Dekkers.reismee.nl

MG Engeland Midlands

Vandaag gaat het dak er af!

Er staat nog steeds een windje maar de temperatuur is heerlijk.
We zijn al vroeg in ELY en parkeren pal voor de kathedraal.
Deze rijke, door de grote kathedraal gedomineerdestad is gebouwd op een krijtheuvel, die ooit een ontoegankelijk eiland was in de toen moerassige en verraderlijke Fens.
Dat deze kathedraal een bijzonder exemplaar is merken we wel aan de stroom van toeristen die naar binnen gaat. Wij dus ook. Er begint om 10.45 uur een Tour. Dat gaat ons teveel tijd kosten. Wat we in de gauwigheid meekrijgen en er over lezen geeft een goede indruk.
Het is weekmarkt. Die pakken we wel even mee. Lekker druk en ons kent ons.
Om op te schieten nemen we een stuk snelweg. Na een uur zijn we dat beu en geven Tomtom opdracht om de kortste route te pakken. Scheelt weinig in tijd. We laten Zuidoost-Engeland achter ons en rijden de Midlands in.
Wie denkt bij Nothingham niet aan Robin Hood en zijn tegenstrever, de kwaadaardige sheriff van Nottingham? Dan verwacht je daar toch minstens een standbeeld! Niks hoor!
Wat ze wel hebben is de oudste herberg van het land, de Ye Olde Trip to Jerusalem. Aan de voet van een rots vol onderaardse gangen.
In het voorbij gaan hadden we ook een Boathouse gezien met overal bloemen en terrasjes aan het water. Dat won het van de oudste herberg. Leuk hoor, binnen lag een narrowboat in het water, je kon er overheen met een brug om in de pub te komen. Het dreigde te gaan regenen dus maar meteen naar de overkant. Het is de gewoonte om zelf je bestelling op te geven aan de bar. Iedereen liep met echt mega glazen bier. Bij vrouwen valt me dat het meeste op. Zodra het glas leeg was, hup weer naar de bar en vullen maar. Niemand uitgezonderd!! Allemaal aan de halve liters.
Voor ons pub foot en een wijntje terwijl we schuilen voor de plensbui. Met bakken kwam het naar beneden. De pub liep vol en in no time waren we omringt door halve liters. Een moedertje die haar baby zat te voeden nam ook af en toe een flinke teug, ondertussen natuurlijk ff haar mail checken en chips eten.
Het dak gaat er weer op.
Nottingham straalt niet veel uit, het kon ons niet bekoren.
Vol verwachting onderweg naar ons kasteel dan maar.
We maken een omweg om het spectaculaire Hardwick Hall te bezoeken. Het is een van de mooiste Tudorbuitens in het land. Ook wel wonderhuizen genoemd vanwege de grootte. We komen er rond 17.00 uur aan, het huis is gesloten. De entree is te hoog om alleen even door de tuin te lopen. Proberen morgen opnieuw.
We rijden door een schitterend gebied naar ons kasteel. Hoe blij kun je zijn als je dan aankomt op de plaats van bestemming met het vooruitzicht op een heerlijk dinertje. Vlug inchecken maar.
Pardon? Lunchkaart? Te laat voor diner? Slapen in een bijgebouw? Losse bedden tegenover elkaar? Geen WIFI? Dat doet de deur dicht. We willen ANNULEREN. Kan niet?
We pakken de site van Bookings erbij en idd konden zij niet voldoen aan de afspraken en betaalden ons het geld terug met excuses voor het ongemak.
Het was al laat dus op naar Optie 2,Alison House Hotel.
Dit elegante huis in Georgiaanse stijl bevindt zich in een rustig park- en tuingebied van 7 hectare groot, op een korte wandeling van Cromford en Matlock Bath, en biedt lokale etenswaren en gratis WiFi en parkeergelegenheid.

Dit landhuis ligt in de Derwent Valley die is aangewezen als Werelderfgoed, en is de ideale uitvalsbasis voor diegenen die het mooie platteland van Derbyshire willen verkennen.

Wij dus....!

En...plaats in de herberg. We kwamen ook hier 'over de pot' dus lopen naar Matlock, half uurtje, en heerlijk Indiaas gegeten. Voldaan beginnen we aan de terugweg.

Gijs en il

Dat is balen van die overnachting, weg romantiek. ???????? Jammer van het slechte weer, hier komt het mooie weer eraan, zegt men (ik merk er nog niets van). Hoop voor jullie dat het weer daar ook beter wordt en het kapje toch vaak open kan. Xx

Gijs en il

Die vraagtekens zijn smilies!!

RoMo

Das flink balen van "jullie" kasteel!
Maar...dat mag de pret niet bederven!
Morgen zal het weer een "zonnige" dag voor jullie worden.
Ik ben er zekers van ;)