Dekkers.reismee.nl

Van Kaapstad naar Schiphol

Wakker geworden van de geur van versgebakken muffins. Daar wil ik mijn bed wel voor uit. Ook voor de bananencake trouwens, waarvan het recept de hele wereld al over gegaan is. Ik krijg het ook.
Goed begin van de (voorlopig) allerlaatste dag in Zuid-Afrika. Wij hopen hier echt nog eens terug te komen. You never no.
Beetje lastig organiseren nu. We moeten voor 11.00 uur uitchecken maar hebben nog een programma af te werken waarvoor we ons nog twee keer om moeten kleden.
De huisbazin stelt uit zichzelf voor dat we de koffers in de gang kunnen laten staan. We krijgen de sleutel van de voordeur en de poort zodat we ons tussendoor om kunnen kleden of, als we dat willen, even op terras kunnen zitten. Zó super geregeld. En...we kunnen eventueel ook nog douchen. Service zeg! Dit adresje gaan we onthouden. The Cape Colonial Guest House.
Het wordt heel warm vandaag (35C). De Badkleding isal ingepakt dus geen strand meer. Luchtige jurk aan enmet de auto naarBo-Kaap. Blijft een mooi gezicht die fel gekleurde huisjes. Enig om hier rond te wandelen en mooie plaatjes te schieten.
De grote brede weg oversteken en te voet naar onze geliefdeGreen Market. Daar lééft het. Ik zou hier een hele dag kunnen zitten en me geen minuut vervelen. We beleven alles heel bewust omdat we beseffen dat vanaf morgen de zomer weer voorbij is. Lichte ijzel bij ons thuis, volgens de weervrienden.
Op het gemakje terug en omkleden vooreen vande lekkerste high teas ter wereld,tenminste als we De Belgen mogen geloven. Zij waren hier Lyrisch over.
Toevallig ligt het opvallende roze hotel bij ons om de hoek. We hebben het al vaak gezien, je kunt er niet omheen wat kleur betreft, wel om bij de ingang te komen aan de andere kant van het complex.

Er zijn weinig hotels in Kaapstad die zo iconisch zijn als hetMount Nelson Hotel.Het hotel, ‘The Pink Lady’ of ‘The Nellie’ is beroemd om zijn roze bouwwerk waarbij klassiek, modern, Engelse en Zuid-Afrikaanse stijlen als een schilderij door elkaar heen geverfd zijn.

Wij waren enorm onder de indruk van al deze glamour. Grote Rolls Roy's voor de deur en keurig in het pak gestoken personeel dat heel gedienstig is. We voelen ons gast en .......welkom.

Slapen in dit 5 sterren hotel is niet voor iedereen weggelegd maar moet wel heel weldadig zijn.

Wij mochten kiezen of we in de lounge, op het terras, bij de openslaande deuren naar de tuin, of in de tuin rond de fontein wilden zitten.

"Op het terras dan graag". In de zon is het te warm en we hebben er moeite mee om op onze laatste dag binnen te zitten. Ook al is het in de lounge misschien lekkerder, koeler en nog sjieker. De mooie pianoklanken klinken ook tot op het terras door.

De grote vazen met verse bloemen zijn een lust voor het oog.

Ons hart gaat sneller slaan bij het zien van de de schitterende tafel van de onovertroffen High Tea van dit mooie hotel. Woorden schieten te kort.

We hebben keuze uit wel 25 soorten thee.

Een glas Champagne wordt ingeschonken en het feest kan weer beginnen. Etagère met hartige hapjes. Zo apart en bijzonder. Oliebolletjes met curry, Sandwiches in formaat dominostenen, quiches, toast roerei en empanadas. Daarna kwamen warme scones op tafel met clotted cream en jam. Wanneer, en hoe vaak je maar wilt kun je van die mooie tafel lekkere zoetigheden halen.

Op zulke momenten zou je even onverzadigbaar willen zijn om vanalleste kunnen proeven.

Taarten,makarons, fudge, cheesecake, lemon merengue pie, vers fruit, gebakjes en...nog meer gebakjes, notenkoekjes, cocosbolletjes, chocolade lolly's, cake, te veel om op te noemen.

