Dekkers.reismee.nl

Engeland Lavenham

We zijn om 7.00 uur vertrokken. Het regent pijpenstelen. 'Tis maar een bui' zegt mister Positivo. Hij krijgt gelijk want zodra we uit de tunnel rijden is de lucht opgeklaard.

Op naar Calais.
Frankrijk wil graag weten wie zijn land binnenkomt en sluit daarvoor een stuk snelweg af. Heel langzaam rijden we achter elkaar aan om uiteindelijk een zeer kwaadkijkende politieagent te (mogen) passeren. Door deze poespas gaat het er op lijken dat we letterlijk en figuurlijk de boot gaan missen. Hard rijden met ons oldtimer-tje is niet fijn. We zijn zo nietig naast die vrachtauto's.
Zeven minuten te laat volgens de TomTom, dat lopen we niet in. Volgende boot vertrekt om 12.35 uur. Maakt niet uit.
Klok een uur terug en...... links rijden.
Lavenham is de eindbestemming voor vandaag. Lavenham, veelal gezien als het volmaaktste Engelse stadje, bezit een schat aan mooie vakwerkhuizen in een stratenplan dat sinds de middeleeuwen vrijwel onveranderd is gebleven.
Eerste en enige hotel dat we geboekt hebben tot nu toe, genaamd Angel hotel. Typisch Engels, de aanblik alleen al maakt de lange, deels saaie weg van vandaag helemaal goed. Eerst lekker wijntje, daar zijn we aan toe. Mooie glazen en goed gevuld, beter kan onze vakantie niet beginnen. At steven o'clock diner. 2 X catch of the day. Vol verwachting wat er vandaag gevangen is? Drie keer raden.... gefrituurde kabeljauw met dikke frites. Natúúrlijk smaakt het heerlijk maar wat is het verschil met fish and chips???
Onze kamer is ingericht met echt Engels meubilair. De verrassing zit hem in de spiegelkast, wat heerlijk om jezelf daarin te bekijken, het is geen lachspiegel maar hij verkleint enorm. Twee slanke dennen!!! "Kom maar op met vette frietvet vis haha! Dat is pas de vondst van de dag!
Deze avond kan sowieso niet meer stuk als er een busje feestgangers arriveert. They have a party! Super gaaf, ik heb het meteen naar mijn zin. Foto's maken mag gelukkig zodat jullie mee kunnen genieten????. Het is the staff of a pub in town. Zij vieren hun jaarlijkse bedrijfsuitje.
Nog even lekker feesten hier en dan..... Spiegeltje, spiegeltje aan de wand.....

Levi

Lekker genieten ????????????

Amy

Haha, geniet van het eten en van het spiegelbeeld;-)

Gijs en il

Ik wou dat ik zo'n spiegel in mijn slaapkamer had!! Een prachtig verhaal alweer aan het begin van jullie reis. Wij kijken uit naar de volgende verhalen. Heel veel plezier en geniet van jullie welverdiende vakantie. Liefs van de fam. Neverhome! Xx

Lineke

De kop is eraf, en de toon gezet????????
Dit belooft weer een mooie tocht te worden! Ik reis mee
????????

Ineke

Gezellig weer om met jullie mee te reizen . Goede reis en veel plezier ????

Lineke van Kooten

Alle vraagtekens zijn uitroeptekens.... En bij mij waren er fish and chippen bij.... Dus: kusje voor jullie....

keesenmi

LEUK OM TE VOLGEN

RoMo

Aan het eerste verhaaltje te lezen wordt dit reisje wederom een heel geslaagd tripje.
We zijn heel nieuwsgierig naar jullie volgende, genietende avonturen!!!
Let's go...
Enne...heel veel reisplezier!