Dekkers.reismee.nl

Van St Remy de Province naar Castellane

Olijfboomgaarden zover je kijken kunt, alsof het niets kost.

We zijn op tijd vertrokken voor een rit van anderhalf uur naar Cucuron.

Daar gaan we koffie drinken

Naaldbomenbos, hoge rotsen en voor het kleurtje wat klaprozen langs de route.

Hup, auto aan de kant en koffie.

Nou Hans, wat een pareltje heb je uitgezocht. Dat de levensstandaard hier hoog is snap ik. Vast een blauwe zone hier.

Het was zoeken, maar
geef NOOIT op!

En na klimmen en dalen en links en rechts afslaan in de mooie straatjes komen we toch op het pleintje dat Hans bedoelde. Schaduwrijk door de hoge platanen die als harpen gesnoeid zijn. In het midden een groot bassin met daaromheen terrasjes. Dit krijgt mij zelfs stil. En dat vindt Hans wel lekker want hij zegt uit het niets,

‘Volgende keer gaan we hier slapen’; daar hou ik je aan vriend!

Volgens de beschrijving moet hier Ă©Ă©n Ă©chte grote jonge staan. Een plataan met een stamomtrek van 1,50 en een hoogte van 4,60 meter. We gaan op zoek.

Tegen de kerk staat een rare kale boom die reikt tot het klokkenspel. De stam is gesnoeid en bovenin zit een plukje takken met blaadjes. Hier kan ik niets over vinden maar hij zal zeker zijn verhaal hebben.

We hebben zoveel rondjes gelopen dat we geen idee meer hebben waar de auto staat. Daarbij hebben we ook allebei een andere beleving over de richting. Hans wint en ik loop er achteraan. 3,7 km later vinden we hem. We hebben om het hele dorp heen gelopen. In het kader van bewegen kan het geen kwaad, in het kader van tijd wel.

Richting Castellane hebben ze huisjes tegen de berg aangeplakt.

Des Gorges Du Verdon.

Wat een kale rotsen en wij klimmen naar de top via een mooie weg met heerlijk ruikende dennenbomen, alsof er een fles Badedas omgevallen is.

Hans gaat weer in de ‘Max’ stand. Wat is dat toch met die mannen en hun stuur. Achter ons een kudde motoren. Die genieten ook van het bochtenspel.

Ben ik dan de enige paniekvoetballer.

Wat een Turquoise water hier beneden. Zo mooi dat het als uitkijkpunt dienst doet.

En als we afdalen rijden we langs de rivier met snel stromend water.

Blijft indrukwekkend.

Er komen donkere wolken aan maar Hans stuurt er precies omheen. Het temperatuurtje blijft heerlijk.

Als we Castellane binnenrijden staan we in een file. Hans hoort een drumband.

Zo hebben we ruim tijd om naar het witte kapelletje te kijken zo helemaal bovenop die kale rots.

En een mooi uitgefreesde poort met 3 Franse lelies erboven op een hekje. Dat zie je normaal nooit maar

leve de file!

Wat de echte reden van de file was zullen we nooit weten want wij moeten links afslaan.

Net voor de bui binnen. Gelukkig overdekt terrasje zodat we het wasje op kunnen hangen. We bivakkeren op loopafstand van het stadje. De Morgan staat veilig en we hebben mooi zicht op de regen die op het zwembad klettert. Kom maar op met die halve fles jus d’orange en die zak nootjes. Het wordt licht in de verte

Toch nieuwsgierig naar die opstopping vanmiddag, dit vind ik erover.

Roséfestival Place Castellane, 3 juni 2023, Saint-Paul-Trois-Chùteaux.

Tijdens dit roséfestival laten de wijnbouwers van de appellatie Grignan les Adhémar u kennismaken met hun nieuwe rosécuvées uit het oogstjaar 2022. De partnerrestaurants bieden een menu aan vergezeld van rosés Grignan les Adhémar..

Geen tijd te verliezen

Aan een wijnvat bestellen we Rosé en een fuet. Het hele stadje ligt vol confetti, dus wel degelijk feest. Zelfs een grote kermis. Ik vraag of Hans een rondje in de rups wil. Nee, gaat te hard zegt hij ?!?

De winkeltjes hebben hun waren nog buiten hangen maar de toeristen zijn gevlucht voor de regen. We zitten hier op ‘het plein met de vier hoeken’ en hebben mooi zicht op de gang van zaken. Locals onder elkaar, net een grote familie. Het is OSM (ons soort mensen). Iedereen groet elkaar en ze houden elkaars handel in de gaten. Op een bankje is het komen en gaan van ‘buurtjes’. Wij kunnen hier alleen maar jaloers naar kijken. Dat bestaat niet bij ons. De muziek van de kermis stopt om 20.00 uur. Netjes!

Wij wandelen het dorp door en drinken koffie voor we op huis aan gaan.

Het wordt frisser

Morgen weer verder.

X

Wat fijn jullie reactie en tips. Dank je wel daarvoor.

Renee Ketelaar

Wat een leuk verhaal weer.
Boys and their toys!
Heerlijk om te lezen dat daar als het ware de tijd lijkt stil te staan.
En knap dat jij toch elke avond weer ‘de tijd’ vindt om weer een leuk verhaal te schrijven
Welterusten

Ineke

Weer een mooie rit .
Jullie zitten niet ver van Grasse vandaan beroemd om het maken van parfum .
Maar morgen zeker naar Italië.
Weer op pad morgen met een man die weet waar je moet zijn om te genieten .
Lieve groetjes

Jan Hellings

Ik kan me dat “Max” gevoel wel voorstellen. Het lijkt me ook heerlijk om daar met de MG rond te “scheuren”?

Fiep

Els wat schrijf je toch boeiend . Je moet je melden bij een vakantie tijdschrift.
Leuk om te lezen het is of je erbij bent. ??

Apollonia

Weer zo'n dag met gouden randje! Ben jaloers op de regen, stuur die deze kant op!hier verdroogd de hele natuur en met mensen met hooikoorts heb ik te doen. Geniet verder van jullie.mooie reis. Ik geniet mee.gdr

Wim en Annelies

We rijden weer met je mee Els, met zoveel herinneringen, ik hoef niet te zeggen ,geniet ervan, want dat kunnen jullie al. Fijn om te mee te mogen genieten. gr.

Toos en Ad

Dit wordt vast uitgegeven door een uitgever
Zo mooi hoe je alles omschrijft ??
Helaas geen achterbank om op mee te reizen anders ????
Op naar de volgende dag ??

Keesenmia

Iedere dag weer nieuwe belevenissen !!!!!!!

Lineke

Heerlijk! En die bochtige weg
.. toch altijd weer de moeite waard!

Peter & Erika

Zo....hoe lang duurt dat feestje. Wij komen er vandaag ook aan in de omgeving. Wij gisteren bij de jaarlijks wijnrally in Macon?? Veel herrie, weinig wijn ?. Gaan jullie nog maar lekker verder genieten.. ?

Denise

Els en Hans,ik heb deze periode ook vakantie en mijn dagen zijn VEEL te kort, ik loop achter met lezen van jullie ervaringen. Zodra er hier ook regen valt ga ik verder met het lezen van het “Reisboek” ? lekker genieten.

Peter

Wat laat het hart sneller kloppen dan de perfecte bocht aan te snijden met je Morgan.......?