Dekkers.reismee.nl

Paella

Volgens afspraak om 9.00 uur verzamelen in de lobby.

Jenny was de eerste van de drie en liet zich alvast bedienen van een kopje koffie met een muffin.

Ontbijten doen we buiten de deur maar we zijn solidair dus drinken eerst een lekker bakkie mee.

Op het gemakje lopen we naar een terras met zon. Palmbomen en een strak blauwe lucht als uitzicht.

Een paar oudjes zaten met een puzzelboekje en een koffietje de beste plekken bezet te houden.

Ik ging voor fruit met yoghurt en lekkere verse jus. Maar evengoed kon je allerlei zoetigheden of naar believen hartigheden bestellen.

Het is zondag en voor sommige mensen is het dan om 9.30 uur hoog tijd voor bier met een schaaltje olijven en nootjes. Ieder zijn meug!

Op naar Pedrequer.

Onze (schoon) zus is jarig, de reden van onze trip naar Spanje.

Het is altijd weer apart om “de berg” op te draaien. We rijden ook prompt iedere keer bijna verkeerd, ook vandaag weer.

Koffie taart en kadootjes, er is er een jarig Hoera Hoera.

Het weer is heerlijk, we zitten in het zonnetje totdat er aanstalten gemaakt wordt voor het bereiden van De Paella.

Een grote pan wordt op de brander gezet en er wordt een handje grof zout in gestrooid. En dan volgen de verse ingrediënten. “Ik stond erbij en keek ernaar”

Allerlei groenten, vis, rijst, bouillon en verdere heerlijkheden.

Het kost tijd maar die hebben we.

Roeren, roeren en nog eens roeren is het toverwoord in deze.

Lekker wijntje en salade vooraf.

We lieten het ons allemaal smaken.

Na de koffie nemen we voor even afscheid, tot morgen.

Het was goed elkaar weer te zien.

De eerste keer in deze formatie. We missen iemand. Daar kunnen en WILLEN wij niet aan voorbij gaan. We rijden stilletjes en in gedachte terug.

Te vroeg om naar ons hotel te gaan dus een mooie wandeling maken langs de boulevard. We vergapen ons aan de mooie huizen die we passeren. Goed onderhouden en met alle dagen dit prachtige uitzicht op zee. Opvallend rustig onderweg. Dat zal in het hoogseizoen wel anders zijn.

3,8 km volgens de stappenteller.

Genoeg calorieën verbrand vinden we en strijken neer in Chabada, een gezellige cocktail bar.

Wij krijgen een dejavu en bedenken dat we hier ooit een “slaapmutsje” besteld hebben voor onze puberdochter. Hoe lang is dat geleden?

De verhalen komen los.

We bestellen een Flesje wijn en wat tapas, dat mogen we wel hebben met het oog op de net zo lange terugweg nog te gaan. Dat lopen we er wel af.

Honden uitlaters in korte broek, spelende kinderen in t-shirts, verliefde meisjes in doorkijkblousjes en serveersters met diepe decolleté’s, we kregen het allemaal voorgeschoteld.

Je zou er van in vakantiestemming komen.

De zon is onder gegaan en wij gaan slapen.

Om 9.00 uur is het weer verzamelen.

Atske

Het klinkt zomers en gezellig en ik begrijp dat er een zus woont en dat jullie met een zus reizen, van Hans
Veel plezier

Renee

Mmmmm, klinkt allemaal erg lekker...

Kees en mia

Het was inderdaad heel gezellig