Dekkers.reismee.nl

Italian job

29-5-2023

Via Frankrijk naar Brescia.

Als je per ongeluk afbakbroodjes koopt inplaats van zachte broodjes voor onderweg kost dat al gauw een half uur vertraging. Laatste eitjes bakken, laatste stuk kaas opsnijden, laatste tomaat en avocado tegen heug en meug opeten en jawel een restje chocoladevla soldaat maken. Dat kennen jullie vast allemaal want…..weggooien is zonde!


We rijden nog even langs de kinderen om afscheid te nemen. Dat deden mijn ouders vroeger ook, die kwamen dan met de caravan de straat inrijden. Ik voelde me gelukkig en blij als ik hen uitzwaaide. Zo van harte gunde ik hen die vakanties. In de ogen van Levi zie ik diezelfde blik. De geschiedenis herhaalt zich. Ik stop Faye nog een mooie rijpe tomaat in haar handen. Ze kijkt me aan van ‘wat moet ik hier mee? Gewoon lekker opeten kind’

Tot over drie weken!


Het is 2de Pinksterdag en rustig op de weg zo zonder al dat vrachtverkeer.


Ons reisdoel is Brescia, waar de 41 ste Mille Miglia rallygereden wordt.


In Namen gaan we van de snelweg af. Als we even stoppen komt de geur van gebakken frietjes onze neusgaten binnen ‘We zijn in Bels’

We houden Dinant aan, hier begint het heuvelachtig te worden en wéér zien we abseilers de grote rotsen af zeilen.


We volgen rivier ‘de Maas’ Hans heeft er zin in. Hij geniet van de bochten en stuurt er net iets te scherp doorheen, wat Max Verstappen kan……!


Langs de Maas een plekje uitgezocht om die afgebakken broodjes op te eten. Het vakantiegevoel begint in te dalen. Het is heerlijk weer om te toeren.

Zo denken de motorrijders er ook over. Die gaan zowat plát door de bochten.
Volgens afspraak, kan niet anders, verzamelen ze in Dinant voor de lunch. Het ziet er zwart van, øzowel op de terrasjes als op de parkeerplaatsen langs het water.


Goed dat we net gegeten hebben want Ineke anders was ik weer gezwicht voor die pannenkoek met gekarameliseerde appeltjes.


En door….

Al gauw zit ik te dommelen. Het is zo lekker met dat zonnetje. Hoe welkom is dit? Ik schrik wakker van het berichtje van T- mobile …bliep bliep… Welkom in Frankrijk.

Het voelt weer vertrouwd, die slapende dorpen met grote standbeelden van heiligen en soldaten, of zijn het heilige soldaten?


De hooirolletjes liggen ook weer keurig in plastic gepakt op het veld. Klaar om opgehaald te worden. Maar welke slimmerik heeft dit geniaals bedacht? De boeren hebben nu hun eigen kleur. Het begon met lichtgroen en verderop knalroze. Zo fijn dat je op deze manier ook je geaardheid kunt laten zien. Top!


De ‘hond’ die we vanuit de verte op de weg zagen staan bleek een vos te zijn. Jonkie nog dus ergens in de buurt woont zijn familie.


Iets na half vijf komen we aan bij Logis Hôtel Clos de Mutigny.


Le Clos De Mutigny wordt omgeven door een groot groen park met een rivier, waar u eekhoorns en wilde eenden aan kunt treffen. Het is een vredige uitvalsbasis om de Champagne-regio te verkennen.

Geniet van regionale cuisine in het hotelrestaurant, met zicht op de rivier. Bij goed weer kunt u op het aangename hotelterras dineren.

Er is gratis parkeergelegenheid bij het Clos De Mutigny, zodat het gemakkelijk voor u wordt om de Champagneregio met de auto te verkennen.


Champagne? Laat maar komen.

We toasten op het begin van onze vakantie.

We gaan mooie herinneringen maken en zullen die delen met onze trouwe meelezers. Niet geïnteresseerd, gewoon verwijderen.


Een heerlijk stort douche en klaar voor een wandeling door de parktuin.


19.30 uur aan tafel. Mooi gedekt en héérlijk 3 gangen menu gegeten.

Wijntje erbij, wie doet ons wat?

En dit was nog maar dag één.


Uitbuiken op de kamer en voor straks lekker slapen.


Tot morgen.


X




Reacties

Reacties

Toos en Ad

Zo wat gaat de tijd snel
Hadden er geen erg in dat jullie zouden vertrekken
Maar ja Italië lonkt !!!
Wij wensen jullie een goede reis en hopen elkaar weer vlug te ontmoeten
Kijken weer uit naar jullie reis verhalen

Gijs en il

Heerlijk Hans en Els, wordt weer genieten van jullie reisverslag. Heel veel plezier en genietse Grüsse aus Österreich.

Rhea May

Ik ga weer genieten van je reisverslag ?
Heel veel plezier ??

Renee Ketelaar

Wat geweldig dat jullie weer op reis zijn.
Naar La Bella Italia!
Rij voorzichtig en slaap lekker straks.

Joke Wijnen

Els en Hans,
Wij gaan zeker weer mee genieten van de fantastische verhalen.
Vanuit Californie wensen wij jullie een mooie vakantie toe.
Het weer is hier ook prachtig.
Hartelijke groet van Rien en Joke

Ineke

Welkom in la douce France .
Wij weer op de terug reis maar nog steeds genieten .
Het blijft mooi weer hoor want Hans zit naast je .
Ik kijk uit naar je verhalen .
Groetjes ook aan Hans

Hélène

Wat leuk, het eerste reisverslag te lezen, kijk uit naar de rest. Fijne vakantie, geniet ervan.

Patricia

Gezellig! Ik reis weer mee en geniet op de achtergrond. Veel plezier en goede reis. XX

Barbara Touw

Gezellig weer met jullie op reis. Voor ons nog een maandje voordat we vertrekken, maar onze najaarsreis die ik aan het uitzetten ben brengt me alvast in de stemming. Geniet lekker van elkaar, de rit en de mooie mille miglia!

Sandrina

Dat word weer heerlijk genieten voor jullie, maar ook voor ons van jullie mooie verhalen!! Fijne vakantie liefs?

Atske

Goed begin van mijn eigen ‘reis’ . Gezellige reis verhalen .
Hoop jullie het mooie weer bij je houden !
Het begin klinkt al weer goed !
Xx

Els en Hans (van W.)

We liften weer mee.
Buon viaggio e buon divertimento!

Ad

Bedankt dat ik weer mee mag lezen. Geniet ervan en dan doen wij dat ook een beetje mee. Goede reis

Keesenmia

Wist niet dat jullie op vacantie gaan ,maar geniet er van.we blijven jullie volgen??

Herman en Tonja

Gezellig, weer jullie reisverslagen te lezen. Goede reis en een hele fijne vakantie. Lieve groetjes Herman en Tonja

Elke en peter

L

Elke en peter

Lieve vrienden wat een mooi reisverslag over de omgeving en de vos maar we reizen met plezier mee bedankt groet

Peter

Zucht...... net terug maar krijg spontaan vakantiekriebels door jullie verhaal. Genietze !
Een beetje reis ik mee ........

Lineke

Heerlijk! Zit weer naast je in de auto ??

Bas en Ineke

Gezellig we reizen weer met jullie mee door het prachtige Italië ??

Albert en Veroni

Hallo vakantiegangers , goede reis en lekker genieten van al het moois wat jullie ongetwijfeld weer tegen zullen komen !
Lieve groetjes van ons .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!