Dekkers.reismee.nl

Sirmione

5 september

Goed geslapen in hotel 'Meridiana'. In alle opzichten een prima hotel. Fijne bedden, lekker ontbijt en privé parkeerplaats voor de MG. Aardige gastheer en bijzonder hulpvaardig. Code nodig voor Wifi. We krijgen er twee. Net één te weinig voor de iPad. 's Avonds alsnog extra code gekregen.

In Salò is het markt op zaterdag. Daar hebben we zin in. Daarbij is het een mooi middeleeuws stadje. Het is heerlijk weer, 25 graden.
We gaan op weg, lekker binnendoor.
Waar we allemaal niet gezeten hebben! Overal ....... behalve in Salò. De TomTom was van slag, warmte of oververmoeid? We bleven blokjes rijden. Dit zul je met fietsen hebben, dat je zomaar 15 km in het rond rijdt. ????
Met aan de ene kant olijfbomen en aan de andere kant een wijngaard was het voor ons geen straf maar ook niet echt de bedoeling.
We geven de TomTom rust en volgen de verkeersborden. In no time op de markt in Salò. Gratis parkeren. Mooi!.
Ik was verbaast over de kramen met mooie sjaals en stola's. Die hoogwaardige kwaliteit vind je bij ons niet op de markt. Casimir, zijde en wol voor heel betaalbare prijzen. Prachtig! Daar hebben de Italianen een neus voor. Het valt ons telkens weer op. Mooie schoenen en tassen, kleding, messen en auto's.
Aan het water geluncht en gekeken naar een demonstratie schermen in de open lucht.
Op de terugweg naar het levendigste stadje aan het Gardameer, Desenzano del Garda. Ook een middeleeuws stadje.
Iedere dinsdagochtend wordt de boulevard in het centrum afgesloten voor het autoverkeer om plaats te maken voor de wekelijkse markt, die hier al vanaf de 15e eeuw plaatsvindt. Hier vind je een gevarieerd aanbod van handbeschilderd keramiek, lederwaren, kleding en lekkernijen, zoals verse salami’s. Vanuit de wijde omgeving komen bezoekers op dinsdag naar Desenzano op zoek naar leuke koopjes.
Op zondag is er een antiekmarkt van april tot augustus.
Wij zijn aan het Gardameer in september en vertrekken op maandag. Hoeveel pech kun je hebben om twee markten mis te lopen dachten we.
Maar...... hoeveel geluk kun je hebben als blijkt dat de zondagmarkt al op zaterdag begint terwijl het september is. Maakt niet uit, wij vielen met ons neusje in de boter.
Wat een leuke spullen, écht helemaal mijn ding. Een Italiaanse Madonna, stond haar eigen Prada tassen en schoenen te verkopen bijvoorbeeld. Wij hebben het vanaf een terras gadegeslagen.
Italiaanse mannen roepen met regelmaat 'Bella Bella' als wij voorbij rijden. Ik spreek maar een paar woorden Italiaans maar weet toevallig dat Bella, mooi betekent.Het heeft even geduurd voordat ik doorhad dat ze daarmee de AUTO bedoelen.
Donkere wolken en harde wind komen opzetten. Dak erop en maken dat we in het hotel komen.
In het weekend is Sirmione autovrij tot 19.00 uur. Daar hebben we rekening mee gehouden en om 19.08 rijden we de poort binnen.
Spaghetti en Pizza op. Plekje bewaard voor een lekker amarenen ijsje.

gijs en il

Net terug van onze vakantie en alle verhalen doorgelezen. Kippenvel toen ik het las over je vriendin, Els. Zo mooi dat de klok begon te luiden en dan al die bloemen. Geniet verder van jullie vakantie. Liefs van ons

Els

Jullie hebben het ook goed gehad zeg. Heb het allemaal voorbij zien komen. X