Dekkers.reismee.nl

Blackpool

Voor ons geen Pancakes vanmorgen. Lekker plaatje ervan van gezien op de site van dit hotel. Dan hadden we dat gisteren moeten bestellen. Het jonge stelletje dat zich even later zat te verkneukelen achter de pannenkoeken wist dat dus, wij niet!

We are Herdy, zagen we in een etalage. Een winkel vol met allerlei artikelen met een afbeelding van Herdy, een schaap. Daar moeten we het onze van weten. Sowieso zag ik oa kleine stenen schaapjes staan voor hoge prijzen. Collectes items met een oplage van 250 stuks.

Herby is geboren in het Lake District, geïnspireerd op het herdwick schaap.

Het Laura Ashley Hotel -was voor mij ook een must to see.

Dit bekroonde hotel ligt in 2,5 hectare aan tuinen en biedt een ongeëvenaard uitzicht over Lake Windermere. Alleen het aangezicht al toen wij beneden bij het meer stonden. Zo indrukwekkend. We wandelden er naar toe en eenmaal binnen herkende ik destijlvolle, kleurrijke, frisse collectie van Laura Ashley.

Maar wat een heerlijke verrassing als blijkt dat de lobby vol staat en zit met prachtig uitgedoste feestgangers. Klaar voor de a.s. bruiloft. Op deze lokatie met deze inrichting. Het klopte helemaal. Zo chic. Overwegend poederkleurige jurken en hoedjes. De bruid was er nog niet, maar het zal een droomhuwelijk worden in deze omgeving met deze mooie gasten. In de trouwzaal werden de tafelkleden glad gestreken terwijl ze al op tafel lagen. Deze relatie begint kreukvrij.

De rit naar het hotel was niet spannend, we zijn al zo verwend. Onderweg bij de Manor Inn een ciabatta met brie, bacon en uiencompote op, natuurlijk ontbraken de frietjes niet. We gaan er maar om lachen. Maar op gewicht blijven in Engeland is een problemen hoor.

Het hotel in Blackpool heeft zeezicht. Op dit moment lig ik te schrijven in een knalrode badjas. Die lag voor ons klaar en past helemaal in deze kamer. (Foto)

Wat hebben we gelachen. De hele omgeving hier is amusement. We liggen 2 huizen van de achtbaan af.

Pleasure Beach Blackpool telt bijna 60 attracties, waaronder enkele spectaculaire en bijzondere achtbanen. Zo vindt men er dePepsi Max Big One, die bij de opening de hoogste, snelste én steilste achtbaan ter wereld was, de in zijn geheel over het water gebouwdeomgekeerde achtbaanInfusionen de eerste stalen loopingachtbaan van Europa, deIrn Bru Revolutionuit 1979. Daarnaast staan er nog vele klassieke achtbanen zoals de houten achtbaanBig Dipperuit 1923, de dueling houten achtbaanGrand Nationaluit 1935 en deWild Mouseuit 1958, een van de laatste houtenwildemuisachtbanen.

Het kan ons niet boeien.

Wij schatten dat de boulevard wel 8 km lang is. We kunnen de borden met Fish & Chips niet meer tellen. Maar een ding is zeker, dat gaan wij vanavond niet eten. Halverwege staat een soort Eifeltoren, tot zover willen we lopen om een restaurantje te zoeken. Het waait snoeihard.

Het is leuk om zoveel verschillende types rond te zien lopen. We kunnen er niet over uit. Het is zó niet OSM (Ons Soort Mensen).

Bij de Eifeltoren en nog niets gevonden. Bij een aantal hotels hingen bordjes, alleen toegang voor gasten. Verder echt allemaal Junkfood.

Bijna de moed opgegeven toen we in een achterstraat een Kantonees zaakje zagen. En daar hebben we toch lekker gegeten!.

Er zat nog een Nederlands gezin, die ook blij waren dat ze dit gevonden hadden.

Bekaf van tegen de wind in terug lopen.

Maar dit is wel wat wij leuk vinden?

Grote tegenstellingen, en het liefst op één dag.

wij gaan nog even naar de zee en de wind luisteren.

Tot morgen

Ineke

Tot morgen , ik kijk er naar uit xx

Atske@skynet.be

Niets is zo tegen gesteld als Engeland!!!
Wat vertier betreft!
Verbazen we ons ook altijd over.
Hg van ons en vandaag weer een leuke dag, maar dat is jullie wel toevertrouwd!

Gijs en il

Wij kijken ook uit naar het verhaal van morgen. Vooral blijven genieten. xx