Dekkers.reismee.nl

Llangollen/Lake Districkt

Vrijdag 24 juni

Llangollen/Lake Districkt

Meters maken…. 240 km!

Maar eerst een vorstelijk ontbijt met Scrambled eggs en zalm.

Deze plek zal ik niet snel vergeten, een klein paradijsje.

Bram kwam nog even zeggen dat ik het vlaggetje van 60 jaar oud niet mag wassen.

We vertrekken in groepjes. Het fijne van deze club is dat iedereen de krenten uit de pap haalt die hij of zij lekker vindt.

Wat een drukke, rode bakstenen huizen hier toch. Een erker, een koekoeksdakje boven de voordeur en ook boven alle ramen. Kleine ruitjes, televisie-antennes en een stuk of 6 pijpen uit elke schoorsteen. Sommige ook weer met dakje erboven, de pijpen die over waren dienden als bloembak in de tuin. Regenpijpen die met een bochtje verbonden worden met de buren en…. Baskets met bloemen naast de voordeur.

Na het tanken rijden we opeens weer achter Irma en Patricia aan. Die maken wel tempo zeg haha..

We brengen een bezoek aan het Albert Dock in Liverpool.

Oude havenopslagruimtes zijn hier omgetoverd tot winkels bars en galeries.

Voor ons een nieuwe ervaring.

Leuk om rond te lopen en stil te staan bij het beeld van De Beatles

én het beeld waar je niet omheen kunt de ‘Liverpool mountain’

Deze tien meter hoge fluorescerende sculptuur staat hoog in Mermaid en is een niet te missen attractie aan de kade. Geïnspireerd door de kunst van het balanceren van rotsen, maakt de creatie van de veelgeprezen Zwitserse kunstenaar Ugo Rondinone deel uit van zijn Mountain-serie, met zusterwerken ook in Las Vegas en Miami.

We steken de weg weer over

Matthew street in en naar ‘The Cavern Club’ waar de Beatles voor het eerst als huisband begonnen zijn.

Daar duiken we een pub in en bestel ik een halfje Guinness.

Dat is pas sfeer proeven. En sfeer was er in de ‘BEATLE STREET’.

Eerst even door Lancaster heen met al die stoplichten voordat we in rustiger vaarwater komen.

Wat is het weer volop genieten nu we door Beatrix Potter geliefde Lake District rijden. Je zou bijna zeggen ‘hier komen we voor’

Het Lake District National Park kan worden betiteld als één van de mooiste landschappen van Engeland.

Zo afwisselend en zó groen.

Met kleine muurtjes waartussen de mooiste bloemetjes groeien.

Kilometers lang langs een groot meer met groene heuvels rechts van ons. Een fijne weg met bochten zoals Hans dat graag heeft. Hele stukken van deze rit bestonden uit zeer smalle onoverzichtelijke “single track roads” hier moest met aangepaste snelheid gereden worden omdat achter iedere bocht een tegenligger op kan duiken. En veel, heel veel schapen. Het leuke van open rijden is dat je ze ook ruikt.

Het is bewolkt en al een beetje nevelig als we aan het laatste stuk beginnen. Dat stuk heb ik gefilmd voor vrienden die met pech staan.

Dat is altijd zo jammer.

Ons einddoel

Coledale-inn hotel, ons onderkomen voor twee nachten.

Het was een lange rit vandaag. Toch was iedereen op tijd binnen. Jan en Ineke hebben laten weten dat het euvel opgelost is en ze ook onderweg zijn.

Een heerlijk Lam gegeten, met gebakken champions vooraf.

Rond 22.30 uur sprong iedereen op. ‘Daar komen ze’.

Hoe blij kun je zijn dat we weer herenigd zijn. Bloemetjes werden geplukt en knuffels uitgedeeld.

En morgen ……pakken we de draad weer op.

Voor nu allemaal lekker slapen

Barbara Touw

Klinkt weer heerlijk, Els. Iedere dag wordt er hier weer uitgekeken naar jullie belevenissen. Geniet vooral verder!.

Renee Ketelaar

Goedemorgen,
Als je het zo beschrijft allemaal, krijg ik weer heimwee naar Engeland. Wat is het toch een mooi land.
En wat een gelukt hebben jullie met het weer.
Nog een fijne zondag.

Fam. Neverhome

Wat maken jullie toch weer een prachtige reis. Chapeau voor Hans en natuurlijk ook voor jou Els, dat je ons mee laat genieten met jouw verslag. Nog veel plezier. Liefs Gijs,en il

Ineke

Hoe mooi is het als je 4 uur later aankomt in het donker en iedereen is opgebleven om ons te verwelkomen met bloemen en omhelzingen . Dat zorgde er voor dat we snel alles vergaten en daarna heerlijk hebben geslapen. . Els nog bedankt voor de mooie filmpjes onderweg .
Wat is het hier mooi en weer een geweldig hotel . Nu op naar onze volgende bestemming .

Wim en Annelies

Wat een mooi beeldend verhaal weer Els, omdat we meerdere malen in Engeland geweest krijgen we er een realistisch beeld bij.
prachtig land, geniet ervan en fijn dat je ons laat meegenieten

Karel

Els en Hans, heel fijn dat we jullie ook nu weer mogen volgen.
We genieten volop mee, ook mede dankzij de duidelijke beschrijvingen:
af en toe is het alsof we naar een aflevering van "Escape to the country" zitten te kijken.

Toos en Ad

Weer een mooie beschrijving van Els
Zo kunnen we op afstand mee genieten van jullie mooie reis
Kijken weer uit naar het vervolg
Groetjes van ons ?

Keesenmia@gmail.com

Leuk hoor

Thea

Wat schrijf je toch geweldig beeldend Els. Ik was er er helemaal bij en kon de schapen bijna horen en ruiken!
Ga zo door, gezellig!!????