Dekkers.reismee.nl

Cochem, Monschau

Allereerst lieve meelezers wil ik jullie bedanken. Het is zo fijn om een reactie te krijgen onderweg. Dat triggered mij om elke dag iets te posten. Bedankt!

Ik ga dit verslag uitprinten om er op een regenachtige middag, samen met Hans,

van na te genieten.

19 juni

Gewekt worden door het Klokkenspel van de stadstoren, wat is dat heerlijk

Lekker in je bed met de ramen wijd open en dan die klokken.. zeker 10 minuten.

Ontbijten doen we buiten op het terras van de eerste verdieping (met uitzicht op de moezel) en met stip het beste buffet van heel de reis.

Overal staan asbakken op tafel in Duitsland, soms volle.

Er wordt stevig gerookt, zelfs hier bij het ontbijt.

Een man had een sigaret in zijn mond toen wij aankwamen en toen we weggingen nog.

Steekt de ene met de andere op terwijl zijn vrouw zit te ontbijten. Dat is bij ons allang ‘not done’

Op straat liggen de peuken tussen de kinderkoppen.

De druiven worden bespoten met een helicopter.

De ramen gaan er weer op en Hans sjort voor de laatste keer de koffer vast.

Ik haal een doekje over de ramen, hoedje en petje op en gaan

Fam Kruis gaat naar huis. Zo voelen we ons af en toe, weggelopen uit een stripverhaal.

We zijn Ă©Ă©n andere Morgan tegengekomen.

‘Gute fahrt’ lezen we op een bord langs de weg.

Even verderop ‘Auf Wiedersehen’

Maar
 we blijven nog heel even als het mag.

Monschau ligt mooi op de route als laatste pleisterplaats.

Monschauis een stadje, net de grens over bij België waar wij heel vroeger voor een dag trip naar toe reden. Opeens zat je midden in Duitsland met alles er op en er aan.

Compleet met vakwerkhuizen, een riviertje, mooi plein en tussen hoge groene bergen.

We hadden er allebei verschillende herinneringen aan. Ik dacht dat we naar boven konden met de auto en Hans kwam niet verder dan parkeren op het plein.

Vandaag kan het allebei niet.

De winkeltjes zijn leuk. Je struikelt wel over de hoeden en petten.

Ik zou hier een verse sinaasappel of appelsap kraam wegzetten. Iets lights is hier niet te krijgen. Allemaal gebak, wafels, flamkuche en curry worsten.

Gelukkig wel cappuccino en ‘wie weet wanneer ik weer wat krijg’ een strudel voor Hans.

Tja, de volgende maaltijd is thuis vandaag en dat zal niet veel zijn.

Heerlijke rit binnendoor

‘Welkom in België’ pingelt mijn iPhone.

Beste IPhone, dat hadden wij al gezien aan deFranstaligeuithangborden.

En ja Morgan, dat kan er nog wel bij.

Een stuk kasseien in Clemont.

Als we onder de middeleeuwse stadspoort rijden liggen hier nog de originele stukjes natuursteen. Mooi maar hobbelig.

We merken ook dat hier weer drempels liggen, in heel Duitsland niet een gezien. Jammer Morgan, maar laatste loodjes.

We smullen van de weilanden met de koeien, dat is thuiskomen.

Relaxte rit tot ongeveer Veldhoven. Daar pas de snelweg op. Twee keer file maar het ging goed. Om 18,00 uur thuis.

De Vrijheid die we hadden was onbetaalbaar.

Een paar ijkpunten waar we op tijd moesten zijn maar verder lag alles open.

Bijna elke dag een ander bed, altijd schone kamers, goede douches en lekkere ontbijtjes. We kunnen niets verzinnen om een slechte review over te schrijven.

De Morgan heeft het voortreffelijk gedaan.

Het was elke dag weer een feest om in te stappen.

En mijn Driver, die zo zijn best gedaan heeft om een mooie vakantie voor ons uit te stippelen zit nu met eelt op zijn handen van 3 weken sturen zonder stuurbekrachtiging maar ja een Morgan is nou eenmaal een mannen auto.

Maar het is je weer gelukt!

DANK JE WEL schat!

Xxx

Herman en Tonja

Welkom thuis en weer heerlijk slapen in je eigen bedje.

Gijs en il

Welkom thuis Hans en Els. Genoten van je verhalen, Els. Regelmatig zei Gijs onderweg van onze vakantie: "Els zou het zo gezegd hebben". Tot gauw ziens. Xx

Jan Hellings

Laat de Morgan en zijn bestuurder maar even uitrusten, want volgende week moeten ze weer aan de bak??

Lineke

Weer een mooi slot van een hele mooie nieuwe herinnering!
Home sweet Home!

Apollonia

WELKOM THUIS.!! En bedankt voor je mooie reisverslagen. Slaap leker in je eigen bed. Groetjes en tot ziens.

Karel en Annemie

Ja Hans en Els, weer een mooie belevenis. Fijn dat wij het hebben mogen meebeleven !

