Dekkers.reismee.nl

Kaapstad

Ontbijt met koffie, appel-muffin en bananen cake. Zelf gebakken door de huisbaas. Kijk al uit naar morgen want dit is standaard hier in huis. Geen ontbijt maar muffin en cake.
Nog even een paar uurtjes zon. Blindelings rijdt Hans naar Camps Bay Beach. Weer veel wind, maar dat maakt dat het goed vol te houden is.
De stoelverhuurders geobserveerd, gewoon uit nieuwsgierigheid. Tegen 12.00 uur hadden ze 16 stoelen uit staan á R60 per stuk. Voor zichzelf, ze zijn met z'n vieren, een setje bij elkaar gezet. Lekker onder een deken, tegen het bruin worden, met hun rug naar de zee lagen ze daar flesjes Sinas te drinken.
Zij hadden die walvissen waarschijnlijk al vaak genoeg gezien, voor ons was het kicken!
Een Bezoek aan De Tafelberg heeft vandaag geen zin. Dichte mist, de duivel speelde weer eens een spel. Gelukkig hebben wij dat vorig jaar gedaan.
Wij gaan nog een rondje Kaap doen. Want hoe lekker het ook is aan het strand, bakken kunnen we heel de zomer nog en op De Kaap komen we misschien nooit meer.
Bij Muizenberg was een grote zondagmarkt voor de Afrikanen. Dat zag je al van verre aan de parkeerplaats. Daar stónd voor 5 cent bij elkaar.
Op de markt verkopen ze de duvel en z'n ouwe moer. Wat je in het straatbeeld zo tegenkomt aan kleding kun je hier kopen. Wij hebben een kilo hanepoten (druiven) gekocht en lekker in de auto opgepeuzeld. Zo heerlijk zoet, zonde om er wijn van te maken !
We rijden "Groot Constantia" binnen. Hoezo......? We waren onderweg naar Hout Bay, toch?
Ojee, onze TomTom is na drie weken bevelen opvolgen voor zichzelf begonnen en rijdt nu automatisch naar het dichtstbijzijnde wijnhuis. En dat niet alleen, ook nog naar het enige wijnhuis langs de Constantia Wine Route dat open is op zondag. Foei TomTom!
We schikken ons in ons lot en wandelen wat door de wijngaarden. Om TomTom af te laten koelen gaan we de wijn proeven die hier uitstekend is, een geluk bij een ongeluk.
Nieuwe kans voor TT om in Hout Bay te komen.
We hadden al gezien dat er een grote bosbrand was. Een inwoner van Kaapstad vertelde dat de brandweer op scherp stond om in te grijpen als de brand te dicht bij de huizen komt. Wij kwamen er vlak langs en zagen gele blus helicopters af en aan vliegen. De harde wind doet er geen goed aan.
Het schiereiland op, naar Hout Bay, zo was het toch TT?

Vraag als toerist in Kaapstad tien locals om hun favoriete plekken in Kaapstad en je zult minimaal drie keer ‘'You gotta do Chappies’ te horen krijgen. ‘Chappies’ is de bijnaam van Chapman’s Peak Drive, één van de beroemdste bezienswaardigheden in de omgeving van Kaapstad. Met zijn slingerende wegen en waanzinnige uitzichten is Chapman’s Peak Drive niet alleen een toeristische trekpleister, maar ook een populaire fotografie- en filmlocatie voor autocommercials.

Chappies is in al haar pracht ook nog functioneel: De weg brengt je van Noordhoek naar Hout Bay en andersom. De negen kilometer lange Chapman Peak Drive telt 114 bochten en verrast je met het adembenemend landschap. Niet voor niets beweren veel Kaapstedelingen dat Chapman’s Peak Drive niet alleen tot één van de mooiste plekken in Kaapstad gerekend mag worden, maar zelfs tot de mooiste routes ter wereld. Is dat nationalistische opschepperij?

Goed gedaan TT, dit was een goedmakertje. Je mag blijven!

Hout Bay is een leuke plaats met lange stranden en een leuk vissershaventje.Door de harde wind leek het nu wel een wintersportplaats. Overal opgewaaid zand. Halve parkeerplaatsen bedekt. Bijna niet bekwaam om de deur van de auto open te doen. Wij zagen het alweer gebeuren dat net ónze deur, op de valreep, ook nog eens dubbel zou klappen.

Bij Mariner's Wharf, bij de oude vismarkt laten wij ons verleiden tot Kingklip met chips. De Pavlova van hier is me een jaar lang bijgebleven. Een schuimkrans met vers fruit, heerlijk! Nu zou "One for Two" meer dan voldoende zijn. Te groot en te veel slagroom maar nog steeds erg lekker.

In het hotel de koffers alvast ingepakt.

Deze blog schrijven we omdat we teveel indrukken opdoen om het allemaal te onthouden. Een leuke bijkomstigheid is dat jullie meelezen en ook reageren. Alvast bedankt! Dat was heel plezierig voor ons.

Tot morgen.

Karel

Ja Hans en Els, aan alles, ook aan de goede dingen des levens, komt een einde....
Maar je hebt weer een heleboel ervaringen opgedaan en herinneringen kunnen bijboeken, dat kan niemand meer van jullie afnemen !

Thea

Lig lekker met een mok thee nog even voor het slapen gaan een van jullie laatste verhen te lezen. Jammer dat het einde in zicht is, maar kijk er naar uit jullie weer live te zien! XX

Apollonia.

Ook ik lees jullie belevenissen van vandaag voor het slapen gaan.
Het was weer een volle dag,begrijp dat alles onthouden veel is dus schrijf maar op.
Ook leuk voor het thuisfront.
Geniet op die manier met jullie mee.
Ga no slapen en kijk uit naar het volgende verslag.
Tot morgen.
Lieve groetjes uit een stormachtig Essen

Levi

Tot Morgen!!????

gijs en il

Zo, dat was weer genieten voor jullie maar ook voor ons. En TT had gewoon in de gaten dat jullie aan een lekker wijntje toe waren. Toch knap van TT. Xxx