Dekkers.reismee.nl

Laatste dag in Alicante

donderdag 2 februari

Na het ontbijt, aan de overkant, pakken we in en droppen we alles in de auto. Nog uren vrij te besteden. We beginnen te lopen richting de ZON.. Dat is nog een hele tippel want deze oude stad is gebouwd om de zon buiten te houden. Smalle straten met hoge huizen.

We herkennen de toeristen al van verre. Zonder jas en het liefst in een t-shirt en korte broek. Zonnebril of zonneklep op. De Spanjaarden daarentegen dragen dikke jassen, wollen mutsen of een pet met daar overheen een capuchon. Zag een man met geitewollen sokken in suĂšde moccasins. Dat paste niet goed dus ze puilden er aan alle kanten uit.

Die schoentjes zijn straks 2 maten groter.

Op het pleintje (plaza Mayo) is van alles te zien, wat een bedrijvigheid hier achter de Mercado central. Binnen koop je food, buiten planten en bloemen. En hier zetten wij ons voor koffie in de zonnetje.

We zijn gevlucht van de boulevard vanwege het lawaai. Sowieso van de zesbaans weg maar bovenal van het slijpen en boren van de werkzaamheden aan de marmeren trottoirs. Het is kwalijk dat die jonge mannen geen oorbeschermers dragen.

We hebben de kadootjes van de dametjes in het restaurant laten staan gisteren. Duimen dat deze zaak nog open gaat voordat wij vertrekken.

We hebben geluk, dat dwing je af volgens Hans. We doen nog een parcours trappen lopen, daar ontkom je hier niet aan.

Wij voelen ons er goed bij en zijn dankbaar dat we het kunnen.

Het tasje en het jasje brengen we naar de auto.

Niet meer nodig in Spanje. Het is 19 graden hier en in de schaduw 12*.

Lees in het berichtje van Irma dat het fris is in Nederland. Sokken bij de hand houden dus.

Er komt een Engels echtpaar bij ons zitten. Oude chic. Man met een rieten hoed en linnen jasje. Jammer van die witte badstof sokken verder een keurig heertje.

We hebben een leuk gesprek.

Ondertussen zijn we ook al een beetje bekend in hĂșn land.

We ruilen dit levendige plein in voor ‘ons Straatje’ (Calle san pascual). Hier zijn we begonnen en blijven we tot het eind zitten. Sappige meloen met iberico ham, visjes en patatas komen in etappes op tafel.

Tot het eind is tot 15.50 uur.

Dan hebben we mooi wat uurtjes zon meegepakt.

Wat is het allemaal voorspoedig gegaan.

De gitarist was koud weg of er stapte een accordionist het pleintje op die begon te spelen en had zijn opleiding in Nederland gehad zo te horen.

We vertrekken met bloedend hart en dat komt enkel en alleen door het heerlijke temperatuurtje hier. Het buiten eten en wandelen zonder jas. Zo lekker!

Maar goed, aan alles komt een eind en we gaan de auto aftanken.

Als we de auto in gaan leveren ziet het meisje met de camera iets aan het slot. Alsof er aan gerommeld is. Ze spreekt ons erop aan. We hebben niets gemerkt en zien ook amper iets.

Er zat kleine schade aan de andere kant, die hebben we uitgebreid op de foto gezet bij vertrek. Maar deze kant niet gefotografeerd. Altijd doen dus! Rondom!!

We kunnen gaan. ‘Is het in orde’ vraagt Hans. Ze knikt.

Het vliegtuig heeft een half uur vertraging.

Ik begin te lezen in het boek van ‘Het kartonnen huis’ en zeg tegen Hans ‘niet normaal hoe die mensen belazerd zijn door Spaanse autoriteiten, of het nu makelaars, notarissen, advocaten, banken of aannemers zijn, het rammelt aan alle kanten.

‘Oh’ zegt Hans opeens als hij zijn mail opent. ‘Wij zijn verantwoordelijk voor de schade aan het slotje en ze schrijven €895,00 af’.

Moet niet gekker worden, voor een slotje??

Gelukkig zijn we verzekerd maar kloppen doet het niet.
Voel nu de onmacht van David en Gine.

Opeens toch blij om naar huis te gaan.
En zoals Maurice zegt ‘De reis is voorbij, de herinnering blijft!’

‘Geld vergeet je’ is de volgende uitspraak, die is van Hans en ook een waarheid als een koe.
We schudden het van ons af en gaan lekker nagenieten.

En David, mocht je dit lezen ‘gedeelde smart is halve smart’ toch?

Het schiet allemaal niet erg op met de auto ophalen. Busje komt zo, gaat hier niet op. Wachten duurt lang al je naar huis wilt.

Om 23.10 uur stapten we onze tuin in. De buitenlamp springt niet aan. De schrik slaat me om het hart, de stroom is uitgevallen?

En zo is het. De koelkast vol water, en de diepvries ontdooit.

Schort aan en eraan beginnen, zit niks anders op.

Zo lastig om mijn lekkere gerechten weg te moeten kieperen.
‘klein leed, is ook leed’ uitspraak van mijzelf.

Alles is weer schoon en we kunnen naar ons bed.

De energiemeter is laag gebleven.

