Dekkers.reismee.nl

Met de MG, Lago Maggiore

9 september
We laten het mondaine Comomeer achter ons en stippelen een mooie route uit naar het Lago Maggiore.
In 'Camera con Vista' Bed & Breakfast - Verbania, is iemand ons bed aan het opmaken.
Lugano doorgereden. TomTom had het weer niet naar zijn zin. Aanstellerig ding - heeft iets tegen de grote stad.

Zweven en eten boven Lago Maggiore. (Uit: Altijd Zondag - van Liesbeth Paardekooper)

Wat is er nu romantischer dan in een groen kuipje naar boven zoeven en dan heerlijk eten bij het restaurant van Otto en Paola Mattioni. De plek ligt op bijna 1000 m hoogte en heeft een weids uitzicht over het Lago Maggiore.
Speciaal voor dit restaurant gaat er een kabelbaan.
Wij arriveren om 14.00 uur in Laveno bij de kabelbaan, Lunchtime!
De prijs voor de tickets viel mee. Volgens de reisgids 10 euro pp. Hans betaalde 14 euro voor 2 kaartjes. Raar maar waar.
Wat een beleving om zo steil omhoog te gaan. We konden de kastanjes, bij wijze van spreken, zo uit de bomen plukken.
Restaurant 'Sassa del Ferro', met zijn gele tafelkleedjes zag er uitnodigend uit. Wij waren in een halleluja stemming omdat we deze schitterende plek gevonden hadden. De kaart was niet uitgebreid maar met enkel homemade producten. Het hoeft niet moeilijk te zijn als het maar lekker is. Bordje spaghetti besteld. Blues muziek uit de speakers - klassiek zou ook mooi geweest zijn.
We herkenden de beheerder Otto van de foto uit het boek. Ik noemde hem, per ongeluk, Pollo. Dat kon hij niet waarderen geloof ik.
We konden over heel het meer kijken. Zweefvliegers zweefden over onze hoofden en op de parapente konden we neerkijken. Een heerlijke middag die ik niet zal vergeten.
Toen Hans "la quinta" riep, kon Otto zijn gram halen en haalde zijn schouders op. Wrijven met duim en wijsvinger, zo van "ik wil betalen" hielp ook niet. "La Conto" zei hij uiteindelijk. Heeft Hans het altijd verkeerd gezegd haha. Dank je wel POLLO, weer iets geleerd.
Weer terug met de kabelbaan en onze ogen weer uitgekeken. Jassen niet nodig gehad, 23 graden.
Eenmaal beneden zagen we de prijslijst hangen: 10 euro p.p.. Senioren 7 euro p.p.. dat klopt dus ook weer.
De boot stond er al. Overvaren naar Verbania.
Op zoek naar 'Via Panoramica 12' in Baveno. De schrik van ons leven toen we op het adres aankwamen. Zie foto!
Daar stonden we dan met onze reservering. Het zal toch niet waar zijn? Gevraagd aan voorbijgangers of het adres goed was. Adres was goed maar ......"boven op die hele steile berg daar is een B&B". Nou, niet dus. Een echtpaar kwam ons te hulp en bood aan voor ons te bellen (ons Italiaans gaat niet zo snel). We zaten 7 km uit de buurt.
Liliane had ons de volgende mail gestuurd met het juiste adres.Thank you for your reservation! Our correct address is: via panoramica 12 san bernardino verbano. Your room will be ready for17 pmGreetings, Liliana and Germano. Maarlieve Liliane, "wij zijn onderweg!, we ontvangen geen mail".
Ervan uitgaand dat iedereen zijn best gedaan had, TomTom incluis, kwamen we toch boven op de berg aan. Mooi huis met uitzicht over het meer, lekkere espresso en goed bed. Wat wil een mens nog meer?. Eten en drinken?
Eerst reis verder uitstippelen en slaapplaatsen regelen voor ons verdere verblijf in Italië.
Toen op pad via een pad naar 'La Gallina Che Fuma', op aanraden van Liliane. Rode wijn uit de omgeving, dat smaakte! Bruchetta's en Sirloin steak voor Hans. Ik had gegratineerde pasta. Wow, dat viel tegen. Een opgewarmde prak die ik niemand voor zou zetten. Gemiste kans! Verder gezellige avond gehad met mijn Hanske.
De terugweg was goed voor de spijsvertering. Weer in het pikdonker naar boven klImmen. 7 min. heen is 30 min. terug. Gelukkig verlichting van IPhone.
Heerlijke dag!, kijk al weer uit naar morgen.

gijs en il

Arme Pollo, betekent dat niet "kip". Vergissen is menselijk nietwaar. Jullie maken iig een fantastische reis en heel leuk om de verhalen te lezen. Geniet er maar van met volle teugen. Liefs gijs en il

Els

Ja Il, hoeveel plezier kun je hebben met een oud sportwagentje????