronomische Hoofdstad van Zuid-Afrika"
Wij hebben een tafel besproken maar twijfelen er sterk aan of dat wel nodig was. Zowat geen kip op het schitterende terras. Wel een Haan, die woont hier en stapt parmantig rond. Moet opeens aan het mopje denken van "ik ben Daan....."
We bestellen 2 gangen met vis en wijn van het huis. Wat zitten we weer gezellig. De grote merengue taart hebben we al zien staan. Allee, we moeten bezuinigen, dus één puntje met z'n tweeën dan maar. Zie foto.
Het terras zit helemaal vol tegen dat wij weg gaan.
In Franschhoek lekker geflaneerd. Foto's gemaakt van de mooie huizen en de koks die onder een boom liggen, met koksmuts en al, totdat zij weer in de running moeten. Zo relaxed allemaal.
Opeens zie ik Hans gaan zitten op een terras bij.....die Bergenaren waar we morgen mee afgesproken hebben (ja Ineke, die! en je krijgt de groeten) Blijft raar, zo aan de andere kant van de wereld, maar wel gezellig. Morgen praten we verder.
Bij ons logeeradres hebben ze een zwembad en stoelen met dikke kussens. Kan nog net voordat de zon onder gaat. Liggen we hier tussen de druivenranken te zonnen in Zuid-Afrika.
In de keuken staat deeg te rijzen. Ruikt lekker! Wij moeten daar doorheen op weg naar De Bruidssuitte.
Als al het personeel weg is en wij onze fles wijn (SPIER) opentrekken op het terras, vragen we ons wel af of zo'n simpel slagboompje wel veilig genoeg is.

Ineke

Deze Ineke heeft geen idee wie jullie zijn tegen gekomen. Ik ben benieuwd .
Ik zou jullie daar wel tegen willen komen , wat een mooie reis .

Thea

Oeps da's in een ander soort deuk liggen! Gelukkig mankeren jullie zelf niets ! Veel plezier met de Bergenaren, je komt ze ook overal tegen ee....

gijs en il

Was even schrikken die botsing maar jullie mankeren gelukkig niets. Geniet nog even van jullie prachtige reis. Xxx

RoMo

Das minder leuk...dat botsinkje!
Das altijd balen.
Maar goed...het had erger kunnen zijn. Toch?
Gelukkig hebben jullie dat weer ruimschoots gecompenseerd met een droomplekje!
xxx