Dekkers.reismee.nl

La Thuile

Het Lago Maggiore overgevaren van Laveno naar Verbania. Vandaag beginnen we langzaamaan aan de terugweg.

Hans heeft een route uitgestippeld. De planning is om te komen tot net over de St. Bernard pas. Daar zoeken we dan een hotelletje en dan rijden we morgen Frankrijk binnen.
Ik heb mijn huiswerk gedaan en zodoende gelezen dat de Italianen karig ontbijten.
Daar heeft de bleke man zich aan gehouden. Een croissant p.p. en koffie bracht hij ons. Wij zaten trouw te wachten tot de rest kwam. Toen hij aan een tafeltje naast ons de krant ging zitten lezen beseften we dat dit het was. "Oké men, duidelijk! daar zijn je schoenen dus niet van versleten".
De lunch daarentegen is de belangrijkste maaltijd van de dag. Komt dat nu even goed uit.
Na een mooie rit langs het 'lago de Orta' schoten we aardig op.
In Arnad zagen we, een eindje van de weg, het bord "OSTERIA L'ARCADEN.
Daar had ik over gelezen. Een osteria wordt gekenmerkt door het gebruik van de beste basis ingrediënten en wijnen, zoals uitgedragen door de Slow Food-beweging, en een nogal minimalistische benadering van het koken.
Volle parkeerplaats, lekker traditioneel. DOEN!!!
"Alleen menu standard" zei het meisje. Of we daarmee akkoord gingen?. Het was me nogal wat en we dachten dat we er iets van moesten kiezen. "U krijgt het allemaal, wat u niet lekker vindt kunt u laten staan". Foto van menu volgt.
Met verbazing aangezien hoe al die slanke Italianen dit hele menu verorberen. Apart dat we de twee soorten soep als laatste gang kregen. Gerstesoep met groenten en zoete kastanjesoep. Leuk om op zaterdagmiddag te eten tussen de locale bevolking.
Vanaf hier naar de St Bernard. Eerst even tanken.
Ik ben geen fan van hoge stijle bergen maar het moet af en toe om ergens te komen. De MG maakte een raar geluidje en Hans ging steeds meer gassen om hem aan de praat te houden. Een bumperklevend busje voerde de snelheid ook nog eens op. Niet fijn om met gierende banden de haarspeldbochten in te gaan.
Gelukkig draaide Hans een parkeerplaats op in La Thuile, een echt wintersportplaatsje.
Motorkap open en geconstateerd dat onze MG een lekke koppakking heeft. Het bureau voor toerisme was nog open en daar hebben we de ANWB gebeld En een hotel geboekt voor vannacht. vanuit ons balkon uitzicht op de parking waar ons MG-tje stond.
Auto alvast leeggehaald.
2 uur later kwam de oplader en nam ons autootje mee naar Aostra.
Je hebt pas pech als je op zaterdag pech krijgt. Dit kost ons 48 uur vakantie Voorlopig.
Maandagmorgen pas krijgen we te horen of we vervangend vervoer krijgen.
We proberen een nacht bij te boeken. "Dit hotel is op zondag gesloten" vertelde de bereidwillige receptionist en regelt een ander hotel voor ons. Boven in het dorp. Jammer want hier was een sauna bij. Het regent en de plu ligt in de auto. Er is keiharde dreunende housemuziek in het dorp. Een pizzagrot met lauwe wijn.
Jullie begrijpen het al?
De wet van Murphy is ingetreden.
Hoe we al onze spullen daar krijgen zien we morgen wel weer.

Levi

Nou... T verhaal begon leuk.. Nu maar even afwachten.. Ik hoop voor jullie dat snel geregeld is. Succes!!????

gijs en il

Vervelend eind van jullie vakantie. Gelukkig is de ANWB er. Toch alsnog een goede terugreis.

RoMo

Das een stuk minder!
Gewoon maar het beste ervan zien te maken!
Maar daar zijn jullie heel sterk in!
Hopelijk valt het allemaal mee en kunnen jullie weer heerlijk tuffend aan jullie terugreis beginnen.
xxx

Atske

Ik hoop dat het niet meer regend , want dat maakt geen ene omgeving leuk en ook om de stemming erin te houden????, we hopen met jullie mee ,dat het daar opgelost kanworden???????????????????????????? . En jullie zelf de gerepareerde MG weer thuis kunnen brengen xx

Atske

Hij neemt de symbooltjes niet. De vraagtekens waren klavertjes vier.

Lineke

Je hebt weer iets om te vertellen! Meestal leuk, nu iets minder..... Keep up the spirit!