Dekkers.reismee.nl

Can Sueño

Een zonnige verjaardag in December.

Om 3 uur 's nachts toegezongen worden door je dochter en kleindochter. Dan ben je pas lekker lang jarig...

Geen kip op de weg als wij met zijn vieren onderweg gaan naar Spanje.

Op Schiphol doet Faye het voorbeeldig. Loopt met haar eigen Trolley en volgt de commando's op als ze door het poortje moet "laat je spierballen eens zien, nu als een ballerina en dan als een vliegtuig staan".

Daarna werd ze ook nog uitgebreid gefouilleerd. "Ja, een meisje van 5 is natuurlijk een mooie dekmantel".

We zijn in het bezit van alle gevraagde formulieren, zorgvuldig ingevuld en ondertekend door de ouders en degene die haar meenemen, kom maar op!

Niet dus! Niemand vraagt ernaar. Maar toch geeft het rust.

Alles verloop prima en we stappen met een kleine vertraging in het vliegtuig.

Als de stewardess haar kunstje doet en demonstreert hoe je een zwemvest onder je stoel vandaan kunt trekken in geval van nood is er eentje die dat persoonlijk wil checken. Precies, dat is Faye. En gelijk heeft ze, ze kunnen je wel alles wijsmaken..

Met een Boeing 737-800 van Transavia vliegen we naar Alicante in 2 uur en een kwartier. Gelukkig kunnen we allemaal nog een hazenslaapje doen.

Vlug de auto ophalen en onderweg naar ons hotel in Altea om ons op te frissen. Wat een hartelijk welkom door de Belgen, die wij uitgekozen hebben omdat ze kabel tv hebben. Fijn voor onze kleindochter dachten we.

Als Faye een stapelbed ontdekt is haar plek bepaald om te slapen.

Maar eerst, hoe kan het ook anders, met haar blote voeten in het zwembad.

De zon schijnt en we drinken buiten koffie.

De Dames gaan zich optutten en voor deze gelegenheid laat Faye haar haren invlechten, dat is wat voor haar. Ze heeft het liefste een strakke staart.

Allemaal een jurk aan en met blote voeten én zonder jas op pad. En dat in December!

Op naar Tarbena, naar Can Sueño, waar we een lunch besproken hebben. De route er naar toe, dwars door de bergen is schitterend. Zou nog mooier zijn als de boeren hun gewassen niet onder plastic verstopt hadden. Zonde van die mooie groene valleien. Maar begrijpelijk. Je handel op laten eten is ook zowat.

Con Sueño is een verhaal apart. Hier zijn we vorig jaar bij toeval terecht gekomen en vonden het een kleine hemel op aarde.

Deze plek behoord aan Henny en Rob, Nederlanders, die hier zes jaar geleden zijn neergestreken.

Henny is gezegend met haar kookkunst. "Van God gekregen" zegt ze bescheiden als ik haar een compliment geef.

Door de B&B, waar ze mee gestart zijn, is het huiskamerrestaurant ontstaan. De gasten wilden niet weg vanuit the middle of nowhere om te gaan eten. Ik kan dat begrijpen.

Nu zijn de rollen omgedraaid en zijn de lunches zo beroemd geworden dat de B&B opgedoekt is, op een Torenkamer na. Wij waren daar vorig jaar de eerste gasten.

Henny ontvangt haar gasten met een algemeen woordje waarin ze de gezelschappen voorstelt.

Zo waren er een groep journalisten die het wandelgebied aan het verkennen waren. Een paar koppeltjes, die overigens meteen een klik hadden met elkaar, en een familietafel.

En dan wij. Wij hadden feest en dat werdt ook gemeld.

Rob is de man van de wijn.

Wijn die evenals de producten waarmee gekookt wordt ook uit deze streek komt. Hij maakt het plaatje compleet.

Het aperitief, heerlijke Glühwein werd buiten gedronken. Zo hadden we mooi de gelegenheid om van het uitzicht te genieten.

Er groeien veel bloemetjes die door Henny verwerkt worden in haar gerechten.

Eten doen we binnen aan de feestelijke tafels met de aparte goudkleurige cloches.

Dat was Té Spannend voor Faye, ze kon niet wachten en keek stiekem wat er onder zat. Een mooi plaatje!!!

We zijn écht zo in de watten gelegd.

Tussendoor verplicht een half uur naar buiten staat ook op het menu.

Hoe fijn is dat met dit weer. Faye kon nog lekker even spelen en wij even de benen strekken.

De mooie woorden in de kaart van Faye zorgden voor een emotioneel momentje, zo lief!

Toen het al donker was en de kleine flikkerlichtjes ons de weg naar de auto wezen waren we allemaal voldaan. Het was een lange (verjaar) dag, die ik nooit zal vergeten.

Allemaal vroeg naar bed. De kabel TV vergeten we.

Ineke

Wat een geweldige verjaardag met je geliefden . Wat leuk dat Faye er ook bij is , kleine meisjes worden groot . Geniet nog verder van deze bijzondere verjaardag XXX

Gijs en il

Een verjaardag om nooit te vergeten. Leuk dat Faye en jullie dochter erbij waren. Xxx

Marianne

Wat een rijkdom, met alles wat je zo dierbaar is, je verjaardag vieren op een speciaal plekje. Dat is genieten geweest. Het genieten spat eraf in je reisverhaal.
Zo fijn voor jullie. Nog een dikke verjaardagskus. ????????

Marianne

Die vraagtekens zouden kussen moeten zijn. Lukt niet via de iPad zoals blijkt. Xxxxx (dit wel!)

Atske

Wat een mooi verslag van je verjaardag. Genieten met dit geweldige gezelschap.

(Mijn vader zou vandaag 100 geworden zijn.)

Fijne dagen en hg

Mo & Ro

Een verjaardag om nooit te vergeten!
Wat een "geschenk" om dit te mogen meemaken!