Dekkers.reismee.nl

La Douce France

27 juli 2022

Van Sancerre naar Essômes sur Marne

En jawel hoor, iemand heeft de Tonneau losgemaakt en Hans zijn pet uit de auto gestolen.

Daar kwamen we achter toen we al ontbeten hadden.

Boven in het stadje op het grote plein, koffie met een croissant.

Het was daar zo rustig, nog één ander stel zat daar ook maar dat waren rokers en dit was dus een rokersterras gezien de asbakken.

En dan… inpakken en wegwezen. In het hotel afrekenen ging niet vanzelf. ‘Slechte WiFi’ gaf de baas als excuus !?!?!?!

En nu ook nog pet weg.

Was een mooie met een Morgan embleem erop.

Maar het vervelendste is dat hij nu last heeft van de zon.

Eerstvolgende dorp stoppen dan maar. Laat het nou ook toevallig weekmarkt zijn haha….

Mooie vleeskersen gekocht en in een Herenzaak een leuke pet gevonden. Het leed is weer geleden.

Nu gas er op. We rijden richting Reims, één lange weg.

Vooraf de kersen met een flesje water gewassen en onder het rijden lekker opgepeuzeld. Pas later kom ik er achter dat ik het kostbare water uit Vichy daarvoor gebruikt heb. Oh oh…

Kijk, als je Frankrijk in rijdt is alles mooi, maar nu willen we opschieten, Hans ruikt de stal. Ik moet mijn hoedje stevig vasthouden met deze snelheid.

We stoppen inProvinsvoor een crêpe Suzette en crêpe sucre en wat te drinken op het Le Châtelplein.

Free WiFi, hoe heerlijk.

We bellen mijn zusje op die een huis in de Champagnestreek heeft. Ze was net aangekomen en we spreken af om morgen langs te komen, dat is al traditie, gezellig, kijk er naar uit.

Vandaar uit nog 3,5 uur naar huis. Goed te doen.

Hans zoekt ondertussen een mooi hotel voor onze laatste avond in Frankrijk.

Logis Hôtel Du Sauvage, nog 29 km rijden. En overal WiFi!!!

We rijden ‘Champagne’ binnen

Eenmaal ‘bestemming bereikt’ vind hij het toch niet laatste avond waardig..

Even verder kijken?

Dit wordt dus een avontuur Dekkers.

Half uur rijden naar …

Een 19e-eeuws kasteel in Empire-stijl, gelegen in Essômes sur Marne, in een klein rustig gehucht.

We komen er om 17.43 uur aan, op de Bonne fooi, duimen maar….

Madeleine zelf, denken wij, zat met haar hond te spelen. Ze hield het nog even spannend maar…. Ja hoor, de laatste kamer is voor ons.

Op de eerste verdieping met uitzicht op het park, de Marne en de wijngaarden.

Dit is ‘de kers op de taart’

Een romantischer afsluiting van deze gave reis had ik niet kunnen dromen.

We hebben het restaurant al gezien met de gouden stoeltjes. Er is een mogelijkheid om buiten te dineren maar vanwege het windje kiezen wij voor binnen.

Gouden bestek en mooi porseleinen servies. De Chablis past perfect bij onze gerechten, we genieten met volle teugen van de verfijnde gastronomische gerechten.

We wandelen door de tuin en langs het water, waar onze auto op de privé parking staat, veilig tegen petjes dieven.

Het is schemerig als we de verlichte trap oplopen terug naar het kasteel Een plaatje, écht!

Wat heerlijk dat we ook even mee mogen genieten van deze visie op de Franse manier van leven.

Onze kamer heeft veel gouden details, prachtig behang met engeltjes en mooie gordijnen. De Italiaanse douche is een weldaad na deze heerlijke romantische avond.

Dank je wel Hans, geweldig van genoten

Kees en mia

Overal veilig doorheen en dan op het eind nog even geplaagd .Maar mooi Hotel en dan naar je zus en zwager. Veel plezier

Annelies en Wim

Hè, wat jammer van zo`n mindere ervaring, maar dat legt wel de nadruk op de mooie ervaringen.
Nog een paar mooie vakantiedagen en dan veilig thuis. Bedankt voor de mooie reisverhalen en groetjes van ons.

Fam. Neverhome

Het moet niet gekker worden, pet stelen, zal wel een Morganfan zijn maar zich geen Morgan kunnen veroorloven. Dan de pet maar, wat een "secousse". (Google). Toch nog een romantische afsluiting en dan naar je zus toe. Geniet er nog van en voor straks: bon retour. XX

Renee Ketelaar

Wat een geweldige reis hebben jullie weer gehad.
En thuis alles nalezen, na het uitpakken van de koffers.
Weer herbeleven is ook heerlijk.
Voorpret en napret van een vakantie.
Maar het thuiskomen is toch altijd het fijnste wat er is.
Nog een goede reis verder.

Ineke

Lieve Els en Hans ,
Weer een geweldige reis en wij hebben genoten van je verhalen Els .
Ook leuk de bekende plekken die wij met jullie en de MG hebben gemaakt .
Welkom Thuis ?

Daniel/Rita

Wat jammer!!!! Geen leuk reisverhaal meer lezen bij een bakkie koffie. Welkom thuis en see you soon?

Peter

Eenzaam staat een Franse boer met een Morgan-pet op zijn akker.
Het petje vertegenwoordigd zijn jongensdroom de stakker.
Dan ploegt hij voort en mompelt nondeju

Graag ontvang ik het adres van het Kasteeltje... Wil er zeker eens heen rijden...

Marja

Hoi Els, met plezier heb ik je reisverslagen gelezen! Wat leuk, dat je op deze manier andere mensen laat meegenieten van jullie reiservaringen! Hoeveel kilometers hebben jullie gereden op deze reis en zit jij ook weleens achter het stuur?
Wat is die Morgan toch een prachtige auto! Daar had ik vroeger al posters van op mijn kamer hangen….. Goede thuisreis, Bonne voyage!

Omer

Hans en Els, echt fantastisch om dagelijks jullie blog te lezen.
Heb jullie leren kennen tijdens Dales en Vales.
Dat was fantastisch.
Ook jullie Frankrijk is.
Wens jullie een veilige terugreis.
En ..tot in September.
Morgan groetjes.

Apollonia

Ja aan ales komt 1 eind! En in Frankrijk is er waarschijnlijk 1 petjesdief die op deze manier zijn verzameling heeft uitgebreid. Zou ie ervan genieten???

Ad

Ja Els bedankt voor weer een prachtig reisverslag.
En ach laat die Fransman gelukkig zijn met Hans zijn pet en het logo van Morgan er op , hij heeft nog geen Morgan auto.
Veel plezier met het bij kletsen met je zus.
Gr. Ad en Toos

Rob en Carla

Toch nog een minder leuk frans manneke tegen gekomen. Prachtige reis , we schrijven al jullie dorpjes op. Vast en zeker komen we daar nog in de buurt. Veel plezier bij je zus en zwager. Dit dorp komt weer in onze gedachten. Goede reis terug. Grtjs Carla en Rob

Rob en Carla

Wat is het genieten daar, we zijn ook al in de buurt van Alicante geweest. Els je verhalen lokken ons ook weer naar Spanje. Geniet zeker van het mooie weer en jullie avonturen.