Dekkers.reismee.nl

Van Glarus naar Bormio

Van Glarus naar Bormio.

Ontbeten bij een bakker om de hoek en vroeg op pad.
Het is fris maar droog, het dak kan er af.
De wolken hangen laag, of zitten wij zo hoog?
De TomTom is nat geworden en doet het niet meer. Vanwege het vocht denken we. Gelukkig reserve bij ons, toeval bestaat!!!
Mooie route door de Alpen, aan onze linkerkant de Walensee.
Het dak gaat er weer op. Miezerig weer.
Bad Ragaz is een plek waar mensen kunnen ontspannen.Naast het thermale water en medicijnen is Bad Ragaz ook een mooi stadje tussen de bergen. Wij hebben erheerlijke uren doorgebracht. Kunst, kunst en nog eens kunst wat de klok sloeg. Dit jaar 'Europa's grootste beeldenpark'.Ongeveer 90 kunstenaars uit 13 landen exposeren hun werken.
Een wandeling door het park gemaakt en op het terras van Grand Resort genoten van een mooi glas wijn en van het uitzicht op de mooie kunstwerken.
Deze tentoonstelling duurt tot november 2015.
Ondertussen opgeklaard en het dak gaat er weer af.
Op naar Davos en over de Flüelass, 2383m, richting Italië.
Een prachtige rit door de Alpen.
Op het verlanglijstje staat de Stelvio Pass. De Tom Tom stuurt ons via een geweldig mooie bergweg omhoog, we zijn in de veronderstelling dat dit de Stelvio is. Ik heb de tocht gefilmd, leuk voor thuis, vindt Hans.
Dan zien we op een splitsing zowel de Stelvio als Bormio aangegeven Staan. Nadat we eerst voor de richting Bormio gekozen hadden, zijn we toch gekeerd en de Stelvio opgegaan.
Na zo'n 100 hairpins kwamen we in Trafoi aan. Hier stond geen bord Bormio meer, ons einddoel.
Nadat we de kaart geraadpleegd hadden bleek dat we aan de verkeerde kant van de pas stonden. Els dacht; niet weer hé...! Hans dacht; dit is een buitenkansje en nam met een loeiende motor weer 44 hairpins naar boven. Daarna volgde de mooie afdaling en zo bereikten we ons einddoel Bormio.
Hotel Clementi had gelukkig een kamer vrij. Notabene met een sfeervol restaurant. Een 4 gangen diner met heerlijke wijn maakte de dag compleet.

Apollonia

fijn, geniet maar.
Morgen begrafenis Wil,
Maakt me heel verdrietig,
Gr

RoMo

Weer een heerlijk "geniet-Dagje", zo te lezen!
Wij "reizen" gezellig met jullie mee.
Hup naar het volgend avontuur...