Dekkers.reismee.nl

The Ring of Kerry

26-5-2017

Het leuke van reismee is om te delen. Leuk dat jullie mee reizen en mee delen.

Meteen toen ik mijn ogen open deed schoof ik het gordijn open. Het raam stond wijd open en er kwam veel lawaai binnen. Stond ik toch oog in oog met een zaal vol sportende mannen. Er zat echt geen anderhalve meter tussen. Wat een aanblik, al dat energieke gedoe zo op de vroege morgen. Snel dicht die gordijnen. Eerst maar koffie en aankleden. Daarna nog eens goed bekijken allemaal.

Een klein half uurtje later was ik er klaar voor. Kopje koffie bij de hand en met gestifte lippen zat ik eerste rang. Gordijnen slow Motion open. Laat maar komen die zwoegende mannen met hun spierbundels in te strakke pakken
Wat denk je..............? Zaal leeg, alles donker en niemand meer te bekennen.

"Kom, inpakken en wegwezen hier".

Dat Killarney een populair uitgangspunt is voor degene die, net als wij The ring of Kerry gaan rijden, is te merken.
Erg toeristisch.
De winkels met Aran truien, tweed jasjes, petten en gilletjes zijn talrijk. Als je iets in die trant zoekt moet je het hier zeker kunnen vinden. Wij vinden het allemaal mooi maar moeten ons gezond verstand gebruiken en ons afvragen wanneer we zo'n dikke trui dragen. Je zou overigens vermoeden dat alle Ieren er in lopen. Tot nog toe geen een mee gezien. Verdwijnt allemaal met TPG over heel de wereld.
Nog filmpje gezien over schapen scheren. Komt toch een berg wol vanaf. Die beesten doen letterlijk een jas uit. Dat kan een aantal keren. Daarna is de kans groot dat ze opgegeten worden. Goeie business, schapen houden.

Misschien hadden we een andere volgorde aan moeten houden.
Maar na de The Ring of Beara is The Ring of Kerry een tegenvaller. In principe rijd je een rondje van 180 km over tweebaanswegen achter elkaar aan. In Sneem, een schilderachtig plaatsje, staan wel 8 levensgrote bussen op het dorpsplein, dat zo bijzonder moet zijn. En overal ijsjeslikkers. Dat is onlosmakelijk met busreizigers verbonden.
Wij hebben af en toe een binnenweg genomen om even niet in colonne te hoeven rijden. Maar..... je kunt ook weer niet te veel tijd verspillen. Het is al een dagtaak.

Rossbeigh beach was ons eerste zijspoor. Mooi om de paarden over het strand te zien galopperen. Ruimte zat. We pakken een smal pad naar boven en komen dan natuurlijk tegenliggers tegen. Om de zoveel tijd is er een kleine inham waar je kunt passeren Deze weg was wel de moeite waard.

In "Anchor" pub, in het leuke levendige Cahersiveen hebben we Fish and Chips gegeten. Zeg maar als ontbijt. We zijn met koffie en koekjes vertrokken vanmorgen.

Een poppenspeler hield ons nog even aangenaam bezig. Wat leuk om zo met zelfgemaakte beweegbare poppen op te treden. Een van die leuke mannen met baarden.
Hij speelde viool en Hans kreeg een bodhran in zijn handen gedrukt en een hoed op. Mooi span, die twee.

Tip voor reizigers:
The Ring of Beara is een absolute aanrader voor reizigers die een keuze moeten maken. Veel WoW momenten. Heerlijk toeren in je eigen tempo.
Adembenemende vergezichten, schitterende baaien en ruwe bergen.

In Dingle is een bedje voor ons opgemaakt. Dingle is een bruisende vissershaven. Een verademing na die lange rit van vandaag.
Kleine kamer, maar heerlijk bed.

Maar eerst pub uitzoeken. Dat valt niet mee voor iemand die niet kan kiezen.
Het ziet er overal zo gezellig uit en van die gekleurde puien word je zo vrolijk. We overwegen bijna om hier nog een dag te blijven. Leuke winkels ook met mooie kleding en sieraden. Een schot in de roos is 'The Dingle Pub'. Live music en gezellig druk. Toch hadden we meteen een tafeltje.
En we hébben toch lekker gegeten. Dit gaan we thuis namaken.
Cajun Zalm met aardappelpuree, boontjes en worteltjes.

Het regent. We schuilen in een volgende kleine pub met heel andere, maar ook weer druipende muziek.

Ineke

Ha ha dat is wel een uitzicht op de vroege morgen . Hier is het warm maar met het raam open slapen is geen optie , wij hebben iedere nacht een groot concert van de kikkers . Heerlijk hoor om op de vroege morgen jullie verslag te lezen . Liefs van ons en een goede reis vandaag .

Fam. Neverhome

Dat maak je misschien nooit weer mee bij het ontwaken, spierbundels aan de work-out. Ik had jouw gezicht wel eens willen zien!!! Hier heet........ alles potdicht houden want anders is het niet te harden in huis met de tuin op het zuiden. Heel veel plezier en tot het volgende verslag maar weer. Xx

Lineke

Ik probeer voor het eerst mijn caravan bedje uit: gordijnen open betekent hier eekhoorntjes en drukdoende vogeltjes!! Hoef ik mijn lippen niet voor te stiften!????????
Heerlijk beeldend beschreven, ik reis en geniet mee!????

Atske

Weer heerlijk meegereisd met jullie, hoe vind je de tijd om dit alles ook nog te typen, En zo leuk en onderhoudend opgeschreven!!
Fijne dag????

Amy

Hey mam, weet je zeker dat je al wakker was?? ;-)

Mia

Hier tropisch warm, hopelijk voor jullie ook mooi weer. Een hele fijne vakantie in Ierland.
Genieten maar!!

Renee

Haha, het antwoord van je dochter is wel leuk. Weet je zeker dat je al wakker was? Zie het voor mij zo'n uitzicht. Weer eens wat anders. Leuk al die belevenissen in het mooie, groene Ierland. De tocht gaat nog verder, dus ben reuze benieuwd.