Dekkers.reismee.nl

Met de MG naar Italië. Gardameer

6 september

Super dag gehad. Maar toch volgt hier een tip voor reizigers; blijfop zondagzitten waar je zit. De wegen zijn overvol en je staat gegarandeerd in de file, welke kamt je ook op gaat.

Vanmorgen vertrokken richting Lazise. File, écht aanschuiven.
Maar we waren 'in the mood', met het zonnetje op ons bolletje.
Gek op marktjes, als we zijn trapten we bij Perschiera op de rem en parkeerde onze MG. 90 min gratis, mooi en vriendelijk systeem.
Antieke auto's stonden opgesteld om te vertrekken vanuit daar. Blijft genieten, al die beauty's bij elkaar te zien. Onderweg kwamen we ook oude motoren tegen. Zij kregen politiebegeleiding, compleet met sirene. In 'vol militair ornaat' kwamen ze aanrijden.
Van alle plaatsen aan het Gardameer is Perschiera nog het meest zijn militaire achtergrond aan te zien. Het oude stadje ligt op een eiland omgeven door een stervormige muur.
Slenteren langs de kramen met zijn grote verscheidenheid aan spullen blijft altijd leuk.
Verder naar Lazise, een klein eindje verderop. Wij vonden een eerste klas tafeltje op een strategische plek aan het water, met uitzicht op de bootjes. Overal krijgen we een schaaltje Chips bij een drankje. Tot onze verbazing zijn er mensen die dat laten staan! Dat kunnen wij niet hoor, peuzelen lekker alles op bij ons 'Lugano' wijntje.
Heerlijk gezeten in de schaduw. Het is echt warm vandaag.
Volgende stad is Bardolino. Hier eindigt de Tour van de klassiekers. Weer een kado'tje om te migen zien.
We bezoeken de vroeg middeleeuwse kerken, de San Zeno en de Romeinse San Severo. Liepen per toeval een expositieruimte in. Abstracte kunst. De maker ervan was aanwezig en gaf graag uitleg. We mochten wel foto's maken maar niet op Facebook plaatsen. Zó mooi vonden we het nu ook weer niet.
Hans vindt hier schoenen naar zijn zin. Daar had hij het op staan, Italiaanse schoenen kopen.
File op de terugweg. Meer dan twee uur over 30 km gedaan. Waarschijnlijk willen alle Italianenop zondagnaar het meer.
Gegeten op het pleintje. Vitello Tonnato en macaroni met zeevruchten. Teveel gedronken en hoge bomen opgezet. Wat een heerlijk avondje.

Levi

Klinkt heerlijk allemaal...????????????????

Lineke

Zo ken ik jullie!!!!

RoMo

Nu moet je dan wel weer es rock & rollen, met je nieuwe schoenen, hoor Hans ;)