Dekkers.reismee.nl

Bellingham

Naar de muur van Hadrianus.
Harddraaf Force bereiken we rond11.00 uur.
In het dorp Hardraw, vlak bij Hawes komt het water, zonder onderbreking 29 meter omlaag vallen en is daarmee de hoogste waterval van Engeland. Blondin maakte de waterval beroemd door er op een strak gespannen koord overheen re lopen.
Het zoeken naar een slaapplaats voor vanavond kostte nogal wat tijd. Morgen gaan we de muur van Hadrianus bekijken, een 117km lange muur die door noord Engeland loopt. Zodoende veel mogelijkheden om er dichtbij te slapen. En dat voor iemand die niet kan kiezen.
Het isThe Cheviot Hotel in Bellingham geworden. Afwachten maar.
De Buttertubs kunnen we niet vinden, voorbij gereden? Ach, je kunt niet alles zien.
Eigenlijk willen we ook niet uitstappen, het is zo heerlijk rijden hier. Minder warm dan gisteren. Standaard nu een truitje aan. Zo met die af en toe, dreigende, wolken zou het zomaar herfst in Nederland kunnen zijn. Max 14 graden. Eerlijk is eerlijk, als het zonnetje erdoor komt is het meteen een stuk aangenamer. Stiekem weleens denken aan de vakantiegangers in Spanje, die ook aan de halve liters zitten maar dan om de dorst te lessen vanwege de HITTE. Het is ook nooit goed, wat het weer aan gaat dan.
We stoppen in Reeth en kopen een belegd broodje bij de Bakker. Keuze uit; kaas uien, aardappelen varkensvlees en groente, saucijzen en Pie. Engeland Engeland toch! Voor mij de uien kaas dan maar. Ik kon er de helft gesmolten kaas zo uitdrukken en dan was het nog meer dan genoeg. Soms is het gewoon misdadig!!!
We hadden al een bank uitgezocht met uitzicht op het pleintje aan de ene kant en de vallei aan de andere kant. In stilte genoten.
Voor koffie gaan we naar het stadje Richmond. We blijven iets te lang lummelen in de gezellige smalle straatjes. De koffie op het Marktplein liet ook nogal lang op zich wachten. Zodoende hebben we nog een rit van bijna 3 uur voor de boeg als het al 15.00 uur is.
We rijden eigenlijk meteen de kale hoogte in waar het écht fris wordt.Wollensjaal erbij gepakt. Respect voor de schapen die daar in hun blootje staan te grazen. Swaledale dankt nota bene zijn welvaart aan deWOL. Het is bekend om zijn kuddes schapen, die ook in het guurste weer op grote hoogte de hellingen begrazen. En bedankt schaapjes, ik trek dewollensjaal nu helemaal over mijn oren en zieer eentje een vette knipoog naar me geven.
We gaan het dak er op zetten, voordat de bui losbarst want daar kun je op wachten. We komen niet veel verkeer meer tegen, alles is grauw. Maar we weten allemaal dat deze regen nodig is om ons morgen weer te laten genieten van het malse groene gras en de meest frisse bossen die je ooit gezien hebt. En de schapen? die werken gewoon door aan de productie.
Het loopt overigens niet altijd goed af in die natuurparken. Vandaag twee dode schapen langs de weg zien liggen. Ziet er droevig uit.
Het is al met al een interessant gebied waar we enorm van genieten.
En dan opeens staan we voor ons hotel. Een drukte van belang binnen in de Pub. Wij gaan uitpakken en er ook lekker tussen hangen. Even inchecken.
We worden naar de overkant gedelegeerd. Wat is dit? 'Stil' zei Hans, 'dat is toch veel rustiger dan hier boven de Pub'. En gelijk heeft hij. Super mooie grote kamer. Het luxe dikke tapijt overal valt ons elke keer weer op. Gisteren hadden we zelfs een handoekenverwarmer. Zo gek is het nu niet.
Wel Mega bed met..... Ja hoor, een schaapje tussen ons in.
Hee, zou dat tapijt ook van de schaapjes komen????
Bay the way, hier ook een handdoeken verwarmer.
Eten in het restaurant. Hmm, wat zal ik zeggen? Het duurde allemaal te lang. Mijn honger was na het voorgerecht al over. Toen ik het hoofdgerecht af wilde bestellen kon dat niet. Geeft niks maar dan verwacht ik het ook binnen 10 min. op tafel. Duurde langer! Jammer!.
Moe, maar voldaan naar ons bed.
Gelukkig! omdat we zo bevoorrecht zijn en dat heeft dan weer alles met onze kinderen te maken. X
Schaaplekker!! Beeeh...

Gijs en il

Ben weer benieuwd naar het fotoboek dat er van deze reis, hoop ik, komt. Wat een belevenis. Geniet nog volop van jullie vakantie en tot het volgende verhaal maar weer. Fam. Neverhome blijft nu even thuis. Xx

Kesenmia

Jullie zijn zeker bevoorrecht geniet maar hoor.liefs

Lineke

Met dit schaapje ben je gauw uitgeteld....
Maar je weet...een schaap over de dam...!!
Weer een prachtig verhaal, maar wij zoeken toch maar de zon op, en vinden dan prachtige plekjes in Frankrijk!
De wollen shawl gaat trouwens wel mee..

atske@skynet.be

Dat schaapje is werkelijk een leukerdje.
Daar word je toch nog vrolijker van !!!
The hadrian wall hebben wij ook heel koud gevonden, ik wilde zelfs de MG niet uit!!!
Wat trouw ben je toch in het verslag doen van jullie reis, voor het slapen nog flink typen!.
Wij zijn er blij mee!!!

Marianne

Elke dag opnieuw weer letterlijk en figuurlijk meesmuilen van deze fantastische reis. Er is waarlijk een schrijfster aan je verloren gegaan Els.
Jullie beschrijven deze reis zo geweldig, dat ik steeds het gevoel heb met of zonder wollen shawl op de achterbank mee te reizen.
Lieve mensen geniet en ik zie uit naar morgen en waar halen jullie de tijd vandaan om zo uitgebreid verslag te doen. !! Liefs

Marianne

Bedoel natuurlijk MEESMULLEN!!!!
en niet mees muilen Haha!