Dekkers.reismee.nl

Dinkelsbühl naar Lembergblick

17 juni

Lichte paniek vanmorgen.

Hans had een mooie rit voor vandaag gemaakt maar waarschijnlijk niet opgeslagen.

Zaten we daar, gepakt en gezakt en klaar om te vertrekken. Hup terug naar binnen, naar de WiFi en proberen om snel wat in elkaar te fl(H)ansen.

We besluiten de Romantische Strasse te volgen via de bruine bordjes.

Om 11.30 uur is het gedaan met de Romatiek. We kunnen het niet meer aan.

Bij Leuzendorf gaan we links en volgen de TomTom, snelwegen vermijden.

De zon schijnt en we rijden nog steeds zonder zijramen

De dorpjes die we nu tegenkomen zijn niet zo geciviliseerd maar dat vinden wij juist leuk.

Moet niet gekker worden! In de verte zien we een kerktoren met het bovenste deel vakwerk. Straks leggen ze er nog zonnepanelen op. Wedden?

‘Die Fahrt it’s Wunderbar’

Begint weer heuvelachtiger te worden.

Duitsland met Frankrijk vergelijken kan niet. Ook al hebben ze hier ook hooirollen en wijngaarden, het voelt anders.

Het is weekend en warm…. we gaan nu de ‘Neckar’ volgen.

Hier aan het water zoeken mensen verkoeling. Sup wedstrijden, kanoën of lekker met harde muziek in een strandtent zitten.

Of zoals 2 donkere dames, leuk onder een boom in het gras.

Het is warmer dan wij denken. Dat merken we pas als we even stilstaan bij een stoplicht. We maken wind en hebben niet in de gaten dat we al té lang in de zon zijn.

Dus… zodra het kan stoppen….!

In Neckarsteinach gaan we even onder een parasol. Flink water drinken en kleinigheidje eten. Dat was de bedoeling. Maar owee….. keuze genoeg uit worsten en schnitzels. We waren al 3 restaurants voorbij gelopen die gesloten waren dus….

We houden het bij bubbelwater en een salade en cappuccino met strudel en ijs voor Hans. We zitten aan het water en dat brengt verkoeling!

We schieten aardig op. Hele fijne wegen en absoluut niet druk.

In de groene heuvels liggen verschillende kastelen en een rood model treintje tuft er vrolijk doorheen.

De rit van vandaag was te lang. Dat was niet de bedoeling.

Richting Trier is geen goede keus. We komen geen leuke dorpjes meer tegen.

Dan ‘Bad Kreuznach’ maar ingetoetst. Dat is een kuuroord en dat spreekt ons wel aan.

Een Hotel proberen te boeken vanuit de auto maar Jesus, niet te betalen daar.

Het dichtstbijzijnd en ook betaalbaar was ‘Landhotel & Waldgasthof Lembergblick’

Hier komen we om 18.45 uur aan. Gaar en lichtelijk Ver(aan)gebrand.

Een heel groot terras, dat is aanlokkelijk.

De keuken wordt geroemd, ook belangrijk!

En er is een parkeerplaats

Laat eten, zoals in Frankrijk en Italië, bevalt ons beter maar ook hier sluit de keuken weer om 21.00 uur.

Dus snel omkleden en aan tafel. Mooi uitzicht, omgeven door prachtige bossen en wijngaarden.

We gaan voor Forel met aardappelen, gesmolten boter en salade.

De zon gaat zakken. De maan staat op dit moment het dichts bij de aarde.

We blijven lekker buiten zitten met onze iPad en wachten tot die spelende kinderen naar bed gaan. Dat is nieuw sinds drie weken.

Eindelijk rust…

We nemen ons voor om er nog een paar mooie dagen van te maken. Of in Luxemburg óf in de Ardennen.

Zo de wind waait..

x

Renee Ketelaar

Wel leuk om een onbekende route te rijden.
Een soort van ‘surprise’, maar gelukkig allemaal goed gekomen.
Goede reis verder

Toos en Ad

Weer een nieuwe dag met de nodige verrassingen!!!
De vakantie loopt op zijn eind dus geniet van de dingen op jullie pad komen

Wim en Annelies

Ondanks de routeproblemen toch weer veel gezien, blijf nog maar even weg Els, hier regent het en daar schijnt de zon. Groetjes van ons

Jan Hellings

Nog steeds een mooie rit. Hebben jullie Rothenburg ob der Tauber net niet meer aangedaan aan het einde van de Romantische Strasse? Nog veel (rij)plezier in Luxemburg en België!

Albert en Veroni

Ach Hans , kan gebeuren hoor , dat er iets niet opgeslagen is . Toch wil ik jou ook eens 'n compliment geven voor die mooie routes die jij vantevoren heb uitgestippeld , gepland en georganiseerd .
Fijn genieten nog van de resterende reis !
Lieve groetjes

Keesenmia

Dat zijn dus de laatste dagen Dinsdag komen Gerard en Riet hier naar toe hebben een rondreis met de ANWB gemaakt Spanje en Portugal met de caravan. Goede reis hoor?

Gijs en il

Leuk om zo te toeren. Ik had de reis thuis helemaal klaargemaakt en in TomTom gezet. Maar besloten om de laatste dag TomTom op kronkelwegen en snelweg vermijden te zetten. Je rijdt door de mooiste landschappen en smalle weggetjes in Duitsland, maar o zo mooi. Dus genieten Hans en Els.