Dekkers.reismee.nl

Farnham/Cotswold

Dinsdag 21 juni

173 km

De wekker kan uit.

Al heel vroeg klaarwakker.

De zon op zien komen en de vogels zien fladderen.

Het raam open en de frisse lucht voelen en ruiken.

En dat alles omdat WiFi niet werkt op de kamer.

Dat heeft dus voordelen.

Sowieso vandaag vroeg uit de veren voor een mooie rit door de graafschappen Surrey, Oxfordshire en Gloucestershire.

Na het ontbijt, met uitzicht op de palmbomen en het meer, kon ik in de lobby ā€œreismeeā€ bijwerken.

Wat was dit een schitterend hotel, zo van genĆ³ten.

Vanuit onze kamer zie ik de Morgans vertrekken.

Een mooi gezicht zo met een clubje bij elkaar.

Wij vertrekken als laatste en rijden deze keer niet voorop. Zo hebben we mooi uitzicht op de gekleurde oldtimers met koffertjes op de rekjes.

Lijkt een plaatje uit Jan Jans en de kinderen.

De erkers, stroomdraden en antennes komen in zicht.

Eerste stadje waar we doorheen rijden is Farnham.

Om in de stemming te komen, zo leuk!

We maken een stop in Abbingdon waar we speciaal voor onze MG vrienden de ā€œheilige grondā€ bezoeken. We werden er heel gastvrij ontvangen met koffie en koekjes.

Elke MG van over heel de wereld heeft een testrondje gemaakt hier in dit dorp vertelt onze Nederlandse gids.

Dan door naar de Cotswolds.

We passeren de volgende mooie dorpen.

Lechlade, Fairford, Bibury, Burford, Bourton on the water, Upper Slaugter, Stow on the wold.

Het is wederom een strƔlende dag.

In Burtford ben ik ooit samen met een vriendin gedropt omdat hun Midget stukken had en er iemand van de garage bij moest komen.
Dat duurde en duurdeā€¦.

zij en ik hebben eerst een tijd in de kijkert gezeten in een weiland, op mijn bontcape, totdat Hans ons allebei oplaadde in zijn MG (ikachterop) en naar het dichtstbijzijnde dorpje bracht om verplicht te winkelen.

Nu rijden we hier en komt alles weer boven.

Stukje gefilmd voor jou Helene.

In Bourton-on-the-water ons weer verlekkerd aan de typisch Engelse schoonheid. We waren niet de enige die hier naartoe trokken, overal zaten mensen in het gras, op de terrasje en in de tearooms.

De ijskramen deden goede zaken vandaag en een groepje jongelui poseerden vanuit het ondiepe riviertje.

Dat zal een mooi plaatje opleveren.

Nog een mooie rit te gaan naar ons hotel voor de komende twee nachten.

Hotel: The rising sun in Cheltenham

De lokatie is TOP.

We kijken uit op de vallei bij het aperitief.

Dineren doen we binnen.

De soep liep een beetje in de soep. In principe hadden we een keuze gemaakt tussen soep van de dag en tomatensoep. ā€˜De tomatensoep was opā€™ dus kregen we nu allemaal soep van de dag. Geloof het of niet maar dat was tomatensoep. Het heette nu alleen winter groentesoep.

Diner was verder lekker en de fish en chips REUZE!

Hans moest nog een verschrikkelijke mededeling doen aan ons.
De mascotte ā€˜MORGIEā€™ is kwijt. Hoogstwaarschijnlijk in het vorige hotel achtergebleven.

Het is in zoverre dramatisch dat we nu geen trofee meer hebben voor de speed trail.

Op deze langste dag van het jaar heb ik de zon zien opkomen en zien ondergaan.

Dat laatste was schitterend!

Vanuit het terras zagen we de zon zakken achter de heuvels.

en de hemel kleurde rood.

Tot morgen

Fam. Neverhome

Vanmorgen vroeg op en eerst kijken of er weer wat binnen is van Els. Weer genoten van je verhaal. Jammer dat Morgie achtergebleven is. Nog veel plezier met z'n allen.

Amy

Wat jammer dat Morgie kwijt is! Dat had papa zo leuk gemaakt. Maar zo te lezen mag dat de pret niet drukken. Veel plezier daar.?

Toos en Ad

Weer een mooi verhaal en je beschrijft het zo goed dat we er op afstand ook van kunnen genieten ??

HĆ©lĆØne

Hoi els,
Ik kan mij burtford nog goed herinneren.
Wij hadden niet alleen pech met de midget, maar ik had toen ook een gebroken kuitbeen. Dus mobiel was ik helaas niet zo dat plaatsje.
Fijn dat je wat op de film hebt gezet, want het was er prachtig .
Geniet verder van jullie reis en belevenissen

Peter & Erika

Wat hebben jullie het weer fantastisch, van iedere dag een feestje maken. Geniet nog van alle mooie plaatsen die jullie zien en beleven. Lieve groetjes ?