Dekkers.reismee.nl

Frankrijk Picardie

22 juni 2021

Yes, de kogel is door de kerk.

De vaccinaties zijn gezet en het ‘oude normaal’ komt in zicht.

Een reis naar de Picardië ligt op de plank.

Tot in detail uitgewerkt door Hans.

Ineke en Kees, Harry en Marianne en Wim en Annelies sluiten bij ons aan en het vertrek wordt gepland op 22 juni. Vandaag dus.. de tweede dag van de zomer.

Om 9.15 uur ontvangst met cappuccino in huize Dekkers. Aan de ronde tafel bespreken we eerst alle mankementen, dan hebben we dat maar gehad. De weersomstandigheden zijn niet heel aantrekkelijk dus wordt besloten dat we de oldtimers thuis laten.
Leeftijd en comfort gaan inderdaad heel goed samen.

Opeens hebben we volop bergruimte en dat is toch wel een luxe.

We nemen er een lekkere koffiekoek van Marianne op en gaan op stap.

Onderweg lichte tot flinke regen.

Het blinde vertrouwen in ‘de korte lijntjes’ van Hans neemt af.

We rijden door Heuvelland, het gebied doet zijn naam eer aan.

Wij vinden het leuk om de Kemmelberg over te gaan. Mooie rit naar boven door bossen en over klinkerwegen. Een bord langs de weg met ‘in de gouden jaren’ hebben ze er vast speciaal voor ons gezet. Of toch….. ? voor de oude paarden die daar, in hun laatste jaren, mogen grazen.

Opeens mooie kronkel weggetjes waar cabrio rijders jaloers op worden.

Amper drie uur van huis en we rijden al door het echte Franse heuvelachtige landschap met zijn leuke dorpjes. De tijd heeft hier stilgestaan. Aan één kant geeft de Kerkklok 9.10 uur aan en aan de andere kant 13.00 uur, zoek het maar uit.

Stoppen voor lunch bij ‘Auberge du mont des cats’ in Godewaersvelde.

En mee aan doen met de Franse gewoonten, dus Plat du jour. Nog even een komisch momentje toen we zagen dat een oud dametje 5 euro fooi onder een fles legde. Toen ze zich omdraaide pakte een ander dametje het er onder uit en stapte het in haar zak. Buiten stapten ze in dezelfde auto. Mijn humor!!

Watten

Heel het jaar door kan het publiek vrij het bastion van de molen ontdekken. Van hieruit heb je een schitterend Panorama op de kustvlakte en de regio van St.Omaars.

Het is lekker behaaglijk in de auto maar we stappen toch uit om, dankzij de maquette in de tuin, een voorstelling te kunnen krijgen van de grootte van de abdij. De ruïnes van Saint-Bertin zijn tegenwoordig slechts romantische overblijfselen van de grote abdij die één van de bakermatten van Saint-Omer is.

Op het programma staat nu La Coupole.

Een enorme bunker uit de Tweede Wereldoorlog . Het ondergrondse complex is gebouwd voor de opslag en lancering van V2 raketten.

Argoules

Het Auberge du Gros Tilleul ligt op 400 meter van de rivier de Somme en is gevestigd in een huis uit de 19e eeuw. Het hotel heeft een regionaal restaurant. Hier staat ons bedje voor vanavond. Niks op af te geven. Gastvrij, schoon en gezellig.

We borrelen in een soort huiskamertje, lekker separé.

Het diner viel in de smaak. Het was een genoeglijke avond maar wat wil je met dit gezelschap.

Nu lekker slapen en morgen…

Barbara Touw

Leuk weer met jullie op reis te mogen!( Wij vertrekken 15-7. )Leuk gezelschap, doe ze de groeten en veel plezier samen in de Picardie.

marianne vermaat

Dankjewel dat we weer mee mogen reizen Els ! Wat schrijf je toch goed en leuk ! Vėél plezier nog en groeten aan allen !

Fam. Neverhome

Het is 3 uur in de nacht dat ik weer geniet van je reisverslag, Els. Veel plezier, geniet ervan en dat lijntje van Hans: komt goed!!
Liefs Gijs en il

Marianne S

Wat hebben we al genoten van de 1e dag. Mooie omgeving en ondanks het mindere weer enorm veel moois gezien onderweg. Na een heerlijk diner samen na borrelen in de salon van het Hotel en veel gelachten met elkaar.
Daar kan een mens heerlijk op slapen. Op naar de 2e dag.
Wat fijn dat jullie ons weer hebben meegevraagd, Kus

Renee Ketelaar

Dank je wel, Els, dat je me hebt toegevoegd.
Altijd gezellig om met jullie te mogen meereizen!
Ik geniet van jullie verhalen vanaf de bank in Rotterdam.
Goede reis!

