Dekkers.reismee.nl

Woensdag 22 juni

152 km

Facultatief brengen we een bezoek aan de Morgan Factory Tour in

Malvern.

Bij het ontbijt komen ze je bestelling opnemen.

Dan gaan ze dat klaarmaken en daarna gaan ze de volgende bestelling opnemen enz

Een half uuur wachten was normaal.

Maar we hebben haast! Hans heeft om 10.00 uur een rondleiding afgesproken bij de Morgan fabriekvoor een kijkje achter de schermen bij een van ‘s werelds meest unieke autofabrieken.

Als we snel zijn halen we het nog net.

Oeps!! Daar moeten we aansluiten in een file van ‘onze mensen’

Een vrachtwagen was stenen aan het lossen op een veel te smal weggetje. ‘Gewoon wachten maar.’

Niet echt een straf want het was een heel leuk kronkelpad naar beneden met overal roze roosjes in de tuintjes.

‘In a hurry’ weer verder. File???

Zal niet waar zijn??

Wegwerkzaamheden?

Daar eenmaal voorbij ging het al racend, om de verloren tijd in te halen, door het mooie landschap.

Een stoplichtvrije route bestaat hier niet. Dat zijn ook de momenten dat je elkaar kwijt kunt raken als je met velen bent.

Af en te komt ons een Morgan tegemoet nu we in de buurt zijn.

Zouden ze hier ook zo’n test circuit hebben?

Maar dan zijn we er!

De rondleiding is verzet naar 11.00 uur.

Tijd voor een lekkere cappuccino met logo van de Morgan.

Beginnend met een film en aansluitend in 2 groepen de fabrieken in. Het was een beleving om te zien hoe alles handmatig gemaakt en in elkaar gezet wordt.

En zo is elke Morgan uniek en op bestelling gemaakt.

“Onze” heeft hier dus ook als bouwpakketje gelegen. Fijn om te weten met hoeveel zorg en aandacht er aan gewerkt is.

We lunchen in het museum.

Het is een feest om aansluitend nog even te gluren bij de buren op Prescot hill, wat een aantal gedaan hebben en daar enorm van genoten hebben.

We moeten keuzes maken op deze reis dus wij kozen voor Stradford upon Avon.

What’s in a name
.. de geboortestad van Shakespeare.

"To be or not to be", iedereen kent dit beroemde zinnetje wel. Het is afkomstig van de hand van Ă©Ă©n van 's werelds grootste schrijvers en dichters: William Shakespeare.

Deze Engelse literaire genie en acteur groeide in het zestiende eeuwse Engeland op in Ă©Ă©n van de meest charmante stadjes van het land:

Stratford-Upon-Avon is een supergezellig stadje in centraal Engeland, niet zo ver van Birmingham. Er zijn natuurlijk wel meer gezellige en pittoreske plekjes in dit land, maar dit dorp is zo speciaal omdat de befaamde William Shakespeare er werd geboren en ook stierf.

Stratford-Upon-Avon wordt gekenmerkt door prachtige, houten vakwerkhuizen waarvan de oorspronkelijke gevels -grotendeels- bewaard zijn gebleven. Als je door de stad loopt lijkt het wel alsof je in een teletijdmachine bent gestapt en terug in de zestiende eeuw bent beland. De meeste woningen, restaurants en café’s zijn vanbinnen iets gemoderniseerd, maar als je ook de huizen van Shakespeare en zijn familie gaat bezoeken krijg je een nooit geziene blik op het verleden.

Op het plein bij het water was het een drukte van belang.

Alsof er een elk moment een voorstelling kon gaan beginnen. De gevel was versierd met slingers van lapjes stof.

Tromgeroffel
 en daar kwam ze aanlopen.

Little Amal, eenReuzenpop

10.000.000 stappen
8.000 km
70 steden en gemeenten
1 klein (reuzen)meisje

Geen enkel kind maakt een tocht van 8.000 km, weg van huis, tenzij het thuis niet meer veilig is

Little Amal is een reuzenpop van 3,5 meter hoog die een Syrisch vluchtelingenmeisje verpersoonlijkt. Ze vertegenwoordigt de 32 miljoen kinderen die hun huis hebben moeten verlaten.
Ze trekt te voet van Turkije naar Engeland op zoek naar haar moeder. Ze wil een huis waar ze veilig in haar eigen bed kan slapen. Om terug naar school te kunnen. Een nieuw leven te beginnen. Zal het lukken? Zal men haar helpen?

Het doel van The Walk is om het potentieel van de vluchteling te benadrukken, niet alleen hun erbarmelijke omstandigheden. Kleine Amal is 3,5 meter lang omdat we willen dat de wereld groot genoeg wordt om haar te begroeten. We willen dat ze ons inspireert om groot te denken en groter te doen. In al deze landen zullen velen haar warm ontvangen maar wachten haar ook veel obstakels en minder fijne emoties.

Ze begon in juli 2021 aan haar tocht van meer dan 8000 kilometer. Die brengt haar doorheen heel wat landen en steden. Overal waar ze stopt, vraagt ze i.s.m. met de theatergezelschappen Good Chance en Handspring Puppet Company aandacht voor het lot van jonge vluchtelingen, die vaak gescheiden zijn van hun ouders en familie.

Ik wist van haar bestaan af maar de verrassing om haar hier tegen te komen is zo groot en indrukwekkend. Ik bleef maar kijken naar de prachtig gemaakte pop en wens haar en het hele gezelschap alle succes van de wereld toe.

Een klein meisje. Een GROTE hoop

Door de Cotswolds terug naar het hotel voor een “cooldown” in

“The rising sun”

Nog een gezellige avond met elkaar en zo leuk om alle belevingen te horen. Het was in alle opzichten een mooie dag.

Tot morgen allemaal

Keesenmia@gmail.com

Wat een belevenissen op deze route weinig bespaard maar toch genoten

Toos en Ad

Weer een mooie belevenis !!!
Op naar een volgend hoogtepunt
Kijken er naar uit ??

Annelies en Wim

Echt een feestje om je verhaal te lezen Els, Stradford- Upon- Avon zijn we ook geweest, een prachtig plaatsje, en wat indrukwekkend dat verhaal van die pop, sta je weer even stil bij andere zaken in de wereld.
Maar allemaal nog een fijne reis verder.

Peter

Hele levendige omschrijving. Ik zie het voor me. Heerlijk gehaast relaxen omdat de weg is verspert. :-)

Elke en peter

Bedankt voor je .mooie verhalen ook van de pop indrukwekkend en ook over de andere belevenissen interessant lieve groet

Amy

Wat een mooi ontroerend verhaal over het (reuze) meisje! Helaas is dit het verhaal van veel andere kinderen.