Dekkers.reismee.nl

Spanje

8 februari 2019

16.45 uur.

We zitten in het vliegtuig.

Wat een armoede.... kkkkkkkoud!!

Als je gezond van huis gaat is de kans groot dat je ziek terug komt.

Ryanair, jullie maken het niet aantrekkelijk voor jullie klanten. Als runderen staan we buiten achter een hek te wachten tot we het vliegtuig in mogen. Op een open terrein met windkracht 7, althans dat is de gevoelstemperatuur.

Er moet nog worden gesteggeld over welk vliegtuig wij in mogen lijkt het wel.

Bij het inchecken al een tube bodylotion in moeten leveren. Wij waren in de veronderstelling dat we door bij te betalen voor priority we onze koffers achter moesten laten en alles het ruim in zou gaan, vandaar die grote tube.

We zijn gelukkig heel mooi op tijd van huis vertrokken. Een ongeluk (omleiding) en onvindbaar adres voor parking konden we dus hebben, geen enkele reden tot stres. Ook niet toen we de tent op de luchthaven in kwamen waar soldaten met grof geschut klaar stonden om boeven te vangen. En bedankt terroristen....

Een van ons drieën werd uit de rij gehaald. “Handen uitsteken!” met een stick werd onderzocht of ze in aanraking geweest was met drugs. De grote afgerichte hond kwam ook onze kant op maar ging rustig verder spelen met zijn rode balletje. Dat was voor de boevenvangers een teken dat alles Oké was.

Ceintuur sieraden en verdere “levensgevaarlijk” attributen in een bak leggen en blijven volgen met je ogen, dat hebben we pas geleerd van een tv programma. De kans op diefstal schijnt serieus aanwezig te zijn.

“Koffie?, nou daar zijn we aan toe”.

Ruim op tijd naar gate 7.

Gezien de lange rij betaalt iedereen bij voor priotity.

Thuis online ingecheckt. Onze plaatsen zijn 3b, 4b en 5b. In een treintje achter elkaar. Een verliefd stelletje, zat officieel ook niet naast elkaar maar die gingen het regelen. Ik kwam zodoende tussen twee mannen te zitten en had al snel door dat er eentje zichzelf moed ingedronken had. Jezus, wat een lucht!!

Achter mij zaten die twee te flikflooien dat het een lieve lust was. De wereld is van hun. “Laat ze maar lekker genieten”.

Ik kom vast dronken aan in Alliante...

Mijn (zatte) buurman is er een van de 20 die samen reizen en evengoed verspreid door het hele vliegtuig geplaatst zijn. Service???? No way..

Deze vlucht gaat naar Allicante waar het vandaag zo’n 21 graden schijnt te zijn. Geen winterjas maar luchtige kleding en zomerjasjes te voorschijn gehaald. Wij zijn toeristen, dus ook een off white pantalon ingepakt.

De Spanjaarden lopen ongetwijfeld in bontjassen gewoon omdat ze daarmee willen pronken “kijk eens wat ik heb”.

Nog moeilijk te bevatten dat ik straks genoeg heb aan dit dunne jasje. Zoja dan zijn de Spanjaarden te benijden.

Het doel van onze reis is familiebezoek. Zondag is onze zus en schoonzus jarig en het leek ons een mooie reden om dat samen te vieren. Quality time zogezegd, daar gaan we voor.

Maar eerst gaan we een avontuur aan met Firefly autoverhuur. Voor de prijs van €5,95 hebben we vier dagen een Seat Leon tot onze beschikking, 4 dagen lang! We vinden dit te mooi om waar te zijn en wachten op het addertje onder het gras.

Hij rijdt lekker en met de iPhone als navigatie komen we, met een kleine toegift van de chauffeur op ons hotel aan. De dames stappen uit met de bagage en Hans gaat de auto éven parkeren. Ik weet niet hoeveel onderwerpen verder we opeens het idee kregen dat er iets niet helemaal klopte. Een paar doemscenario’s trokken aan ons voorbij toen we hem ook niet telefonisch konden bereiken. We zaten zowat boven op de parkeergarage, what happend???

Gelukkig, daar kwam onze rots in de branding aan met alle papieren en benodigdheden om in te checken.

Op de vijfde verdieping aan de voorkant. Mooie kamer. Een eenpersoonskamer voor Jenny, even slikken.

Zoveel zin in eten ondertussen en vooral in een glaasje wijn dat we niet al te kieskeurig zijn. Buiten eten vinden we een stap te ver na dat gemiezer in Nederland. In een Ă©cht Spaans tapas tentje nemen we plaats aan een van de twee tafeltjes.

Onmiddellijk een goddelijk flesje wijn in mooie grote glazen. Salud!

Zoete meloen met overheerlijke ham, zo mooi dun gesneden met zoveel aandacht.

Patates bravas, ansjovis, gebakken camembert en schapenkaas. Koffie met profiteroles en een dessertwijntje van het huis. Dat mag allemaal op een SAS-dag.

Mijn wijze dochter zou zeggen “als je er maar van geniet”, nou dat deden we.

Met volle teugen.

Morgen naar Can Sueño

9.00 uur ontbijt

Kees en mia

Oei ik hoor het wel

Fam. Neverhome

Vandaar dat ik liever niet met Ryanair vlieg. Wat een rompslomp maar jullie zijn goed aangekomen. Geniet van jullie vakantie en een fijne verjaardag.

Lineke en Marijke

Leuk, jullie daar, wij in Bonaire bij Elske! Ook op familie bezoek dus!

Amy

Geniet lekker van het weer, en van elkaar!
Tot snel?

Barbara en Peter

Wij vlogeb ook eens met Ryanair. Niet echt ons ding (meer), na diverse troubles bleken we ook de koffer in het ruim slechts voor de heenvlucht geboekt te hebben, dus maar weer €80 voor de terugreis neergeteld.
Voorlopig zijn wij genezen! Geniet heerlijk van jullie reis!

Ineke

O Els met een glimlach weer genoten van je verhaal ook al is het niet Zo positief als anders .
Hopelijk gaat de vlucht terug wat voorspoediger .
Nog veel plezier xxx

Renee

Wat goedkoop die auto, niet meer terugbrengen en doorrijden...

Marianne Heck

Oh daarom mis ik je al een paar dagen op Wordfeud. Heerlijk hoor zo'n tussendoor vakantie. Geniet ervan. Hier alleen maar jou, nattigheid en zo nu en dan een waterig zonnetje. Neem je wel wat zonneschijn weer mee terug? ?