Dekkers.reismee.nl

Les Labadous

13-5-2018

"We zijn er"

Rennes Le Chateau.

Les Labadous is het logeeradres. Sinds 3 jaar runnen jonge mensen deze Chambres d' hotes.

Hier begint de PIZ cursus.

We mogen nog kiezen uit een hotelkamer of een appartement.
Bij de appartementen hoort een koelkast, dat geeft de doorslag. Onderweg wat wijn ingeslagen voor het geval dat....

Om 18.00 uur worden we verwacht voor de kennismaking en het diner. Om ons heen zien we stellen binnenkomen. Iedereen blijft nog even bij zijn eigen huisje. De glaasjes wijn komen zo links en rechts te voorschijn. Zou het dan toch zo zijn dat oudere mensen....

We hebben al vroeg ontbeten in Carcasson. Wederom een fijn adres. We hadden vanuit onze kamer zicht op de gele cirkels.

Het regent en het is koud. Hoe zuidelijker we komen hoe slechter het wordt. Zover we kunnen bekijken is dit de koudste dag van de week.

De Abdij van Sainte-Marie d'Orbieu in Lagrasse bezocht. Deze oude Benedictijnse abdij is beroemd vanwege de elegantie en de verfijning, een van de meest prestigieuze instellingen in Frankrijk. De Abdij is geklasseerd als Historisch Monument en gelegen in een beschermd gebied.
We hebben daar wat uurtjes doorgebracht, het regende dat het goot en we kunnen pas om 16.30 uur inchecken bij 'Les Labadous'.

Af en toe schijnt de zon maar er staat veel wind.

Een geschenk uit de hemel was 'de kunstroute' in Serres. Met roze pijlen was de route aangegeven. Mooie locaties, schitterende kunst, vooral de sculpturen van Guy Fredericq sprak ons aan. Sfeervolle muziek.

We zijn zo 'op aangename wijze' onze tijd doorgekomen en reden om precies 16.30 uur voor.

We schoven al snel stoeltjes bij elkaar en er werd een flesje opengetrokken. Mijn collega, die ik niet kende, zit tegenover ons. Gezellig Brabanders onder elkaar. Toen het weer begon te regenen zijn we onder ons afdak gaan zitten en kwamen de verhalen al los. Komt wel goed met deze club.

We ontmoeten de rest van de cursisten bij het Apero.
Heerlijke Blacquette een soort Champagneuit deze streek en een hapje.
Daarna een lekker drie gangen welkomst diner.

Geen WIFI in de appartementen. Dat wordt afkicken.
Komt er eindelijk eens iets van lezen in het boek dat me al jaren aangaapt in de boekenkast.

Na het eten naar 'ons Huisje', ben afgebrand.

Morgen begint het programma écht.

Renee

Hoi Els,

Niet te geloven dat het zulk slecht weer is. Jammer.
Reuze benieuwd wat die cursus inhoudt.
Die gele cirkels, heb ik over gelezen.
Niet iedereen was daar enthousiast over.
Groetjes
Renee