Dekkers.reismee.nl

Vive la France, Au Revoir

‘Château de la Marjolaine’ wat was dit een schot in de roos.

We maken nog wat foto’s met de Morgan voor de deur en moeten lachen als we de ‘keurige’ obers van gisteren zien wegschieten. Zij zijn overdag housekeeping en zemen de ramen.

Die ‘Marjolaine’ heeft dat personeelstekort goed opgelost.

Even stopt de jongste ober, die ons van lekkere kaasjes voorzag gisteren, om ook een foto te maken.

Die auto heeft aantrekkingskracht, vraag maar aan die boer op zijn akker, de stakker!

Haha Il, secousse, wat een mooie naam voor eikel.

Zo doet schelden geen zeer.

Wijnvelden zat hier, nog wat wijn gekocht in ‘dit gehucht’

Essomes sur Marne.

Nu dwars door Champagne en Reims.

We hebben alles, waar we voor naar Frankrijk gingen af kunnen vinken. Behalve… champagne drinken. Dat doen we thuis op de goede afloop

De Marne over, opvallend dat groene water.

Onderweg naar Vaux-en-Dieulet een bosje Luzerne geplukt voor mijn zus. Niet wetende dat zij een nieuwe hobby heeft, ‘geneeskrachtige kruiden uit eigen tuin, wildplukken’

Alleen maar geplukt omdat ze zo gruwelijk lekker roken in het voorbijgaan.

Deze geurende blauwe bloemetjes, hebben we opgezocht, zijn ingezaaid als bodemverbeteraar en worden ook gebruikt al veevoer.

Nog even genieten van dit patchwork landschap met al die tinten geel en groen Een rood schuurtje ertussen maakt het spannend.

Bij Olizy zien we de talloze Mistletoe bollen aan de bomen hangen.

Hoe kan het zo groeien.

Het laatste stuk naar het huis van Sonja en Kees vind ik altijd zo mooi, zo echt Frans.

Opvallend veel dikke witte koeien, het leven is goed hier.

En dan opeens zijn we er. Blij om elkaar weer te zien.

Eerst koffie, volgens Hollands gebruik.

Ik zie dat er hard gewerkt is in de tuin. Af en toe bloemen maar hoofdzakelijk eetbare planten.

Ze was blij met de bloemetjes, wat eigenlijk een grapje van mijn kant was, maar deze had ze nog niet.

Verder lag heel de tafel vol met bloemblaadjes om te drogen. Zij leert nu wat, waar goed voor is. Dat ligt in de lijn van haar kennis over schoonheid en lichaamsverzorging van binnen uit.

Ik krijg heel veel informatie over zaad kweken, doorschieten, rijpen, plukken en invriezen. Ook over likeur maken.

Drukke baasjes, die Sonja en Kees hoor.

Een dikke verse tomaat en komkommer werd gesneden Daar is de zon overheen gegaan, dat proef je! Heerlijke paté en Franse kaasjes met knapperige stokbroden. Lekkere wijntjes en heerlijk zitten onder de pergola, Vive La France!

Als ik in een hoestbui schiet komt de kruidenthee goed van pas. Lekker! en ook mooi met die gekleurde bloemetjes in de glazen kan.

Het was weer zó gezellig dat we een uur later vertrokken dan min of meer gepland was. We willen voor het donker thuis zijn.

Dag lieve mensen, tot ziens. Hier, of bij ons thuis.

Het eerste stuk is zó mooi dat Hans het niet vertrouwt. TomTom stuurt deze keer niet naar de autosnelweg en dat moet deze keer juist wél!

Even stoppen en controleren. Ahhhh…..

We rijden de fietsroute…….!!!

‘Wat een mooie toegift was dit TomTom’

Maar….. ‘nu even niet, kom op naar huis en gauw’

Ook wij gaan Frankrijk missen want wat hebben we genoten van;

De opgestoken duimen, de niet wijkende zon, het landschap, de mooiste dorpjes, onze vrijheid en de onbezorgdheid.

