Dekkers.reismee.nl

Yorkshire Dales naar Hull

Maandag 27 juni

Yorkshire Dales naar Hull 160 km

Allereerst beste meelezers. DANK voor jullie aardige reactie. Elke keer weer fijn om te lezen.

Ons laatste Engels ontbijt.

Morgen gaat de rem erop maar nu pakken we al dat lekkere Engelse eten nog even mee.

Als ik nog denk aan de Yorkshire Pudding van gisteren, dat had ik niet willen missen. Zag er zo mooi uit ook.

Wederom een fijn hotel.

Wij hadden alles in het rood, zal toch niet per ongeluk bruid suite geweest zijn?

Als wij onze koffer nog op de auto vastbinden horen we de MG’s al vertrekken.

Ineke en Kees rijden met ons als laatste van de parkeerplaats.

Bij het starten van de auto begint voor mij het feest.

Zo heerlijk om iedere dag fris te beginnen aan een dag vol verrassingen.

We zitten hoog

Om te beginnen kunnen we hier kijken tot aan de horizon.

Een lappendeken van 1000 tinten groen.

Dan weer steil naar beneden om weer langzaam omhoog te rijden, af en toe een soort mini dorpje en dan weer weids zover je kijken kunt.

Sommige stukken rijden we twee keer maar dat is de schuld van TomTom.

Zoveel TomToms zoveel verschillende ritten.

Ook al hebben we allemaal dezelfde route geladen.

Het is een mysterie met die Navigatie.

Eerste stop is Brimham Rocks, ook hier weer wat heen en weer gereden. ‘Leve de hondenuitlaatster’

Zij wist te vertellen dat we er een kwart kilometer vandaan waren.

Mega grote rotsblokken en dan zĂł goed verstopt.

Vandaar gaan we naar FountainsAbbey

De ruĂŻnes vertellen het verhaal van 400 jaren kloosterleven.

Je kunt je het spirituele leven van de ‘witte monniken’ voorstellen in de kapel van de abdij.

Maar een kloostergemeenschap kon niet alleen van bidden leven. En ze deden een beroep op de vaardigheden van lekenbroeders, die herders , leerlooiers, metselaars en brouwers waren en meehielpen bij het creëren van de welvaart van de abdij.

In het midden van de 13 de eeuw was het een van de meest machtige en grootste religieuze centra in het land.

Met een schitterende Watertuin, gecreëerd door John Aislabie. Met als blikvanger de grote ruïnes van Fountains Abbey.

Een gebied om schilderachtige wandeltochten te maken.

Na de middag bezoeken we de oude stad York.

In óns geheugen is ‘Lucia’s restaurant’ altijd blijven hangen.

6 jaar geleden hier zĂł lekker gestoomde mosselen in room met knoflook gegeten. We zouden in staat zijn om een goedkope vlucht te nemen alleen al om hier te eten.

Nu zitten we hier, zelfde terras, zelfde gerecht en zelfde kok. Laat maar komen! Hans gaat er weer voor.

Zodra ik Burrata zie staan ben ik verkocht.

We zitten weer buiten op het gezellige terras met Ineke en Kees.

Toevallig, zoals elke keer, komen we de club daar weer tegen.

Allemaal zĂĄlig gegeten.

York - in vogelvlucht

Het is alsof je terug stapt in de tijd bij een bezoek aan The Shambles. De nauwe straat, de overhangende vakwerkhuizen en de oeroude winkelgevels maken het een van de meest historische (en schilderachtige) winkelstraten van Engeland.

Je kunt niet om York Minster heen, hij torent uit boven de hele stad. Het is een van de grootste kathedralen van Noord-Europa en een van de mooiste gotische kerken van de wereld. Jammer dat hij pas om 17.00 uur open gaat. Glas in lood moet je vanuit de binnenkant bekijken.

Fans van de Wizarding World komen dagelijks naar The Shambles, in York, om de straat te bezoeken die de fictieve Diagon Alley zou hebben geĂŻnspireerd.

The Shambles - een middeleeuwse straat met geplaveide paden en scheve gebouwen - is de thuisbasis van vier Harry Potter-themawinkels die koopwaar en boterbier verkopen.

