Dekkers.reismee.nl

Van MG naar Fiat 500

Om 9.15 uur was de taxi er al.

Inladen en vertrekken. Hij sprak alleen Italiaans dus lekker rustig onderweg.
Helemaal door de Mont Blanc.De Tunnel du Mont-Blanc is eentolweg, met verschillende toltarieven voor de Franse en Italiaanse zijde. De toltarieven zijn zeer fors zodat de verkeersintensiteiten laag liggen. In 2015 bedroegen de tolkosten voor een personenauto € 44,20 enkele reis en € 55,20 retour vanaf de Franse zijde. Vrachtwagens betalen € 322,50.[1]
Het eerstvolgende stadje was St Gervais. Daar werden we afgezet bij het station met al onze bagage. De huurauto komt over een half uurtje, wist het meisje achter het loket te vertellen. Rondje lopen dan maar en spullen bij haar achter laten, Goed idee?
Vanuit St. Servais vertrekt de Mont Blanc Tramway voor een rondrit door het MontBlanc-dal.
Veel belangstelling voor
"Zou dat hem zijn daar" zei Hans toen er een te grote man in een grijs Fiatje 500 aan kwam rijden. Hij stape uit en we zagen aan de AVIS papieren dat het ons autootje moest zijn.
Ik zag die berg bagage staan en hield mijn hart vast. De chauffeur haalde zijn schouders op en keek de andere kant op toen Hans ging laden. Hij keek pas weer terug toen de kofferbak dichtsloeg. Alles zat er in.
Even op zijn baas wachten en we konden allemaal weer op pad.
Mooie route gereden, dwars door Genève.
We hebben een culinaire verwennerij op het oog voor vanavond.
Chàteauneuf. Echt sterrenwaardig hotel/restaurant waar we al twee keer eerder waren. Zin in.
We hebben wel even WIFI nodig om te bespreken. Koffie momentje dus. We kregen één uur van het meisje omdat ze al aan het sluiten was. Zoveel tijd hebben we niet nodig.
Snel opzoeken. Op bookings.com bleek het hotel helemaal vol te zitten. Dat viel tegen zeg. Toch eens telefonisch proberen? Yes, nog drie kamers vrij zelfs en we zijn welkom.
Tom Tom opdracht gegeven ons naar Châteauneuf te brengen. Toch nog aardig ritje.
Meteen daarna stuurde hij ons de berg op richting Dyon. Onderaan stond een bord "route barre" over 9 km. Dat lijkt ons onwaarschijnlijk. Zo'n belangrijke doorgaande weg kunnen ze toch niet afsluiten? En zeker niet zonder omleiding aan te geven. Er komen ook gewoon tegenliggers aan. We gaan naar boven.
Drie keer raden??? Bovenaan geblokkeerd!
Weer teruggeslingerd en nu vanaf deze kant genoten van het grandioos uitzicht over het meer van Genève met de hoge beroemde fontein.
Andere weg gevonden, nog 288 km. We keken elkaar aan "snelweg dan maar?".
Ongezellig, maar zo halen we onze achterstand en ik het uurtje slaap van afgelopen dagen weer wat in.
Om 18.30 uur arriveren we in het hotel. Nog niets veranderd. We beginnen al te lachen als we de sleutel krijgen van een kamer op de 2de etage. Lijkt wel of we daar een optie op hebben.
Bij de Grote open haard gezeten met drankje en hapje.
20.00 uur aan tafel, volgens Frans gebruik.
Foie gras op de kaart, ik ben ik verkocht. Heerlijk,
Voor Hans lekkere ham.
Salade met warme aardappeltjes en spekjes, niks mis mee.
En toch..... was het anders. Er zaten andere uitbaters in de zaak. Familiebedrijf nu. Aan onze hooggespannen verwachtingen voldeden ze niet.
Als nagerecht Kaasplateau en Poire William voor mij.
Er dreven heel veel beestjes in mijn glas. Bah!
Het glas werd weggehaald zonder blikken of blozen. Ik hoede geen andere, doodsbenauwd dat ze het door een zeefje zou gooien en terugbrengen. Je kunt niemand vertrouwen!
maar nu weten we het zeker. De sterren zijn gevallen.

Levi

Kom maar snel Naar huis, wij wachten op jullie????????

Nog 2 nachtjes... Xxx

Apollonia

Dat was puzzelen met de bagage denk ik.
Maar er zitten 4wielen onder, dus thuis komen lukt vast wel.
Goeie thuis reis.

gijs en il

Gijs zegt: ondanks de pech kan jij Els het toch heel leuk verwoorden. Het is een gave die maar weinig mensen hebben, wel heel bijzonder. Wij hebben onderhand 3000 km gereden en bij ons sprongen er zowat een paar herten bij in de auto, geluk gehad. Liefs Gijs en il

Dank je Gijsje!

Els

Pas maar op met die herten, het is bronstijd.

Atske

Een avontuur ? De FIAT 500.
Goede thuiskomst Hg xx

Ineke

Hou nog even vol , voor jullie jammer maar ik zal je mailtjes missen . ????

Ineke

Die vraagtekens horen er niet bij ??

Els

Zijn zeker kusjes Ineke haha.

Zeker Els veel kusjes .