Dekkers.reismee.nl

Costa Blanca, van Murcia naar Alicante

Na het ontbijt in het hotel €5,40 incl koffie voor 2 personen (vermeldenswaardig) vertrekken we.

Deze dag staat in het teken van de zon.

We zijn toe aan een flinke wandeling.

Daarvoor rijden we terug naar Los Alcazaras.

Rit door het binnenland uitgezet en onmiddellijk rijden we weer tussen de de olijvenbossen. Voor het eerst ook velden met zonnepanelen gezien.

De boulevard is wel 10 km lang. We lopen langs het strand dat vlekkeloos schoon en helemaal leeg is. In de zomer zal het hier een drukte van belang zijn met allemaal leuke kraampjes en volop vertier.

Nu zó rustig, het is windstil en muisstil. De zon schijnt en we gaan even op een bankje genieten van het adembenemend uitzicht over La Manga. Buiten sporten kan, er staan toestellen ter beschikking.

Een spierbundel maakt levende reclame.

Aan het eind van de boulevard keren we om.

Er komt een windje opzetten en daar komen ook de zeilbootjes.

Voldaan zetten we ons neer op het terras van gisteren, van het hotel.

Verse jus gaat er nu wel in. Straaljagers vliegen in formatie boven het water en laten gekleurde strepen achter zich. Vast een oefening, maar voor ons een mooie show.

Het is lunchtime dus bestellen we wat. Onze tafel wordt mooi gedekt met een wit kleed en leuke borden. Dan smaakt alles nóg beter. Beetje draaien en jawel hoor, we zitten prima in het zonnetje. Dit is waar je voor naar Spanje komt.

Morgen vliegen we terug dus besluiten we nu alvast richting Alicante te gaan.

Dat ging vlot over de tolweg.

Zelfde hotel geboekt, lekker makkelijk.

De Oude Stad van Alicante is het gebied tussen de Rambla en Monte Benacantil, de heuvel waarop het Kasteel van Santa Barbara staat. Als je door Casco Antiguo loopt zul je de meeste bezienswaardigheden tegenkomen die Alicante rijk is. Hier vind je onder andere de Basílica de Santa María, het prachtige plein Placa de l’Ajuntament met daaraan een adembenemend mooi gemeentehuis en diverse pleinen waar je je eventjes aan het stadse leven onttrokken voelt.

Probeer vooral openminded door de wijk te lopen. Ga niet volgens een vast plan van bezienswaardigheid naar bezienswaardigheid, maar laat je verrassen door de straten die soms een verrassend eigen gezicht tonen. Casco Antiguo is een must-do als je in Alicante bent.

Wij komen hier graag en ook nu weer maakt mijn selfie stick overuren.

Bij een warmtelamp is het nog goed te doen buiten.

We rekken het nog wat voordat we ons laatste avondmaal hier gaan gebruiken bij La Taska. Hier moet je blijkbaar ook reserveren. Wij hadden geluk. We klinken op onze lieve schoondochter die vandaag jarig is. Op Bianca!

Laatste nachtje.

Wat fijn dat jullie meegereisd zijn en ons van goeie tips of vriendelijke woorden voorzien hebben. Dank je wel daarvoor. Lief!

Yola

Mooi Els, hoe je deze reis van jullie weer hebt verwoord. Ik heb weer genoten en meegeleefd, want echt, het leek wel of we erbij waren.
Nu op naar huis en heerlijk nagenieten.
Warme groet voor jullie 2,
Peter en Yola ??

Apollonia

Goede thuisreis en welkom thuis.

Barbara Touw

Het was weer heerlijk met jullie mee te reizen. Goede terugreis en tot ziens!

Joke

Gezellig om juliie verhalen te lezen.
Wij wensen jullie een behouden thuiskomst.
Het was op afstand mooi om jullie te volgen.
Tot ziens Rien en Joke

Maurice

Alle verhalen gelezen en blijkbaar weer een mooie reis gemaakt. De reis is voorbij, de herinnering blijft!

Denise

Blij dat jullie genoten hebben,maar vind het ook weer fijn dat thuiskomt.gefeliciteerd met Bianca en een veilige terugreis.

Keesenmia

Goede reis terug

Ineke H

Goede thuisreis . Wij vonden de weg langs de kust van Spanje zo mooi toen wij naar Portugal gingen zoveel te zien .

Wim en Annelies

Hallo Els en Hans, we hebben echt meegenoten met jullie trip, een goede reis naar huis en groetjes van ons.

Toos en Ad

Welkom weer thuis en bedankt voor de mooie verhalen

Kees en Ineke

Jullie hebben in een week tijd weer van alles gezien, beleefd, gegeten en vooral genoten.
Bedankt dat wij mee mochten genieten van jullie belevenissen.
Goede thuisreis en tot ziens.

Irma

Heb weer genoten van jullie verslag en ben weer in gedachten meegereisd. Wens jullie een hele mooie vlucht naar het frisse Nederland. En een Welkom thuis.

Atske

Weer mee genoten van de zon en het lekkere eten , de vriendschappelijke ontmoetingen .
We hopen dat jullie wat extra vitaminen hebben opgedaan om het Nederlandse weer te weerstaan . Veilige reis en welkom thuis ?

Annemie en Karel

Hi Els en hans,
fijn dat we jullie trip weer hebben mogen meebeleven.
Heerlijk toch, zo'n tussendoortje !
Goeie thuisreis etc.,
Groetjes,
Annemie en Karel

Ad

Hoi Els
Weer bedankt voor het mogen “meereizen”
En welkom thuis!

Rhea May

Ik heb genoten van jullie reis.
Goede thuisreis!
Welkom terug in dit koude kikkerland.