Eeuwenlang was het de straat van de slagers - het woord 'shambles' komt van een Angelsaksisch woord voor 'bank om goederen op de markt uit te stallen' en verwees later specifiek naar de verkoop van vleeswaren.

De hoge trottoirs die je op sommige plaatsen tegen komt, zijn zo aangelegd dat het winkelend publiek hun voeten schoon kon houden van de stroom van bloed en smurrie door het centrale deel van de straat.

Zo typisch dat het telkens droog en heerlijk weer is als wij het nodig hebben. Ook nu weer. Paraplu bij de hand maar weer niet nodig gehad, ook de reden dat we hem daar hebben laten staan, jammer!

(Weer reden voor een goedkoop vluchtje)

In de late namiddag gaan we richting Hull om in te schepen.

We dineren aan boord.

Alles was er, behalve hongerige mensen, van onze kant dan.

Moesten niet aan eten denken. Niet wetende dat we daarmee roet in het eten gooide van de medereizigers die Hans in het zonnetje wilde zetten. Irma komt ons namens de groep bedanken.

Het applaus is Ă©cht alleen voor Hans. Het is zijn verdienste.

De kaart met mooie woorden gaan we koesteren. Samen met een envelopje was dit een mooi lief gebaar. Dat doet een mens goed!

Van onze kant zijn we blij dat het allemaal zo fijn gelopen is.

Je kunt onmogelijk met 16 auto’s achter elkaar aan rijden.

Dat heeft zichzelf prima opgelost. Fijn om af en toe een opgestoken duim te krijgen, zeker na de Hardknot Pas. Wat een beleving!

Het aller aller belangrijkste is dat iedereen een mooie herinnering over houdt aan deze trip.

De mooie wegen, fijne hotels en de ‘grote porties’

De ritten en stops, waar Hans zo op gepuzzeld heeft, werden door de meesten opgevolgd en gewaardeerd maar was geen voorwaarde.

‘Doe je ding’ is mijn slogan

En om met Hans te spreken

‘Niet genoten is altijd mis’

De hut aan boord is prima maar nog even in de bar naar de optredens kijken aantrekkelijker.

Uiteindelijk nog even lekker staan swingen ook.

Het is een fijne reis geworden.

Nu lekker teren op de mooie herinneringen.

Het was ons een genoegen!

Dank aan jullie allen. Onze wegen gaan zich vast nog wel kruisen.

De Autootjes zijn de gemene deler

Els en Hans

Renee Ketelaar

Een reis met een gouden randje!
Dank vof de verhalen
Het was weer genieten

Marianne

Wat was het weer genieten van het prachtig geschreven reis verhaal. Zoals ik al eerder heb gezegd: Els er is een schrijfster aan je verloren gegaan. Uitgeven die handel.
Goede reis terug en hopelijk snel tot ziens. Liefs

Karel

Ja, Hans en Els,
zo te lezen was dit weer een trip-met-een-gouden-randje,
die nemen ze jullie niet meer af !

Heert Jan

Wij waren erbij, maar de verhalen van Els geven het een extra dimensie. Zo leuk om te lezen dat we de zelfde route reden en de mooie momenten kunnen koesteren, die Els zo treffend beschrijft. Bedankt!

Ad

Hoi Hans en Els
Hartelijk dank voor de mooie verhalen. Het was weer genieten bij de beeldende teksten. Ik heb zin om deze tocht ook eens te maken. We gaan elkaar weer zien. Groetjes

Yola

Het was weer heerlijk om iedere ochtend je verhaal te lezen! Alsof we er weer bij waren. Welkom thuis met alle mooie herinneringen. Liefs âŁïž

Lineke

Wat weer een heerlijke reis op jullie conto! En natuurlijk weer top gerealiseerd door Hans, en een evenzo top verslag van Els, op naar het volgende avontuur! ??

Marijke Veldhoen

Lieve Els. Dick en ik hebben genoten van je reisverhalen. Nogmaals je had schrijfster moeten worden. Dank je wel dat we mee mochten “reizen”. Lieve groet Marijke

Bert

Mag Marjan ook op jullie “reismee.nl”? Stuur e mail wel ff via de app.

