Dekkers.reismee.nl

Start Mille Miglia

13 juni

De heerlijke dag van gisteren nog eens de revue laten passeren. Ten eerste de gezelligheid onder elkaar.

Dan het weer, dat heeft Hans goed geregeld. Daarnaast de gelegenheid om de vooroorlogse raceauto's van dichtbij te bekijken. Het geronk en de benzinelucht, ik kan die sfeer zo oproepen. Ook de heerlijke terrassen waar we konden zitten om al die ‘onbetaalbare’ klassieke bolides voorbij te zien komen.

Een dag vol hoogtepunten. Alles klopte!

Op een ding na…

Over een paar uur gaat de Mille Miglia van start en dat willen we ook meemaken.

Maar eerst weer samen te ontbijten.

We nemen er weer uitgebreid de tijd voor.

Het gaat allemaal zo gemoedelijk en gemakkelijk. Gezellige gesprekken over en weer.

3 min wachten en daar is de bus. Ideaal… !

Meer dan 400 classic-cars zullen, zoals altijd, vertrekken uit Brescia

Na een serieuze rally van 2000 km. Is het de bedoeling dat ze ook weer in Brescia finishen.

Het is een stuk drukker in de stad dan gisteren.

Vandaag ontmoeten de liefhebbers de deelnemers (Formule 1 kampioenen, jetset, acteurs en sportievelingen).

Wie weet wie wij in levende lijve gezien hebben, wat dat betreft zijn we niet thuis in het wereldje van de celebrities.

Een fotograaf met kniebeschermers om liet zich af en toe gewoon vallen om een plaatje te schieten van een oldtimer die vast en zeker bijzonderder dan bijzonder was.

Op hetzelfde terras van gisteren was een tafel vrij. Toen we net zaten stonden de mensen voor ons op en schoven wij door. En daar zaten we weer…

Uitkijken dat de neuzen niet van onze schoenen afgereden worden.

We bestelden koffie en bespraken een kwestie met het meisje. Er is iets fout gegaan gisteren. Pinnen lukte niet dus hebben we contant betaald. Achteraf bleek het geld toch afgeschreven te zijn en dus dubbel betaald. Dan is de taal een probleem.

De mannen gingen naar het startpunt kijken en wij bleven zitten. We namen het ervan terwijl we moesten wachten op een antwoord. We komen er niet uit.

Hiervan hebben we geleerd om éérst te checken of het geld afgeschreven is voordat we ook nog eens cash betalen.

Alle auto’s die door de start waren geweest kwamen bij ons voorbij. Het was een feest, keurig op volgorde. We hadden lijsten waarop we konden zien wat voor moois er passeerde.

We hebben ze allemaal écht allemaal gezien.

Voor hun begint de wedstrijd nu.

Ze gaven nog eens extra gas en reden toeterend en zwaaiend voorbij.

Sommige al in race tempo…… hardlopers….maar alla ze hebben het materiaal ervoor onder hun ….

Toen de laatste voorbij was viel er een rust over de stad. De toeristen vertrokken en de pleinen liepen leeg.

Al het ‘rood’ van het plein werd afgebroken en de spandoeken op een hoop gegooid. Verzamelaars namen er stukken van mee.

En wij, wij waren opeens gewone toeristen die de stad konden bekijken want Brescia is echt de moeite waard. De mooie kathedralen, zo naast elkaar hebben we in alle rust kunnen bekijken. De Opera, een schitterend gebouw waar je met een beetje fantasie gesoigneerde dames van alle tijden en in alle stijlen in terug kunt denken.

Als afsluiting van de fijne dagen gaan we in de sjieke zwarte stoeten zitten op het plein met de grote klok en ook omdat ze hier zo’n mooie kaart hebben.

Aan de gerechten zijn we niet meer toegekomen na de etagère en schaaltjes met hapjes.

We zijn content!

In het donker terug met de bus.

We hebben niet het idee dat we ook maar iets gemist hebben.

Het was op en top genieten…..

Op een klein dingetje na dan?

Dank je wel Ad en Krista, dit met zijn vieren beleven was echt een meerwaarde.

X

Renee Ketelaar

Wat een geweldige ervaring moet dat zijn geweest.
Eentje om nooit te vergeten!

Atske

Wat een fantastische belevenis !!

Karel en Annemie

Heel fijn dat jullie deze dagen in Brescia zo hebben kunnen meemaken (en wij dus ook een beetje...),
da's (afgezien van dat horeca incidentje ?), puur genieten !

Elke en peter

Een belevenis die jullie lang zullen koesteren met vrienden die er ook van genieten en wat een sfeer om er bij te zijn wij hebben het weer met vakantiegevoel gelezen mooi lieve groet

Christa en Ad

Dankjewel lieve Els en Hans deze mooie dagen in Brescia te mogen meemaken samen met jullie! Het was puur genieten van Mill Miglia en als mijn favorietje passeert jullie even zullen glimlachen ?de zon, terrasjes, jaja Els?,en vele lekkers en goed gezelschap ?geniet verder van jullie romantische tocht en Hans heeft met al zijn vele kennis van deze wagens Ad warm gemaakt! Warme knuffel ?

Marianne en Harry

Niet te geloven hoe levendig jij alles beschrijft Els. Als de werkelijkheid jouw verhaal nog overtreft moet het geweldiger dan geweldig zijn om dit festijn mee te maken.
Al het plezier eromheen en dat ook nog eens met vrienden beleven maakt het plaatje compleet.
Geniet nog verder samen en kom gezond weer terug om jullie verhalen te vertellen onder genot van een glaasje Italiaanse wijn ?en taaie nootjes ? Liefs en dikke kus.

Bas en Ineke

Wat een schitterende dag Top dat was genieten vandaag voor de mannen maar ook voor jullie ?? Wat een classic cars wel 400 geweldig dit maak je niet zo maar mee Boffen? Toeterend zwaaiend heerlijk ??️Als aandenken heb je toch wel een stuk rood tapijt mee genomen als Souvenier? Heerlijk slenteren door de stad naar de Kathedraal en Opera ⛪️?Als afsluiting van deze onvergetelijke dag lekker etagère en schaaltjes lekkere hapjes ?? Dan voldaan met de bus als het al donker is heel voldaan naar huis dit nemen ze jullie nooit meer af ??

Keesenmia

We hebben weer genoten van jullie verhaal verder nog een mooie rit terug naar huis