Dekkers.reismee.nl

Pech en ANWB

14 september

Zo spannend wat er vandaag staat te gebeuren.
Of we een vervangende auto krijgen en naar huis kunnen of ....... dat we hier moeten blijven tot de MG gemaakt is.
We hebben al gebeld met de ANWB maar die konden nog niets zeggen.
Voor de middag horen we meer.
Niets doen is nieuw voor ons.
Het waait behoorlijk en vanmiddag verwachten ze onweer in La Thuile. Onze kamer wordt als laatste schoongemaakt dus mag alle bagage er in blijven staan voorlopig. Dat is fijn.
Het is nu 17.25 uur en we hebben 5 keer gebeld met de ANWB. Elke keer iemand anders aan de lijn en elke keer zouden we teruggebeld worden. Niet dus.
Ook tegenstrijdige informatie "we hebben gebeld met de garage", de volgende "we gaan voor u de garage bellen". Nu we kriegel worden komen ze met het verhaal dat er over 1.5 uur een monteur naar de garage komt die Engels spreekt. Die moet dan de conclusie trekken, en vertellen wat wij zaterdag al wisten, dat de koppakking lek is, en dat dan doorgeven aan de ANWB.
Dan horen wij dat onmiddellijk volgens het laatste ANWB-meisje. Niet van haar natuurlijk, want haar dienst zit er op.
De dichtstbijzijnde huurauto staat 375 km hier vandaan. Vandaag komen we hier dus niet meer weg.
OPTIES ANWB:
1. De oude auto in Italië laten en terug vliegen. Dagwaarde uitkeren van het oud lijk.
2. De auto repareren en daarop wachten.
3. Vervangend vervoer regelen, nadat de (Engels sprekende) monteur de conclusie getrokken heeft dat de auto hier niet gemaakt kan worden. Dan wachten op de huurauto.
Optie 1 valt af. Het is wel een oude auto maar geen barrel (alhoewel)!
Daarbij een hoop losse bagage bij ons. Schat 40 kilo.
Optie 2 Dan is de vakantie nu om en zullen we moeten racen met de MG over de Autobaan.
Optie 3 Daar hopen we op.
Het is eind van het seizoen en de hotels en restaurants worden dicht getimmerd. Geen idee of we vanavond iets kunnen eten. Overal Bordjes op de deur "Open op 1 december".
Ons fantastische hotel heeft onze kamer vastgehouden. Chapeau!
Vooral aardig omdat we ieder moment hadden kunnen vertrekken.
Vanmiddag rondje gelopen.
Alle kransen aan de deuren en kerstrommel in de etalages kunnen me nu niet meer bekoren. Raar hoe zoiets werkt hé?
Koffie gedronken en wat in een kookboek gebladerd.
Er is hier écht niets te doen in deze tijd van het jaar.
Wintersporters zullen het beslist fantastisch vinden. Daar is heel dit dorp op ingericht. De sneeuw ligt nog op de bergen en we kijken zo tegen de kabelbanen aan.
Hier zitten wij dan.... Alleen maar zomerkleding bij ons en slippertjes. Kom je normaal gesproken je vakantie mee door. Nu even niet!
Een restaurant dat er uitzag als een pannenkoekenhuis, was open.
Eenmaal binnen super mooi gedekte tafels en heel aardig meisje dat moeite deed om de kaart aan ons uit te leggen. Deze keer nergens op gokken maar op safe spelen.
Onverwacht een heerlijk avondje gehad. Heerlijk eten en ....... het verlossende telefoontje van de ANWB kwam.
Morgen kunnen we met de taxi naar St. Gervais. Daar staat dan een huurauto klaar.
De MG gaat op transport, ze hebben hier geen gereedschap en onderdelen.
Dit wisten wij zaterdag al maar, jammer genoeg moeten toch eerst alle procedures doorlopen worden.
Bij het afrekenen fles wijn gekregen van het restaurant. Misschien denken ze dat we terugkomen. Echt niet!
Wegwezen!!!

gijs en il

Eindelijk, na spannende tijd, is het geregeld en kunnen jullie en de MG richting Nederland. Goede reis en kom veilig thuis. Xx

Atske

Wat een gedoe !!! Ja soms kan je de langzaam malende molens de nek omdraaien. zoals bij de ANWB????
Ik hoop datjullie thuisreis goed verloopt en nog een beetje genoten hebt????
xx Atske