Dekkers.reismee.nl

Vive la France

Onze ‘Morgan’ heeft nieuwe banden gekregen en wij gaan die testen.

Te beginnen op de autobaan en dat gaat al meteen goed.

Richting Frankrijk dan maar?

Raar dat mensen een verklaring willen geven om op reis te gaan.

Deze is acceptabel, toch?

Of……krijgen Hans en ik het zot in de kop? Kies maar…..

Wij gaan zwerven door Frankrijk en hebben er zin in.

Niet weten waar ‘s avonds ons bed staat.

Om aan het eind van de dag op een verrassende plek ons hoofd te ruste te leggen.

Soms héél mooi, soms wat minder, maar altijd gezellig samen.

Ik krijg routine in inpakken. Die éne koffer moet volstaan. Daarnaast een tas voor de schoenen en toilettassen. Al mijn kleding gaat in waszakjes van de Action.

Perfect! Geen rommel in de koffer maar keurige pakketjes, die niet kreuken of kwijtraken. Ideaal!

Een bakje waspoeder is ook zoiets waar je blij mee bent onderweg ‘You never know!’

We hebben een app gedownload van ‘Logis’.

Hôtels van deze keten zijn nog nooit tegengevallen en hebben een goede tot uitstekende Franse keuken.

Bovendien een spaarsysteem endat spreekt ons ‘Hollanders’ aan.

Over (verkeerde) zuinigheid gesproken…

Het bakje filet American uit de koelkast weggooien is zonde, dus lekker paar boterhammetjes dik mee besmeerd voor onderweg.

En dat smaakte!

Even stoppen om ook onze jassen uit te doen en.... ja hoor, daar ging een klodder filet op mijn lichte jas.

De eerste ‘duimen’ te pakken. Het gaat goed bandjes.

We rijden achter een camper met een grote slak achterop met deze tekst;

‘Je vais aussi vite que je peux!’

Drie uur van huis en al op een 'franse stoeltjes' terras in ARRAS.

We lopen door de kleermakersstraat naar het place des Héros.

Uitzicht op een prachtige kerk en omringd door 155 huizen in de Vlaamse barokstijl.

De ‘kerk’ is geen kerk maar een bureau de toerisme.

Parkeren kon op Grand Place.

Dit monumentale plein is nog indrukwekkender als je weet dat het verwoest is tijdens de Eerste Wereldoorlog, waarin Arras letterlijk in het hart getroffen werd. Alle 17e-eeuwse herenhuizen zijn na de oorlog weer steen voor steen opgebouwd. Ook het Place des Héros, is op dezelfde liefdevolle manier uit haar as herrezen.

Hier staat het gotische stadhuis en de beroemde belfort.

Oergezellig plein.

Hans wil vandaag opschieten en een eind in Frankrijk zitten vanavond.

De dorpjes waar we doorheen rijden zijn stil.

Luiken dicht en bewoners met de pootjes omhoog, wedden?

Fijn rijden zo.

De hooirollen horen in mijn plaatje van Frankrijk en daar worden we nu al op getrakteerd.

In het landschap overheersen de kleuren geel en oranje, tarwevelden, hooipakken en zonnebloemen.

We rijden richting Amiens

Vanuit de weg zien we in de diepte de drijvende tuinen van Amiens liggen, ook wel “Hortillonages' genoemd.

Mooie herinnering aan haha…… wat zijn we daar ooit verregend.

Het is warm.

De delen van de route met hoge plantanen geven verkoeling.

Sowieso blijven we verstoken van eikenbomen. Dus geen angst voor de processierupsen.

We zijn er.

En wat ziet het er weer gelijk gezellig uit.

‘Wat zegt u, kamer op de tweede verdieping?’

Ik had het kunnen raden.

'Lift?' nee natuurlijk niet, ook dat had ik kunnen raden.

Lekker bed en geweldig leuk uitzicht.

We zitten onderaan de Seine.

Logis Hôtel les Bords de SeineinLa Roche Guyon wordt geboekt voor de eerste 2 dagen.

Bij een glaasje komen we in gesprek met twee leuke dames uit Leuven.

Van hun weer goede tips gekregen om kunst te kijken in België.

Zij kunnen niet hier eten, personeel te kort.

Van ‘armoede’ moeten ze nu naar een sterren restaurant 2 kilometer verderop.

Wij beginnen met foie gras, wat een feest om dat hier te eten in dit typisch Frans hotelletje met zijn vaal blauwe luikjes en met uitzicht op de Seine.

We gaan een rondje lopen door het dorpje waar ik bij het binnenrijden al witgekalkte holbewonerswoningen zag.

Leunend tegen een krijtrots, ligt het imposante kasteel van La Roche-Guyon, de grote trekpleister. Daar kun je niet omheen.

We lopen langs het water en zwaaien naar de cruisepassagiers op de Seine.

Nu lekker slapen..

Catharina

Veel plezier.

Amy

Dat is een goed begin van de vakantie!
Goeie reis. ?

Sonja

Bon voyage! ?

Barbara Touw

Geweldig mooie stad: Arras. Wij gaan er graag naar de Kerstmarkt. Veel plezier in Frankrijk. Temperatuur gaat de komende week richting de 40graden.

