Dekkers.reismee.nl

Cotswolds

Gearriveerd in The White hart, In Stow on the Wold, het land van Shakespeare, in the Cotswolds. Hier waren we twee jaar geleden ook.

Wat een vondst weer Hans. De inrichting is precies mijn smaak. Gezellige Pub en mooi restaurant. We boeken meteen een tafeltje hier voor 20.00 uur. Hoeven we de deur niet meer uit.
Het is een warme dag geweest. Volop zon! Hoop dat het zo blijft deze week. We vertrekken. vrijdag Mia. En topsport...? welnee, we zijn allebei super relaxed.
Schrijven is wel een 'dingetje', een opdracht aan mezelf. Wij vinden het leuk om onze ervaringen later nog eens terug te lezen.
Mijn reismee blog wordt goed gelezen. Ik hoop er mensen een plezier mee te doen.
Op reis gaan zonder koffer te hoeven pakken en lekker meegenieten, dat is de bedoeling.
En wij genieten van de reacties van trouwe meelezers. Leuk !
Vanmorgen geen ontbijt in het hotel. De promenade opgelopen tot we een terras tegen kwamen. Cappuccino en croissant met amandelen en spijs, met uitzicht op de bootjes.
Er gaat een elektrische trein, Cliff Railway, naar Constitution Hill. Een steile heuvel waar het uitzicht spectaculair moet zijn. Maar we zijn te vroeg en hebben geen zin om een half uur te wachten, dus laten schieten dan maar. Door het centrum terug naar onze kamer en face-timen met De Dames Dekkers. Faye hield haar duikbril op en zodoende zagen we alleen maar een paar grote ogen omdat ze ons kusjes aan het geven was. Ondertussen vertellen over hoe leuk flippers zijn en dat vakantie nog leuker is dan de dierentuin. Om kracht bij te zetten zei ze 'de dierentuin is eigenlijk helemaal niet leuk' ja hoor Faye..
We rijden door de mooie Elan Valley met zijn, in Victoriaanse stijl opgetrokken dammen. Fijn dat daar destijds zoveel aandacht aan geschonken is.
We zijn altijd op onze qui-vive zodra we de wildroosters weer over rijden. We weten dat we dan loslopende schapen op de weg aan kunnen treffen. Ook nu weer constant. Opeens kwamen een stuk of 5 schapen in volle vaart de berg afrennen, over de weg waar wij reden, op de hielen gezeten door een keffende hond. We moesten er voor aan de kant. De hond kón niet meer en moest het afleggen. Hij stond in de berm te hijgen. Precies op het moment dat wij hem passeerden rende hij over. Ik hoorde dat we hem raakten en wist zeker dat we hem dood gereden hadden. In elkaar gedoken met mijn handen voor mijn ogen bleef ik zitten. Dat arme, warme beest lag onder mij dood te bloeden, ik durfde niet te kijken. Wat moet je doen? Hans rende het erf op waar zijn baasje stond. De man trok wit weg en mekkerde dat Hans dan wel te hard gereden zou hebben. Ik durfde nog steeds niet te kijken totdat ik Hans terug hoorde komen, instapte en verder reed. Huh... en die hond dan? 'Valt mee, hij huppelt alweer rond, beetjebloed aan zijn poot, verder niet'.
Ik kon wel juichen!!! Wat moet het vreselijk zijn om dat in het echt mee te maken.
Het leuke leventje kon weer aanvangen.
Hay-on-Wye is een boekenstad. Hier komen boekenliefhebbers uit de hele wereld naar toe.Het stadje is vooral bekend geworden door zijn tweedehands boeken.Richard Booth opende in 1960 de eerste boekwinkel.Er zijn sinds 1961 meer dan dertigboekwinkelsgesticht.Daarnaastgeniet hij faam als de zelfverklaarde "koning van Hay",en woonde in het Hay Castle, een herenhuis op het terrein van een 13 de eeuws kasteel. Daar is nu een bierproeverij. In het zonnetje zitten of liggen overal mensen te lezen uit de gratis boeken uit de openluchtopstellingen aan de voet van het kasteel.
We hebben op een terrasje een tosti ham kaas op. Nog geen friet gezien vandaag, het tij gaat keren.
Op weg naarHerfordshire,waar Albert Heijn tot aan zijn dood geleefd heeftop het landgoedPudleston Court.Hij is hier begraven en zijn kist is bedekt met Zaanse aarde. Grotere stad dan we verwacht hadden. We nemen genoegen met een rondrit.
Het mooie glooiende landschap van Wales met zijn magnifieke uitzichten laten we achter ons. Dat is meteen te merken aan de namen op de borden. We kunnen ze weer lezen en uitspreken dat was bij de Keltische borden niet te doen.Llangwyryfonis een voorbeeld.
Morgen de sfeer van de Cotswolds opsnuiven.
Eten in dit hotel is een schot in de roos. Zulke mooie opgemaakte borden, heerlijk eten en zalige wijn! We besluiten nog een nachtje bij te boeken. Dat kan gelukkig.
Bukken als we naar onze kamer gaan, kleine deurtjes hier Joop!

Lineke

Het leest als een onderhoudend en spannend boek, zeker met die hond! Gelukkig viel het mee, jullie zijn in elk geval niet meer in de buurt...
Pas op voor...

Kees en Mia

Gelukkig goed weer,en ge niet ze ook de 2e nacht in jullie heerlijk hotel

Marianne

Even een paar dagen leesachterstand ingehaald. Wat een geweldige reis is het toch weer en hoe leuk en boeiend beschreven. Chapeau voor jullie beiden. Hans voor het voorbereiden van een super reis, die zonder de geweldige schrijfkunst van Els, nooit zo bij ons zou zijn over gekomen.Fijne tijd nog. Liefs

Atske@skynet.be

Wij zitten in Callantsoog met de familie , heel gezellig.
Maar jullie reis en omgeving klinkt geweldig.
Gelukkig goed afgelopen met de hond, dat was schrikken!
Voor de hond en jullie??
Wij hebben morgen feest , oma wordt 91 jaar morgen. ????
Jullie morgen weer een fijne dag en we waarderen het dat je zo leuk schrijft over jullie reis ????

Atske@skynet.be

De smiley's worden vraagtekens!!

Erika

Gelukkig ben ik niet de enige die leesachterstand had, de moeite waard om er weer even voor te gaan zitten. Hoe lang duurt jullie feestje nog? Na de vakantie maar weer gewoon op het eten gaan letten hoor....alles wat lekker is gewoon doen. Ik wacht weer op de volgende belevenis. Lieve groetjes...