Rien en Joke Wijnen

Els, wat een leuk verhaal. Wij reizen in gedachten een beetje mee.
Fijn dat we jullie dus een beetje mogen volgen.
Het is nu gelukkig mogelijk om weer iets te gaan ondernemen.
Wij wensen jullie samen een bijzonder mooie vakantie, vooral schitterend weer, maar daar kan Hans wel voor zorgen.
Hartelijke groet aan Hans en het hele gezelschap.

Annemie en Karel

Bon voyage.
Et amusez-vous ensemble !

Hélène

Wat fijn dat jullie weer in Frankrijk zijn.
Helaas niet met de open kap.
Ik geniet van je reisverslag els.
Groetjes aan iedereen hélène

Sandrina

Wat ontzettend leuk om jullie zo weer te volgen kijk uit naar jullie mooie verhalen

Kees en mia

Je eerste verhaal gelezen ,dat van die 5 euro vond ik wel lachen.
Maar maak er een mooie vacantie van !

Hans van Werkhoven

Merci de nous avoir rejoint. Avoir un bon voyage!

Toos en Ad

De eerste bladzijde van het reisverslag is alweer fijn om te lezen
Het zal weer een mooie en fijne vakantie worden en leuk dat wij op die manier met jullie mee mogen reizen
Geniet ervan en we kijken uit naar het vervolg ?????

Irma Berkvens

Net je eerste dag gelezen en meteen de rit in gedachten mee gereden. Heerlijk om weer te kunnen genieten van een tripje buitenland. Goede reis en blijf met plezier jullie volgen.
Irma

Lineke

Wat één verademing na de Corona tijd!
Geniet vanaf de bank van je beeldende verhaal! Ga door!!!??

Patricia van Benthem

Gezellig om zo mee te mogen reizen, dank je wel! Wij zijn net een week in Spanje, zo fijn om alle bekenden na anderhalf jaar weer te zien en op deze manier 'zie' ik jullie ook. Goede reis en veel plezier. Groetjes daar.
XX Pat

Daan/Rita

Weer heerlijk op pad. Wij houden daarvan!!!En ik heb weer wat te lezen want na 4 weken op pad zijn de boeken al bijna uit. Veel leut met Z'n allen. Nu nog een beetje warmer weer. Hier in Texel een aardig zeewindje en momenteel bewolkt.
Tot morgen?‍♂️?‍♀️

Jean-Paul

Geweldige start van de reis en aan zo’n avontuurlijk gezelschap kan het weer niks afdoen! Waar blijven de foto’s? :)

Genieten! Bon voyage!

Sonja en Jan Peter

Wat een leuk reisverslag Els, geweldig dat wij zo met jullie mee mogen genieten.
Zijn we ook weer een beetje in Frankrijk.
Geniet van jullie reis. Kijken uit naar de volgende mooie verhalen.
Lieve groeten van ons.

Albert en Veroni

Heel gezellig om het reisverslag te lezen !
En doordat het zo goed geschreven wordt , is het net ofdat je erbij bent .
Goede reis en fijn genieten van alles .
Dikke kus voor jullie beide !

Erika & Peter

Fantastisch leuk weer om te lezen we hadden er liever ook bij geweest maar hier wordt hard gewerkt. We kijken uit naar het volgende verslag van jullie reis. En Els, toch ooit nog eens een boek schrijven.....succes verzekerd. Veel liefs en groetjes aan iedereen..xx

Ineke

Hallo Els ,
Het ziet er weer gezellig uit , jammer dat wij niet mee konden maar we zien jullie bij Atske en HJ met de M&Metjes .
Nog veel plezier en groetjes aan iedereen .

Rob en Carla

Els en Hans, eindelijk weer de vrijheid om te gaan genieten. Je verhaal voelt alsof we met jullie meereizen. Klinkt allemaal heel vertrouwd. Geniet, groetjes aan allen. Lieve groetjes, Rob en Carla

Rheamay + Joop

Weer met veel plezier het reis verslag gelezen ! super...........