Fam. Neverhome

Op avontuur door Frankrijk, heerlijk! Ben benieuwd waar jullie allemaal terecht komen. Geniet ervan en wij genieten omdat wij dan weer mogen “meereizen”. Liefs Gijs en il

Renee Ketelaar

‘You never know’! Wat leuk om op een ‘surprise trip’ te gaan en waar beter heen, dan naar ‘la douce France’?
Met dit mooie weer zullen jullie vast wel met de kap omlaag rijden.
En met nieuwe banden zal het geweldig rijden zijn!
Geniet ervan, doen wij het ook.
Groetjes

Bert

Heel veel plezier.?

Rita/Daniel

Goed begin van zeker een mooie reis. Wij hebben net ons hutje uitgepakt en de wasmachine maakt overuren.
Maar daar hebben jullie voorlopig geen last van.
Lekker genieten van het Franse landschap en de mooie stadjes.
Veel plezier weer op deze reis. ?

Annelies en Wim

Heerlijk weer Els en Hans, lekker genieten van dat prachtige land.

Karel en Annemie

Zo, koud terug uit Engeland,
en nu al weer in Frankrijk,
Jullie hebben het niet makkelijk ?
Bon voyage et profitez de la belle France ?

Toos en Ad

Goede reis en genieten dat is jullie geheim dus dat komt goed ????

Teddy

Zo van Engeland weer naar Frankrijk , heerlijk genieten maar en ik geniet weer van jullie reisverhalen , bon voyage ?

Atske

Hi Els en Hans , alweer heerlijk onderweg en nu naar het zonnige zuiden . De zon zal de komende weken je beste vriend zijn .
Ik heb ooit een zonneslag gehad in de MG opweg naar de Loire . Achteraf , de beste ideëen komen altijd te laat , hadden we enkel het kapje op moeten doen . tegen de zon . Ik geef je hem als tip mee !
Ja de regen in Amiens , kwam met bakken uit de hemel en door het vocht werden de Fleurs de ly geknakt in hun gevouwen ‘bloei’ . Die Hans in vriendschap voor ons zo mooi gevouwen had .(heeft nog lang zo in een vaasje gestaan)
Jullie aangestrande hotelletje klinkt heerlijk Frans en plattelands .
Bon voyage , we reizen mee ?

Elke en peter

We reizen weer mee zijn in verschillende stukjes ook geweest mooi toch genieten wat op jullie pad komt en zo te lezen lukt dat uitstekend hier lekker warm zwemmen aan de dijk lieve groet

Keesenmia@gmail.com

Wij wisten niet dat jullie alweer onderweg waren.Maar zo te horen weer bijzonder liefs Kees en Mia

Jan Hellings

Els en Hans , Veel plezier in la douce France. Wij zitten in het ons bekende hotelletje in Bronkhorst met onze fietsclub.
Groet,
Ineke en Jan

Rob en Carla

Geniet van jullie reis, wij beleven het met jullie mee.
Mooie groetjes vanuit Halsteren.
Rob en Carla

Ad&Krista

Goede reis en geniet ze!

Freek & Marianne

Kijk, dan doen jullie goed. Langs niks kunnen lezen door mijn dagelijkse drukte en werk maar... er komen andere tijden. Misschien volgend jaar ook maar eens stoppen met werken. Freek zit nu campers te snuffelen op Marktplaats. Frankrijk lokt altijd. Wie weet kan ik volgens jaar ook weer eens mijn oude blog afstoffen. Bon vorige!

Patricia

Heerlijk, weer op reis. Ja de drijvende tuinen kunnen we niet meer vergeten, wij ook drijfnat. Geniet samen, ik reis graag mee. XX

Kees en Ineke

Els en Hans, Wat zijn jullie toch echte globetrotters. Weer even naar jullie geliefde Frankrijk en vanaf het eerste moment mogen wij weer meegenieten van jullie belevenissen. Afgelopen zondag heb ik weer opnieuw je reisverslagen van onze reis naar Engeland gelezen Els. Wat hebben we veel gezien en genoten. We kijken er met veel plezier op terug.
Geniet van jullie nieuwe avontuur maar jullie kennende zal dat zeker lukken.
Groetjes, Kees en Ineke

Bas en Ineke

Heerlijk Hans en Els lekker Touren door het verassende Frankrijk altijd wat te beleven?? Leven als God de Vader in Frankrijk ? Leuk te lezen over de waszakjes van Action ; De mondkapjes in de Supermarkt met de mooie oogschaduw? Waar de telefoon al niet goed voor is om de liefde gebeurtenissen te volgen van de twee verliefden? Het verhaal van Raoul die graag wilde trouwen en uiteindelijk toch samen zijn maar hoe?Maar verder genieten wij van de verhalen van jullie reis lekker Samen?Leuke mensen ontmoeten dat gebeurd als je zonder gezelschap bent? Genieten maar mooi weer de banden doen het Super mooie hotels en heerlijk eten ??wat wil een mens nog meer???

Ineke

Ha ha dat weet ik nog in Amiens , wat waren we nat maar het mocht de pret niet drukken .
Geniet nog maar met jullie mooie Morgan

Atie

Leuk om je verhalen weer te lezen ik loop nog wat achter maar dat ga ik gauw in halen heel veel plezier op jullie avontuur!