Dekkers.reismee.nl

Met de Morgan toeren door Frankrijk, Gien

21/9

Ik probeer tot twee keer toe mijn bril te poetsen maar als dat niet helpt besef ik dat het buiten zo heiig is.

Het is 10.00 uur als we vertrekken nadat we van een lekker ontbijt genoten hebben. Lekker veel vers fruit ook.

De kleine bloemetjes die hier tussen de stenen en in groepjes bij de huizen staan blijken herfstnarcissen te heten. Leve Google lens.

Tournon St. Martin is het eerst volgende dorpje. Ik hoop telkens weer op nog een Frans marktje.

Fijn om te horen dat het in Nederland goed nazomeren is Renee, want wij komen die kant op.

We rijden lang over wegen met aan weerskanten dichte bebossing.

Dat er veel wilde zwijnen in deze bossen leven hadden we al wel door. Het wemelde van de hoge houten jagersstoelen.

In de verte zagen we iets zwarts over de weg lopen, even gas erop en zo zagen we een hele familie zwijnen oversteken. Wel 20. Grote , maar ook hele kleine lichte baby zwijntjes. De frislingen (biggen) hebben horizontale strepen, ook wel zwijnenpyjama genoemd, die dienen ter camouflage. De strepen verdwijnen na drie tot vijf maanden. Nu maar hopen dat de jagers even de andere kant opkeken.

Geen pareltjes vandaag. We zijn ondertussen kenners, maar ook redelijk overvoed.

Hier weer gemetselde huizen, veelal met figuurtjes en ook al wel verschillende vakwerkhuizen, een heel ander straatbeeld.

Ook kerken zien er niet meer zo middeleeuws uit.

Onderweg naar Châteauneuf is het vlak. Geen heuvels in deze omtrek te bekennen. Wel een mooi château, hoe kan het anders.

We rijden over een mooie stalen brug over de Loire en komen in Châteauneuf-sur-Loire.

Van hieruit stuurt Hans de Morgan pal langs de Loire.

Volgens grijs op reis;

Het Loiredal wordt sinds de 16e eeuw ook wel “de tuin van Frankrijk” genoemd. Eind 2000 riep UNESCO een deel van de Loire, namelijk het gebied tussen Sully-sur-Loire en Chalonnes-sur-Loire, uit tot Werelderfgoed. Volgens de UNESCO is het Loiredal namelijk een “uitzonderlijk cultureel landschap van grote schoonheid, met historische dorpen en steden

We bekijken Sully met het mooie kasteel en de prachtige kerk.

Verder té rustig om te blijven. Veel winkels zijn gesloten.

Nog even verder rijden, we hebben nog geen idee waar we slapen vannacht.

In Gien aangekomen gaan we eens googelen.

Een mooi hotel met uitzicht op de Loire heeft nog een junior suite vrij. Het is een ‘LOGIS de France’, dus we zijn snel om.

Hotel ‘Le Rivage’ is prachtig.

Grote kamer met openslaande deuren en een prachtig uitzicht. Twee badkamers, een met bad en een met douche, kan niet stuk.

Het zonnetje schijnt al de hele dag. Hier krijgen we weer een oppepper van. Lekker open toeren, gewoon in een bloesje.

Het was een lange zit vandaag. Dus snel de benen strekken en sfeer en eten proeven in Gien.

Langs het water naar het winkelgebied gelopen waar fleurige bloemen als een dak over de straat gespannen zijn. Ziet er feestelijk uit.

We besluiten meteen te gaan eten, dat is er vanmiddag bij ingeschoten na dat uitgebreide ontbijt.

Sushi vinden wij allebei lekker en bij het Vietnamese restaurant kunnen we om 18.30 uur terecht. We kregen alles tegelijk op tafel.

Warm en koud. Binnen een uur stonden we weer buiten. Lekker gegeten, dat wel.

Mooie foto’s kunnen maken van de ondergaande zon.