Atske

We boffen, dat jullie zo ongelofelijk veel tijd willen besteden om voor ons een mooie reis te realiseren . Hans zijn creativiteit is ook onuitputtelijk , wat betreft de gemaakte Mini Morgans . Wat Hans zijn ogen zien, maken zijn handen .
Els haar schrijfstijl is onderhoudend , luchtig en informatief. Uitnodigend te lezen . Zo beleven we onze eigen reis nogmaals en naar ik hier lees , ook de thuisblijvers , genieten mee .
We zitten na te genieten op ons terras, terwijl de wasmachine en droger hun werk doen .
De MG staat in zijn eigen huisje bij te komen van al zijn krachtsinspanningen , na weer even in zijn thuisland te zijn geweest !

Patricia

Els, dank je wel voor je prachtige verhalen. Ik ben net gaan zitten met een kop (Engelse) thee en heb je verhalen nog een keer herlezen. Zit weer helemaal te genieten. Wat was het een mooie reis, een waarlijke ontdekking van mijn moederland. Zoveel indrukken en zoveel leuke herinneringen. Lieve allebei, nogmaals bedankt! ?

Bas en Ineke

Wat een prachtige reis weer? Wat een belevingen geweldig? De Bruidsuite was speciaal voor jou Els Mooie kamer in Rood?Heerlijk eten allemaal zeker de lekkere pudding en mosselen ?Jammer dat de kathedraal pas om 5 uur open was?Het verhaal van Little Amal Reusepop knap hoor8000 km Zo zie je maar Tel Je Zegeningen?Hans weer prima geregeld Chapeau??Els we hebben weer genoten van al je VerhalenTop Gedaan??Mooi koppel zijn jullie om Busreizen te gaan organiseren Samen Ha Ha ?Heerlijk nagenieten van jullie Morgan Trip gezellig gezelschap?Bedankt Weer Dikke Bedankkus?Dit nemen ze jullie nooit meer af?Koester deze mooie momenten?

Wim en Annelies

Fijn Els dat we dit mochten meebeleven, heel mooi geschreven weer, groetjes

Elke en peter

Net jullie laatste reisverslag gelezen een mooie reis we hebben het met veel genoegen gelezen en gevolgd je kunt een boek schrijven els mooi voor Hans dat iedereen genotenheeft nu nagenieten en alle goeds lieve groet

Apollonia

WELKOM THUIS!!!

Joke Wijnen

Geweldig dat jullie reis zo goed is gegaan.
Het was op afstand ook genieten om jullie verhalen te lezen.
Nu nog nagenieten dat hebben jullie wel verdiend.
hartelijke groet van Rien en Joke

Toos en Ad

Wat een mooie reis en reis verhalen
Konden ze niet elke dag lezen deze keer ivm WiFi maar ze waren weer TOP !
Jullie kunnen terug kijken op een geslaagde reis die Hans perfect had voorbereid dus chapeau Hans !!!
Els jij chapeau voor de mooie en fijn geschreven verhalen

Albert en Veroni

Hallo Hans en Els , wat 'n mooie reis hebben jullie gemaakt en veel gezelligheid onderling !
Wij zelf hebben ook genoten van de "reis mee " verhalen ,
Top !!!
En nu weer fijn terug in ons lieflijk dorp Halsteren .

Ineke

Zo’n heerlijke reis met de MG’s en de Morgans zullen Jan en ikzelf niet snel vergeten.
We hebben er lang op moeten wachten maar het heeft onze verwachtingen overtroffen.
Het lijntje naar boven van Hans heeft weer goed gewerkt want hoe heerlijk is het om de kapjes naar beneden te laten .
Hans en ook Els bedankt voor deze rit in het mooie Engeland .

Hans van Werkhoven

Dankjewel voor het prachtige reisverhaal. De gave van jou, Hans, om dergelijke, fantastische trips te kunnen organiseren en de gave van jou, Els, om ze zodanig te verwoorden, dat ik me vaak passagier waan en het zeer realistisch meebeleef, maakt jullie een uniek stel en begeerd gezelschap om mooie gezamenlijke avonturen mee te maken.
Dankjewel en tot ziens.

Teddy

Ben een beetje laat met m’n berichtje maar auto problemen
Toch tussendoor heel erg genoten van je heerlijke verslag van de reis en ben t eens met de anderen er is een schrijfster aan je voorbij gegaan misschien dat nog eens inhalen ? Bedankt dat ik mee mocht genieten ?