Dekkers.reismee.nl

Morgan rit van Lucca naar Bréscia

11juni

Dat doen ze goed hier.

Een paar villa’s naast elkaar verhuren en in één gezamenlijke ruimte, souterrain, het ontbijt serveren.

Geen tijd te verliezen vandaag. Zelfs als er niks tegenzit doen we 6 uur over de rit naar Brescia. Daar blijven we dan 3 nachten en krijgt de Morgan rust.

We kiezen er niet voor om over de snelweg te gaan.

Vanuit Lucca een paar tunnels door en opeens een heel andere omgeving en landschap.

Een weg door de bergen waar zomaar een hert over kan steken, volgens de borden dan.

Bossen en bochten, Hans geniet!

Op sommige plaatsen vormen de bomen een dak boven ons hoofd.

Er wordt ergens een ereboog opgeblazen. Vast voor die hardlopers die we tegenkomen.

Waar veel bochten zijn rijden veel motoren.

Je hebt het idee dat je zacht land als je hier naar beneden valt, zo dicht bebost.

18% klimmen.

Gelukkig trekt dit beestje dat. Je oren klappen wel even dicht.

Het blijft maar klimmen.

'Serieuze pas' zegt Hans.

Het wordt weer warmer als we dalen.

Nog steeds in ons T-shirtje.

Wat hebben wij al geboft met het weer.

Het klimmen en dalen heeft bij elkaar twee uur geduurd. Het was schitterend!

Deze 'Passo delle Radici' is een toeristische attractie in Italië.

We volgen nu ‘Reggio Emilia’

Een klein dorpje verderop wordt door ons omgedoopt tot ooievaars dorp.

Overal staan ooievaars op hun nest. Mooi!

Suzzara

Hier schudden we het dorp wakker! Ojee klanten….?

Een mooie groot terras met leuke stoeltjes en felgekleurde kussentjes zag er uitnodigend uit. We willen in de schaduw, even lekker bijkomen..

‘Hier slaapt iedereen’ zei Hans en ik denk dat het waar is. Siësta zeker?

Afijn wij kregen drinken en mochten zitten waar we wilden

Het dorp was van ons..

Hans kreeg een glas warme melk en klein kannetje sterke koffie. En ik wéér chips bij de Rosé. Toen ik af ging rekenen snapte ik dat er niemand kwam. Voor dit bedrag zit je ‘stalles’ in Saint-Tropez.

Ook in de komende dorpen geen levend wezen te bekennen. Hier is Zondqg nog écht een rustdag.

Over vijven komen we aan op ons adres in Bréscia. Alles closed!

Hans ging appen en er kwam iemand. We waren moe en hadden het warm en waren toe aan een lekkere koude douche. We hebben hier met vrienden afgesproken om samen naar de Mille Miglia te gaan. Zij waren er al en stonden om de hoek met de camper. De verhuurder nam uitgebreid de de tijd om uit te leggen hoe de afstandsbedieningen werkten van dingen die wij niet gaan gebruiken bv van een hoog dakraam. Als hij het zelf niet wist ging hij zijn baas bellen. Het duurde en het duurde. Ook de kookplaat, magnetron alles alles werd uitgelegd. Ik kon het niet meer opnemen. In de badkamer zag ik een wasmachine. Is er ook zeep? Vroeg ik. Dat had ik beter niet kunnen doen… een grote kast werd opengetrokken en alle etiketten bekeken. Geen wasmiddel, dat zag ik wel maar toch.. hij weer bellen..

Uiteindelijk maakte hij aanstalten om te gaan maar niet voordat hij uitlegde waar het pasje lag voor de container en welke kleur voor welk afval was. Het is een prachtig appartement en we begrijpen het wel. Maar wij gaan hier niet koken. De koelkast en airco snappen we en dat is voldoende.

Ad en Krista kwamen met een grote koeltas met alles er in. Wijn en kaas. Dát was welkom, want wij hadden nog niets, alleen afstandsbedieningen dan.

Wat leuk om elkaar te zien en lekker lang op het balkon te zitten. Een heerlijk avondje.

In de verte vuurwerk.

We zochten nog even naar een kaarsje voor de sfeer…..

Zullen we hem even bellen?

X

Thea

Haha, leve de breedvoerig uitleggende Italianen! Doe Ad en Krista de groetjes en veel plezier bij de mille miglia!

Lineke

Lachen!!
En verder genieten ??

Toos en Ad

Weer een mooie tocht gehad zoals zovele
Carpe Diem !!!!
De mille miglia komt hier bij ons voorbij dus dat wordt ook genieten.
Geniet van al het moois dat je straks gaat zien
Groetjes van ons

Apollonia

Niks nieuws wat de klok slaat.Alles TOP en GENIETEN volop! Ga xo door!!!gr uit 1 bloed heet Essen!

Anja en Willem

Heel veel plezier samen! Doe Ad en Krista veel lieve groeten van ons!

Bas en Ineke

Heerlijk na een lange rit eindelijk aangekomen in Brescia Top alles zo herkenbaar voor ons?Lekker rustig overal echt Zondag en Siësta ?? kom je eindelijk moe en voldaan aan komt de eigenaar even alles uitleggen?Snap het wel heel goed bedoeld??Leuk om weer vrienden te ontmoeten Ad en Kiista en wat een Verwennerij een koeltas met alles erin wat jullie blij maakt en rust geeft heerlijk??Nu nog Vuurwerk dan heb je geen kaarsje nodig?Slaap lekker dan na een lange rit Carpe Diem. ???

Renee Ketelaar

Wat een leuk verhaal weer en zo herkenbaar.

Elke en peter

Wat weer mooi om te lezen en jullie ervaringen geniet met elkaar de komende dagen zoals je schreef jullie boffen met wat op je pad komt Hans genoten met deze rit en alle goeds lieve groet uit warm boz

Keesenmia

Wij genieten mee met jullie uitgebreid verhaal.

Peter & Erika

Wat maken jullie er weer een feestje van....??. Veel plezier ?