Dekkers.reismee.nl

Toeren met de Morgan door de Provence

Namen

‘Van de snelweg af’ Nu begint de vakantie.

Vanaf nu gaat de route binnendoor. We voelen ons zo nietig tussen die vrachtwagens. Dat zijn we ook met een open autootje van pakweg 900 kilo. Één koffer zet ook geen zoden aan de dijk, dus het is onze taak om te zorgen voor een goede wegligging, daar blijven we aan werken.

Ons eerste hotel is daar op geselecteerd en iets om naar uit te kijken.

Logis Hôtel le Chantoiseau

Dit belooft de website;

Logis Cosy, staat voor een gezellige warme sfeer.

Met een restaurant Gourmand.

Een verfijnde keuken in een elegante omgeving’

Na de foto’s gezien te hebben besluit ik op de valreep mijn paars geverfde pak mee te nemen. Het belooft een hoog paars-rood gehalte.

Onderweg probeer ik iets op te maken uit de Belgische kentekens, die mogen ze zelf samenstellen dus zegt het vast iets over hen zelf.

Veel VIP gebeuren. In zeker de helft van de gevallen zit er een Y in. Erg creatief zijn ze niet op een paar na ‘SUF, TOK, DIR, van directeur. JJJ, van een beginnende dementerende, en JUU, om opgejut te willen worden.

Bij eentje moest ik wel erg lachen XLPNEUS, als je dat snel zegt……

Probeerde een glimp van de ‘bescheiden’ chauffeur op te vangen, maar helaas.

TomTom hield ons nogal bezig in Dinant. We hebben de Rots Bayard van alle kanten gezien. De saxofonen van de Dinantees Adolphe Sax schitteren op de brug. Een feest om doorheen te rijden.

Maar ….. we moeten nog een eind dus… “TomTom pak nu de snelste route maar”

Dan kom je langs de gouden akkers, waar de balen hooi liggen te drogen.

De prachtigste weilanden waar koeien lopen te grazen en door de dorpen waar mensen mondkapjes onder hun kin dragen, zeker de Franse mode, die lopen altijd voorop.

Af en toe natuurlijk een kasteel ergens op een berg, dat hoort erbij. En veel Louvre luiken, vensterluiken en paneelluiken in die typische kleur blauw. We zijn in Frankrijk! Om en om volgens T-mobile. Dan in België en dan in Frankrijk, we zigzaggen maar wat.

We zijn blij als we om 17.30 uur aankomen bij het hotel.

Proefondervindelijk hebben we kunnen vaststellen dat ook hier processierupsen zijn. Amai

De prachtige tuin maakt alles goed, én het heerlijk weer natuurlijk. We genieten met volle teugen van de doorkijkjes en sfeervolle plaatjes op dit landgoed, waar in de 18de eeuw, aan de oevers van deze rivier een molen stond.

Het eten was subliem. Aan het water gezeten met het kletterende watervalletje op de achtergrond en de feestelijke lampjes in de bomen smaakte de eerste hap foie gras als of er een engeltje op je tong fietst.

Ik weet ik weer, ‘het leven is goed in Frankrijk”.

tot morgen, hier gaan de luiken dicht.

Liesbeth

Wat een mooi geschreven verslag over de eerste dag van jullie reis.Ik kijk uit naar het volgend verslag
Lieve groetjes
Liesbeth

Teddy

Leuk om weer mee te reizen geniet ervan ?

Lineke

Het leven is prachtig in Frankrijk! Wij zitten met onze camperbus in de omgeving Genève/ Grenoble en genieten volop ondanks onze “problemen “ ?

Marianne Vermaat

Hi Elske en Hans, heerlijk weer om te lezen ! Veel plezier dans la douce France !!
Liefs ook van Dig.

Gijs en il

Het is hier 6 uur in de ochtend, klaarwakker dus opgestaan en zag je eerste reisverslag, Els. Leuk om weer mee te mogen reizen met jullie en wij genieten weer van je verhaal. Veel plezier, groeten vanuit zonnig Karpathos.

Hans van Werkhoven

Dankjewel, dat we weer met jullie mogen meereizen.
Bon voyage et amuse toi bien!

Renee Ketelaar

Goedemorgen Els en Hans,
Wat een verrassing om weer een verslag van jullie reis te lezen.
‘Ze zijn weer op stap’: dacht ik.
En wat fijn dat wij weer mee mogen genieten vanaf de bank.
Net of ik er bij ben!
Nog een fijne voortzetting.

Amy

Dat klinkt weer goed zeg!
Ik ben nu al nieuwsgierig naar jullie volgende verhalen.?

Atske

Goedemorgen! Weer een heerlijk reis verhaal met jullie Morgan , om de dag mee te beginnen . We reizen weer mee …….. Xx

Thea

Genieten!! Gezellig om er bij te zijn want zo schrijf je Els, ik heb al vaker gezegd: een schrijftalent waar je iets mee doen moet!!

Sonja van den Berg

Genoten van je verhaal!
Fijn om weer mee te mogen reizen!

Karel van de Pol

Hi Els,
dank voor je poëtisch verslag over de eerste reisdag:
wij genieten volop mee.
En, succes en veel plezier met het werken aan de wegligging !
Groetjes, Annemie en Karel

Toos en Ad

Weer een fantastisch verhaal om mee te beginnen !!!
Wensen jullie een fijne vakantie en fijn dat we op deze manier mee mogen reizen
Kijken uit naar het volgende verslag

Kees en mia

Geniet van alles en weet je nog els waar wij 20 jaar geleden waren.

Peter & Erika

We zijn er gelijk weer bij.....wat prachtig geschreven. Wij hebben het goede Franse leven achter ons gelaten en ik kan je zeggen, ook het Spaanse leven is top.?
Hopelijk morgen weer een mooi verhaal, zo bij de koffie s'ochtends niets om fijner wakker te worden. ?

Bas en Ineke

Heerlijk lekker Samen op pad ?wij mogen weer alles mee beleven en genieten van jullie reis .?Wat leuk al die Kentekens beoordelen ?Leuk hotel zitten jullie heb het net bekeken en lekker eten Top feestje?Koester al deze mooie gezellige Momenten ? Vier het Leven zoveel mogelijk ???Hebben we ook gedaan Donderdag met de Hoeden op de Boottocht naar Zierikzee geweldige uitje Top??❤️

Atie

Leuk Els om weer via je verslagen mee te reizen door Frankrijk. Geniet ervan ??

Patricia

Gezellig om weer mee te reizen. Geniet en veel plezier! XX

Ineke

Gezellig weer Els om je verslag weer te lezen .
Morgen gaan wij door de Provence naar Beziers voor 3 dagen en dan naar Spanje .
Goede reis .
Groetjes