Maar zeker ook van jullie, trouwe meelezers. Jullie reacties hebben mij aangespoord om iedere dag een verslagje te plaatsen.

Het doet me goed dat het in de smaak viel. Dank!!

Dank aan mijn super driver, die ons overal bracht waar we nog eens graag naar terug wilde.

Het was een ongekend mooie ‘Tour de Nostalgie’

De champagne kan open!

Enne…de bandjes, die hebben Frankrijk plat gereden.

Au Revoir!

Joke Wijnen

Beste Els en Hans,
Wat was het fijn om jullie verhalen te lezen.
Een behouden thuiskomst en nog lekker nagenieten.
Hartelijke groeten van Rien en Joke

Apollonia

Welkom thuis!!!

Kees en mia

Geweldig reis beschrijving en natuurlijk de manier waarop jullie genoten hebben.
En dan vandaag feest van harte gefeliciteerd met je verjaardag van Levi

Kees en Ineke

Lieve Els en Hans,
Wat hebben jullie een prachtige reis gehad in jullie mooie Morgan. Alles zat mee, het weer, het heerlijke eten, de prachtige omgeving ,de fijne hotels, jammer van de Morgan pet? , maar dat euvel werd snel opgelost door een andere pet te kopen. Dank dat wij door je verhalen alles mee mochten beleven Els. Ik denk dat jullie vandaag of morgen al op een Bergs terras zitten, om af te kicken?? . De Krabbenfoor?

Lieve groet en tot ziens.
Kees en Ineke

Liesbeth

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn na een geweldige tour door Frankrijk.
Ik heb genoten van jullie verhalen.
Lieve groetjes

Annelies en Wim

Behouden thuiskomst luitjes, en bedankt dat we met jullie vakantie mochten meegenieten .
Groetjes van ons

Karel

Hi Hans en Els
dank dat we jullie Tour de Nostalgie mochten meebeleven,
ook voor ons zaten er veel herinneringen bij aan onze vroegere zwerftochten door La douce France,
dus ook voor ons genieten,
nogmaals: bedankt !

Peter

Super mooie reis. Genoten van jullie verhaal.
Nu de bandjes rust. Voetje omhoog en de Möet moet :-)

Toos en Ad

Welkom thuis ?
We horen graag bij jullie thuis of bij ons onder het genot van een Frans wijntje jullie verhalen ???

Elke en peter

Wat hebben we genoten en ook nog van het laatste traject de mistleto veel geplukt en leuk van de kruiden fijn dat jullie weer thuis zijn en kunnen jullie zeker nagenieten lieve groet

Atske

De zwier (enthousiasme) van jouw schrijven Els is zo aanstekelijk , tot de laatste dag aan toe !
?op jullie thuiskomst .
Morgan en Hans jullie hebben het goed gedaan !

Bas en Ineke

Heerlijk de lekkere koffie met al dat heerlijk gebak of koeken?Vinchey grandeur prachtig witte Villa ;s palmen heilzame bronnen : Wat leuk de contacten onderweg lekkere pasta met Tonijn leuk gesprek met de muzikanten????Jammer Els met de kleding van de mevrouw van de Chocoladewinkel dat had je nog even willen scoren??De mooie geknipte hagen net als in België?Top Hans een nieuwe pet gevonden hoe durven ze die pet te stelen?Leuk dat je nog bij Sonja en Kees geweest bent met je bos Luzerne lief toch even lekker bijkletsen ???Prachtige reis gehad heerlijk genoten Samen de Duimen onderweg de zon landschap dorpen de Vrijheid en de onbezorgdheid Chapeau en Top Driver en heerlijke slaapplaatsen en Tour de Nostalgie ??? Veilig weer naar huis ?Proost geniet van de Champagne? Bedankt voor het genieten en alles mee te beleven Top ????

Ad

Els weer bedankt voor je leuke “schrijfsels”.

Thea

Weer thuis, jullie hebben genoten en veel anderen daardoor ook, dankjewel voor de geweldige “meereisverhalen”!!??