‘Elk nadeel heb z'n voordeel’ om maar eens met een Cruijffiaanse uitspraak te eindigen.

Nog eentje dan

‘Lekker slapen en morgen gezond weer op’

Dag allemaal!

X

leuk dat jullie erbij waren.

Joke

Zo dat is niet fijn thuiskomen.
Energie zuinig kan heel vervelend uitpakken.
Jullie blijven optimistisch en na een nachtje in eigen bedje en badje nog maar lekker nagenieten van deze fantastische week.
Goed weekend en fijn dat we mee konden reizen.

Toos en Ad

Wat een vreselijk einde van jullie Vakantie ? gaan gauw eens bijpraten ?????

HĂ©lĂšne

Wederom genoten van jullie reisverslag.
Vervelend voor jullie om zo thuis te komen.
Gelukkig gaan wij nu het voorjaar in en hopelijk een mooie zomer tegemoet.
Tot gauw.
Lieve groetjes hélÚne

Gijs en il

Wat naar om zo thuis te komen. Eerst een vette rekening voor een slot en dan thuis de boel blank en al het lekkers wat je weg moet gooien. Nu wennen aan het weer hier. Liefs ons 2en.

Karel

Jammer dat je, aan het eind van zo’n mooie trip, toch weer enkele vervelende dingen mee moet maken.
Maar ik heb weer een paar pakkende uitspraken langs zien komen:
“klein leed is ook leed”
en “geld vergeet je”;
vooral die laatste, die is belangrijk !

Ineke H

Wat een pech , eerst die rekening en dan jullie thuiskomst .
Maar gezond en wel weer thuis .
?

Daniel/Rita

Dank dat wij weer met jullie mochten meereizen. Leuk weer om mee te maken! Tot de volgende reis

Atske

Wat een pech , raar verhaal met het slot, wat de huurauto betreft !!!!
En water ballet bij thuiskomst !!
Gelukkig dat leuke/ mooie herinneringen niet te beschadigen of te stelen zijn !!
Weer op nieuw gerechters koken

Heert-Jan

Wat een verhaal. Je denkt oei en dan blijkt er nog meer te volgens. Tja een ongeluk komt nooit alleen. Alleen op deze manier is het niet echt prettig. Gelukkig houden jullie de moed er in en blijven jullie positief. Een mooi voorbeeld voor velen. Dank dat we weer mochten meereizen. Groeten Heert-Jan

Keesenmia

Met. Veel stress jullie verhaal gelezen al met al geen woorden voor.Dit moet even bezinken . sterkte

Harry en Marianne

Was fijn met jullie mee te reizen. Prachtig opgeschreven en daardoor hebben we er beeld bij.
Wat knap zo positief te blijven na die tegenvallers bij thuiskomst, daar kunnen we van leren.
Fijn dat jullie er weer zijn en tot gauw. Liefs

Wim en Annelies

Jeetje Els, wat een pech op het laatst, gelukkig allemaal op te lossen. Maar gauw vergeten en de mooie vakantie onthouden. Groetjes van ons.

Elke en peter

Net jullie laatste reisverslag gelezen niet leuk thuis komen maar het was weer meegenieten met jullie belevenissen en wat jullie allemaal gedaan hebben ook fijn weer thuis nagenieten en alle goeds met evt afwikkeling van het slot lieve groet

Lineke

De wet van Murphy!
Maar
.. home sweet home!!
Tot de volgende Reismee!??

Bas en Ineke

War een heerlijke zonnige vakantie week hebben jullie achter de rug Chapeau? Veel gezien lekker gegeten en gedronken ???Leuke gezellige vrienden ontmoet en lekker bij kunnen kletsen?Dit nemen ze jullie nooit meer af?Het kartonnen huis beleeft en al lekker in het boek gelezen?Eind goed al goed maar dat was een tegenvaller ?maar dat wordt ook weer oplost? Jullie zijn weer veilig thuis en fijn om kinderen en kleinkinderen weer te zien?Bianca nog gefeliciteerd alweer een jaar erbij??Lieverds bedankt weer voor alle belevingen we hebben ervan genoten???

Kees en Ineke

Wat een pech en wat een verhaal. Ik denk dat die auto er een met een gouden slot wordt. En dan bij thuiskomst nog een andere verrassing ?dus jullie snel de handen uit de mouwen en aan de slag. Gelukkig hebben jullie ook heel veel mooie dingen beleefd en dat nemen ze je niet af.
Groetjes en tot ziens.

Teddy

Nou dat was geen leuke afsluiting van de vakantie maar jullie altijd positief het is maar geld en spullen maar jullie herinneringen blijven altijd
Welkom thuis en misschien eens denken over overwinteren ???

Apollonia

Ik hou het simpel. Welkom thuis!geniet v het voorjaar,en de narcissen bloeien al.gr.

Rob en Carla

Leuk jullie verhalen, we krijgen ook zin om weer naar Spanje te gaan.
Jammer van de laatste minder leuke berichten.
We praten weer bij, tot gauw

Atie

Wat jammer dat het op het laatst tegen zat maar zo als je al schreef gewoon positief blijven en dat doen jullie. Het was weer een prachtige reis en welkom thuis!