Dekkers.reismee.nl

Dover Duinkerken

Hans heeft een ferry geboekt voor 16.00 uur, van Dover naar Duinkerken.

Laatste ontbijtje hier. Morgen weer beschuitjes.
Mijn portabello's met eieren en Hollandaise saus lieten zich smaken. We zagen de kok met een rek eieren lopen en besefte ineens dat eieren, aardappelen en vis zowat de hoofd bestanddelen zijn om Engeland in leven te houden.
Oh, en bacon natuurlijk.
We hebben nog 180 km te rijden en willen graag zo lang mogelijk genieten van de schoorstenen, dubbeldekkers, telefooncellen, Tearooms, Pubs, Fish & chips en zelfs het links rijden. Dat gaat Hans goed af.
Dus ....... in een rechte lijn naar Dover maar helemaal binnendoor. Goed te merken dat we zuidelijk gaan, het wordt nu met de minuut warmer.
We nemen afscheid van de kleine dorpjes met de mooie huizen(goed te zien dat hier veel forenzen wonen), detypische erkers met de kleine ruitjes en de rozentuintjes.
Langs de kant liggen zakken appels en aardappelen te koop. We zijn op vruchtbare grond. Eieren ook, maar die mag je gratis meenemen. Laat dat nou net van die lastige handel zijn om nog ergens tussen te proppen.
Bay the way? Wie geeft er nu een hoofd bestanddeel weg? Logisch dat ze ons 'zuinig' vinden. Wij zouden er wel kleingeld van maken.
We kiezen onze laatste Pub met zorg, het moet een echte échte zijn. We gaan ook gewoon binnen zitten hé? Gaat ver bij ons hoor.
Aan de bar bestellen we Guinness en, ja echt...., friet. Hans zelfs friet met gesmolten kaas, hij gaat zich helemaal te buiten? Er zaten drie mannen aan de bar. Semi sportlui. Aan de kleding en schoenen zou je het kunnen af kunnen lezen maar de bierbuiken spreken boekdelen. Het is een camouflage outfit. Die sportschoenen zijn werkelijk spierwit en splinternieuw. Grote glazen bier hijsend en vooral niet met elkaar praten. Tenminste, tot die 'Hollander' binnen kwam. Hij bestelde Guinness, pakte even later het glas van de bar en bracht het naar mij. En ineens, alsof het afgesproken was, riepen ze in koor 'Heeh....terugbrengen dat bier!' De barkeeper was nog bezig de glazen te vullen, dat gaat in etappes bij Guinness. Wat hadden ze opeens een lol samen. Ik was ondertussen naar toilet geweest en Hans, die goed opgelet had waar ik vandaan kwam, ging na mij. En weer..... in koor 'andere kant voor de HEREN' Hans draaide zich schielijk om, zoals hij alleen dat kan, en beende met grote stappen op de goeie deur af. Hij duwde, in volle vaart, en met kracht de deur open. De mannen lagen onder tafel toen hij met een bons van zijn hoofd tegen de deur knalde. 'Trekken!!!' riepen de drie mannen, die ondertussen dikke vrienden waren. Die hebben wat te vertellen als ze thuis komen van het 'sporten' haha..
Om 14.35 staan we al in rij 48 in de brandende zon. Veel te vroeg, dus koffie bij de haven. Nog vlug even verbinding maken met free WIFI, dat heb je op de boot niet. Leuk! 2 reacties, gezellig.
De overtocht vind ik een noodzakelijk kwaad.
Met volle maan naar huis.
Het is allemaal goed gegaan, ook met het MG-tje gelukkig.
Die mag de garage in en krijgt van de week een lekkere beurt zodat hij er weer spik en span bij komt te staan voor ons volgende ritje.
Wij zweren het bier weer af en nemen nog een wijntje op de behouden thuiskomst.
Moe, maar zéér voldaan, het is mooi geweest.
Lieve meelezers, het zit erop! Het eerste leuke momentje op de dag was toch wel om jullie reacties te lezen. Het is leuk om te delen en iets terug te krijgen.
Dank jullie wel!
Huh, wat is dit??? Hans kom eens kijken....? In mijn keukenla ligt een boterkwastje van siliconen en daar zijn alle sprietjes af. Ik geloof mijn ogen niet. Wat is dit? Heeft iemand hier een verklaring voor????
Zo'n mysterie kan mij nu bezighouden....

Atske@skynet.be

Welkom thuis. Fijn dat jullie auto en jullie het zo goed gehad hebben!
En wij vonden het leuk om mee te beleven.
Elke ochtend iets gezelligs te lezen, waar je instant ook zin in krijgt.
Nu weer de boodschappen.
Wij vertrekken vandaag uit Callantsoog en zeggen gedag aan de familie en wij gaan naar Marienwaerdt .
Hg Atske

Marianne

Welkom thuis in het Brabantse. Fijn, dat alles zo goed is gegaan. Het was elke ochtend een feestje om met jullie mee te reizen en te eten en drinken. Laat de weegschaal voorlopig maar staan tot jullie weer genoeg aan het water en brood hebben gezeten. Haha.
Binnenkort wil ik even goede raad en advies van jullie want wij hebben een reisje naar New England gekregen van de kids en ik kan wel wat tips gebruiken. Tot gauw, liefs van ons beiden.

Els

Wat geweldig! New England! Dat wordt genieten. Atske weet daar ook alles van af, 'the no Name' tip, hebben wij van haar. Je moet wel van kreeft houden. We plannen wel iets. Leuk!

Lineke

Aflossing van de wacht! Jullie weer thuis, nu wij weg! Heerlijk, kunnen jullie met ons meelezen...
Het blijft leuk, ook als je het weer terug leest, en de foto's erbij plaatst!
Tot later!, Xx Lima2.reismee.nl

Kees en mia

Welkom thuis geniet ze nog na

Els

Fijne vakantie Lineke, enne wij lezen heel graag mee.

Ineke

Welkom thuis , wij gaan morgen naar huis van een heerlijke fietsvakantie in de Achterhoek . We hebben genoten van jullie reisverslag xxxx

Gilbert

Els heeft mij net één van jouw verhaaltjes doorgestuurd. Ik ben dermate onder de indruk van jouw schrijfkunsten dat ik ze nu allemaal alsnog ga lezen, als de italiaanse internetgoden mij gunstig gezind zijn, en die willen nog wel eens nukkig zijn. Er is een schrijfster aan jou verloren gegaan.
Groetjes en tot binnenkort.
Gilbert en Els

Dank je Gilbert.
Het is fijn om te delen.