Dekkers.reismee.nl

Houtgestookte oven

Om 9.00 uur werden we verwacht voor het ontbijt in de ontbijtzaal. Het is de bedoeling dat alle gasten samen aan de grote, prachtig gedekte tafel eten.
Er was voor 4 gedekt, tegenover elkaar maar met een zee van ruimte ertussen. De kasteelvrouw nam zelf ook een grote kom koffie en kwam erbij zitten om te tolken. Perfect geregeld. We zouden er zelf niet uitgekomen zijn. 'De Fransen' spreken snel en articuleren slecht. Daarbij ratelden ze maar door. Ooit in Holland geweest, in Walcheren. Eer we daar achter waren......pffffff!

We vertrokken met stralend weer. Alles lekker opgefrist na die onweersbui van gisteren.

We volgen, bij toeval 'Route du Haut Limousin', en komen door mooie dorpjes.

Om een broodje te kopen schieten we een piepklein supermarktje in. "Wat is het leven duur hier". Zelfs de wijn wordt duur betaald. Bananen overrijp en preien geel. Wij mogen in Holland niet klagen met onze eerste klas groenten en fruit.

De D975 is de doorgaande weg naar Parijs. Prima om op te schieten.

Uit het niets begon het opeens te stortregenen. Zo hard dat we snel het dakje erop moesten doen en een parkeerplaats op moesten zoeken. Je zag geen hand meer voor ogen, zelfs de drie ruitenwissertjes konden het niet bijhouden.
Het water kwam als een rivier naar beneden gutsen.

Daarna weg vervolgen naar Orléans, van zelfde laken een pak. Niet spectaculair.

Hoewel het kapje er snel en makkelijk op en af gaat, lieten we het toch dicht, zo kan het drogen. Daardoor werd binnen erg warm.
Onze lunchtijd schoot er bij in.

Om 15.30 uur op plaats van bestemming. " La Ferme des 3 Maillets" dit plekje maakt alles weer goed. Deze 18e-eeuwse stenen gebouwen vormden vroeger een boerderij.
Een huisje, omgeven door een mooi aangelegde tuin en een vijver, koffie, thee en drie bedden, "mijn liefje, mijn liefje, wat wil je nog meer?"

Stukje ham en pelnoten uit de lunchtas? We hoeven niet meer te rijden dus wijntje mag ook.

Het à-la-carterestaurant van het hotel serveert lokale vis- en vleesgerechten bereid in een houtgestookte oven. De oven én de sfeervol gedekte tafels lokken ons. Het rommelt, dus binnen eten is prima.

Tot morgen allemaal.

Renee Ketelaar

Hoi Els,
Weer zo’n leuk verhaal. Er is echt een schrijfster aan jou verloren gegaan.
Of ga je al je reisverslagen bundelen en uitgeven?
Tot morgen
Groetjes

Els Dekkers

Hallo Renee,
Dir verslag is voor ons een geheugensteuntje. Kort van memorie tegenwoordig.
Blij dat je ervan mee geniet. X

RoMo

Zelfs een regenbuitje kan jullie niks schelen...jullie genieten, genoten en zullen blijven genieten!
Echt leuk om zo met jullie "mee te reizen".

Els Dekkers

Je moet er wat van maken Mo?
Beetje de kunst afgekeken van jullie

Ineke

Wat hebben jullie het toch heerlijk daar in Frankrijk . Ik kan niet wachten om met z’n allen en onze MG’s door Hans rond geleid te worden door de Bourgogne .

Kees en mia

Weer toppie