Dekkers.reismee.nl

Op huis aan na mooie reis met de Morgan

1 juni

Door het hoge raam op de vierde verdieping kunnen we niet meteen zien of de zon al schijnt.

De laatste dag kleren uit de koffer zoeken, en nadenken over wat we gaan doen. Je kunt niet zomaar veranderen als hij eenmaal vastgebonden achterop de auto zit.

In Nederland schijnt het warm te zijn, dus een jas hoeft niet.

Al met al zijn we flink bruin geworden, althans gezicht en armen. Alle sprietjes zon meegepakt, vluchten kan niet in een cabrio.

Hans heeft duo-Pinotti vingers, half wit en half bruin omdat hij zijn handen altijd aan het stuur had.

Heerlijk ontbijt, beetje rommelig maar uiteindelijk met een goed gevulde maag op weg.

We zitten een uurtje rijden bij Sonja en Kees vandaan en we hebben onze laatste stop daar ingepland. Zo heerlijk om elkaar weer te zien. En wat is het ook mooi daar in de omgeving, zo glooiend en zoveel bloemetjes.

De Lelies waar ik het over had zijn trouwens Irissen.

Allerhartelijkst worden we in het dorp ontvangen, het telt maar 70 inwoners dus ‘ons kent ons’

Ze zaten voor hun huisje en Sonja wist te vertellen dat er vanmiddag een mobiletjes tour voorbij komt. Tja, dat mag je niet missen natuurlijk, gebeurt er eens iets....

Hoogstwaarschijnlijk, bijna wel zeker, dachten ze dat wij daar bij hoorden, wat moet zo’n autootje hier anders?

Koffie en vertellen...

We zijn nog steeds in Frankrijk dus tussen 12- en 14.00 uur plat du Jour. Ook hier.

Zelf gaan ze daarna dutje doen, dat is voor ons niet weggelegd dus Hans ging lekker aan de gemberdrank met verse munt.

Drie gangen werden ons voorgezet in deze heerlijke rustige omgeving.

Mooi stuk Cote de boeuf op de BBQ met rozemarijn en sla met bloemetjes uit de tuin.

In de wei achter en naast hun lopen witte koeien, van de broer van de burgemeester.

Ze kwamen allemaal naar ons kijken, zo leuk, die koeienkoppen over het draadje. En loeien...... ‘Dat is een welkomstlied voor jullie’ zei Kees.

We vroegen of wij nu uit dank terug moesten loeien maar dat was niet gebruikelijk.

Het zit erop!

We gaan huiswaarts. Een mooie afsluiting van een intensieve, veel omvattende reis die Hans en ik, in goede harmonie gemaakt hebben. Drie weken lang niet verder dan 10 cm uit elkaar zonder bonje. Trots op ons!!!!

Het reisverslag is af en toe een eigen leven gaan leiden. Ik kan niet schilderen dus moet het onthouden door op te schrijven.

De foto’s die ik voor de vuist weg knipte, met mijn selfiestick, waren de leidraad. Kwalitatief slecht maar bruikbaar voor de volgorde en de naamborden.

Mijn iPad altijd in het zijvlak naast me om steekwoorden te noteren en pas met WiFi, aan het einde van de dag, de samenvatting gemaakt.

Het was altijd weer zo heerlijk om die bliepjes te horen zodra we op Internet kwamen.

Dat waren de Reacties van jullie!

Dank je wel lieve meelezers. Het was voor ons een opstekertje.

Hier stopt het stalken.

Einde van een reis die we niet kunnen vergeten want ‘wie schrijft, die blijft’.

Om 19.30 uur thuis.

Lieve mensen, wij waardeerden jullie meeleven en soms medeleven. Super bedankt!

Dikke kus,

Hans en Els

Rhea May

Het wordt wennen voor ons
We zullen die gezellige verhalen missen
En jullie zullen weer moeten wennen aan het leven van alledag

Ineke

Welkom thuis

RoMo

Home sweet home. Wat zullen de kleinkindjes weer superblij zijn om opa en oma terug te zien. Tot de volgende keer! Doeiii... Xxx

Gilbert en Els

Mooie reis. Prachtige verhalen. Hebben volop kunnen meegenieten. Dank je wel voor alle moeite. Welkom thuis en tot kijk.

Atske

Welkom thuis, het was een prachtige reis, we hebben ervan genoten.
Voldaan weer in eigen bed?!
En vandaag een paar hele blije meisjes,armpjes om je heen, goud waard.
Dank jullie wel voor het delen.........het is de moeite !
Wij gaan zo de laatste gasten uitwuiven.......

Joke Wijnen.

Welkom thuis Els en Hans. Wat een schrijverstalent. Het is misschien wel een idee om eens een boek te schrijven. De manier van dingen beleven en op een speciale manier omschrijven is kostelijk. Ik heb ervan genoten. Nu lekker nagenieten. De verhalen nog eens teruglezen. Hartelijk dank dat jullie het hebben willen delen. Groetjes van Rien en Joke Wijnen.

Kees en mia

Natuurlijk welkom thuis en wij hebben niets toe te voegen aan al die mooie woorden en dat boek dat je gaat schrijven doen hoor een uitdaging en dat gaat goed komen Liefs Kees en mia

Fam. Neverhome

Welkom thuis. Hebben genoten van jullie reis. Nu weer verder genieten van jullie eigen familie en vooral de kleinkinderen. Wat zullen die blij zijn geweest om jullie weer te zien. Wij mogen nog een week blijven hier op Zakynthos. Ik weet zeker dat, zodra wij van Schiphol weer richting Nijmegen rijden, onze eerste stop bij Juultje is. ??

Toos en Ad

Welkom thuis
Ook weer fijn ? home sweet home ????
Jullie kunnen terugkijken op een fijne vakantie ?

Renee Ketelaar

Goedemorgen,

Op het moment dat ik lees, zijn jullie lang en breed al thuis.
Nogmaals bedankt voor de mooie verhalen.

Bas en Ineke

Wat een prachtige vacantie hebben jullie gehad schitterend?? heerlijk om op terug te kijken genoeg gezien beleefd lekker gegeten lekkere wijn ???? verschillende hotels of B&b dat maakt het allemaal verrassend ?? Heel voldaan en tevreden weer naar huis en dan het grootste moment om de kinderen en kleinkinderen weer te zien ?? Wel weer even wennen thuis het gewone leventje weer terug Dat gaat altijd snel?? Bedankt voor jullie prachtige verhalen en belevingen die jullie met ons wilde delen??? Koester deze vacantie die nemen ze jullie niet meer af ??

Elke en peter

Ook wij hebben de reis met plezier gevolgd Welkom Thuis Liefs

Apollonia

Welkom thuis.

Joop & Rhea Bremer

Jammer dat het reis-journaal hier ophoudt.

Maar het belangrijkste is dat deze reis met een behouden aankomst, ten einde kwam.