Wat een heerlijke ontspannen middag op zo'n doordeweekse maandag.

En weer zo'n aardige zwarte vrouw die ons geruisloos bediend. Ze moet om ons lachen omdat wij zo zichtbaar genieten. Mag hoor "ik weiger dit normaal te gaan vinden".

Na afloop, het was van 13.30 tot 15.30 uur, nog een tijd onder de eikenbomen gezeten in de tuin. Eerlijk gezegd omdat we bij moesten komen van de suikeraanval op ons lichaam.

Bij de auto, die ondertussen in de brandende zon stond kregen we nog een aanval. Waar vanmorgen een piepklein sterretje in de ruit zat, zit nu een grote barst. "We hangen er dus ook nog aan voor een nieuwe autoruit". Wat een pech toch met deze auto.

Om 17.00 uur weer naar het hotel en deze keer dus omkleden voor de reis naar huis. Koffers in de auto. We hebben nog wat uurtjes door te brengen maar aanetenmoeten we niet meer denken. Hans rijdt naar V&A Waterfront en daar hangen we wat rond, winkeltjes en mensen kijken. Het wordt langzaamaan donker en we zien voor het eerst hoe leuk het hier verlicht is. Om de bomen van die kleine kerstlampjes gedraaid. Hetwordt met de minuut gezelliger.

Aan één kant willen we niet weg maar aan de andere kant kan de tijd nu niet snel genoeg gaan.

We vliegen om 00.30 uur, met KLM.

Omdat we wat uit te leggen hebben bij 'First' gaan we rond 21.00 uur naar het vliegveld. Met de ramen open om tot het laatste toe de heerlijk zwoele lucht te voelen.

Ging allemaal vlot. Onze allerlaatste Rand geven we uit aan .....een wijntje.

We stappen in. Het zit er nu echt op. Drie fantastische weken samen in Zuid-Afrika.We hebben er alles uitgehaald wat er in zat. Morgen begint het nagenieten. Hanske bedankt!

Één heerlijk lichtpuntje....als we landen zien we Amy en Faye. Die hebben een hotelletje genomen om ons op te halen. Dat is pas thuiskomen.

Hoop dat een vest warm genoeg is want mijn jas hangt ergens in een hutje op de Sani Pas.

Thea

Goede en veilige reis . Speciaal voor jullie hebben we alvast wat lente-achtlingen dagen in het vooruitzicht: een warm welkom thuis!! Dikke kus !

anjo

Wat een geweldige vakantie zeg.
Welkom thuis.

Peter en Erika

Hans en Els, wat een reis hebben jullie achter de rug!!! Geweldig..................woorden schieten tekort. Dit is iets wat wij zeker nog eens willen gaan doen. Binnenkort zien we elkaar nog en dan eens bijpraten. Groetjes en XXX

marijkeveldhoen@hotmail.com

Wij hebben genoten van de verhalen over jullie reis.
Een heel goede vlucht en welkom thuis. Wij vliegen woensdagmiddag terug naar Spanje.
Groetjes, Dick en Marijke

Apollonia

Lieve queenie en Hans
Hoop dat jullie veilig thuis komen en wat een feest straks dat onthaal op Schiphol!
Heb genoten van jullie reisverhalen, bedankt hiervoor
Nogmaals goeie reis en gauw tot ziens.
Lieve groetjes uit Essen
Apollonia

Ineke

Welkom thuis lieve levensgenieters ????????

Ineke

Welkom thuis lieve levensgenieters ????????

Astrid

Welkom thuis! Kan niet wachten om de foto's van de high tea te zien...
Gr. Astrid

gijs en il

Welkom thuis!! Jullie hebben weer een bijzonder prachtige reis gemaakt. Straks fijn nagenieten van al het moois wat jullie gedaan en gezien hebben onder het genot van uhhhh......., glas wijn misschien!! Xxx

Denise

Inheb genoten van jullie verhaal en ben stiekum ook een beetje jaloers op zo een mooie reis, hoop dat jullie veel vitaminen opgeslagen hebben om er weer een lange tijd tegen te kunnen. Fijne thuiskomst en tot spoedig,