Het wordt s’avonds duidelijk frisser dus lekker naar onze kamer en ‘massa is kassa’ gekeken op onze iPad. We hebben alles binnen bereik tegenwoordig, wat een luxe toch eigenlijk.

Morgen richting Reims. Bekent terrein dus heerlijk herinneringen ophalen over mooie ritten met de cabrio’s.

Tot morgen

Levi

Geniet van jullie laatste dagen!!!??

Els

Dank je wel jongen?

Renee Ketelaar

Hoi Els,
Vandaag schijnt nog de zon, morgen iets minder maar voor het weekend geven ze mooi weer door. Ik weet niet wanneer jullie weer thuis zullen zijn, maar het is hier genieten van de rustige zomerse najaarsdagen.
Verder nog een goede terugreis.

Toos en Ad

Ja het einde van de vakantie is in zicht geniet van deze laatste dagen

Eva

Nog ff volhouden hè....bijna weer thuis hihihi... ;-)

Ineke

Weer op weg naar huis maar jullie hebben het goed gehad zo te lezen .
Vooral waar jullie soms geslapen hebben .
Geniet nog ?groetjes

Atske

Het is weer heerlijk lezen met een kop koffie en koek in de zon .
De nazomer zomert ?
Nog even genieten voordat jullie weer thuis zijn met de mooie herinneringen .
Xx

Bas en Ineke

Heerlijk zo meegenieten met jullie Frankrijk belevingenTop Wij krijgen er ook weer zin in best weer even geleden de herrineringen komen weer helemaal terug?Reims is ook prachtig de mooie Kathedraal en de Champagne streek ??Jullie boffen toch met de leuke hotels en Bed en Breakfest ?? Het najaar heeft ook zijn Charmes de herfstkleuren ; vestje aan en regenjas weer aan en dat allemaal in een koffer Chapeau ? de gezellige Franse Marktjes heerlijk slenteren en scoren ? Wilde zwijnen en de biggen weg met de stropers ? Och zag gisteren de kinderen van Levi voorbij lopen met Amy wat een dametjes alweer zo leuk ? wat zullen jullie weer blij zijn ze weer te zien?Maar genieten jullie nog maar lekker van jullie Franse Rondreis ?? voor je het weet sta je thuis weer te poetsen en koken en oppassen ?

Yola

Heerlijk in het zonnetje jullie berichten lezen en foto’s bekijken! Jullie vermaken je prima zo te lezen. En wij genieten nog steeds mee.
En nu richting huis met veel herinneringen rijker en foto’s om het allemaal te herbeleven. Nog een paar mooie dagen. Lfs ??‍♀️

Rob en Carla

Wat een leuke vakantie, Gien ook weer zo'n leuke plaats. Mooie Gien serviezen, geniet nog even. Als jullie thuiskomen schijnt de zon.

Marianne

Zo gezellig om met jullie mee te mogen reizen en zo boeiend beschreven. Het voelt of we meerijden met jullie.
Goede reis terug, maar nog even genieten daar en dan komen jullie hier in prachtig nazomerweer. De zon al dagen hoog aan de hemel. Ook genieten. Tot gauw, liefs

Kees en mia

Nou dat jullie wilde zwijnen leuk vinden daar denk je wel anders over ,als je in het donker en storm en regen er een aangereden hebt ,En niet weet wat het was in het donker .De nasleep eindigde zelfs bij het gerecht

Gijs en il

Mooi toch langs de Loire, wij hebben daar ook gereden met ons MGtje toen wij terugkwamen van Jersey. En dan Reims, hele mooie herinneringen aan!! Hele goede terugreis en wij hebben weer volop genoten van je verhalen, Els.

Ad

Ik heb er ook van genoten en alvast welkom terug!

Elke en peter

Weer meegenieten bekend gebied mooi en veel porselein gekocht je hebt ons weer laten meegenieten