Paula

Ik heb heel je reisverslag iedere dag gelezen. Wijn hebben met de MG ongeveer dezelfde reis reis gereden als jullie maar dan in tegenovergestelde gestelde richting. De Milla Miglia hebben wij in Rome gezien en we zijn zelfs tot aan Livorno geweest. Maar ik herkende wel heel veel uit jouw reisverslag. Omdat wij tegenover gestelde richting reden hebben wij de stelvio pas via Bolzano, Gardameer, en het Lago Magiore ( ook op Isola marge geweest) en via Mull House terug via Frankrijk Mets en BelgiĂ« terug naar huis. Dat was in 2018 net voor de Corona. De Bodensee en Davos hebben we toen ook nog gehad. En ik vergeet nooit meer dat in Zwitserland n tosti toen al €15.00 kosten. Inmiddels 5 jaar geleden! Maar ook ik vond het na aanleiding van die kilometers toch weer fijn om weer thuis te zijn. Oost west thuis best ondanks het avontuur!

Atske

Weer gezellig met jullie meegereisd en genoten van je beschrijvingen van landschap, plaatsjes en eten op terrasjes en in restaurantjes .
En dan weer thuis met een koffer vol herinneringen , wasmachine ipv hand wasjes .
Auto die weer wordt ontdaan van alle sporen over bergen en dalen . Steenslagje hier en daar , maar altijd paraat geweest . Herinneringen die ze je niet ontnemen . Welkom thuis .

Rhea May

Welkom thuis Hans en Els!
Ik heb genoten van je fijne reisverslag Els. Al die wederwaardigheden, die jullie onderweg beleefd hebben. Ik kreeg er ook een beetje een vakantiegevoel bij.
Nu weer wennen aan de regelmaat van thuis. En weer terugkijken op een fijne tijd. Wat kunnen herinneringen fijn zijn.

Amy

Wat fijn dat jullie weer veilig thuis zijn, jullie hebben weer mooie herinneringen gemaakt!
Fijn dat jullie zo kunnen genieten en wat schrijf je het allemaal mooi op???

Renee Ketelaar

Het fijne van vakantie is het thuiskomen in je eigen huis en slapen in je eigen bed.
En oh wat waardeer je dat.
Bedankt voor alle mooie verhalen.
Dat zijn geweldige herinneringen voor ‘later’.
Groetjes

Keesenmia

Blij dat jullie weer veilig thuis zijn. wij stonden bij Mercadona naast een lichtgrijze Morgan geparkeerd .Natuurlijk eerst goed bekeken.Liefs op naar de volgende verhalen

Toos en Ad

Welkom thuis ?
Dit was het laatste hoofdstuk van deze reeks !!!
Keken elke keer naar jullie verhalen uit
Prachtig omschreven Els ??
Groetjes en tot gauw

Ineke

Welkom thuis Els en Hans .
Wat een mooie reis en verhalen .
Lieve groetjes ?

Ad

Els maar ook Hans weer bedankt voor het mogen “meelezen”. Groetjes

Bert

Fijn dat jullie na een mooie vakantie weer heelhuids thuis zijn.

Barbara Touw

Welkom thuis! Veel dank voor jullie leuke berichten, echt iets om dagelijks naar uit te kijken!
Komende weken lekker uitrusten.

Peter

Welkom thuis Hans en Els,

Waarlijk een avontuur te verfilmen waard. Iedere dag genoten.
Had de Morgan geen neigingen om te keren zo vlak bij thuis?

Zeker een reis de Morgan waardig. Hier zul je nog lang van nagenieten :-)

Mocht je Hans zover krijgen dat hij de route e.d.. wilt uitprinten dan zou ik zeker een kopie willen.
Lijkt me super hem een keer te rijden.

Nu even bijkomen jullie en graag tot de eerstvolgende Morganrit !

Irma

Els en Hans welkom thuis. De Morgan mag weer even in de stalling. Bedankt voor jullie prachtige verslag. Ik heb er weer van genoten.

HĂ©lĂšne

Hoi, els en hans, welkom thuis.
Keek iedere dag uit naar jullie belevenissen. Fijn dat jullie ook samen zo kunnen genieten van jullie avontuurlijke reizen.
Hoop dan ook dat jullie nog vaak op vakantie kunnen gaan en dat wij dan weer mee mogen genieten.
Lieve groetjes hélÚne

Elke en petet

Wat een mooi reisverslag met veel plezier gelezen en mee genoten wat een genoegen om het te delen en wij blij dat alles goed verlopen is welkom thuis bedankt

Sandrina

Wat een fantastische vakantie hebben jullie weer gehad!!! En zo fijn dat wij ervan mochten mee genieten!! Nu weer lekker thuis daar kun je ook genieten. Liefs en dankjewel voor jullie verhaal??

Bas en Ineke

lieve Hans en Els zit ik gisteren een mooi verhaal naar jullie te schrijven kom ik er nu achter dat het niet verstuurd is en kan het nergens meer vinden? Wat een prachtige reis hebben jullie Samen beleefd Chapeau ?Dit nemen ze jullie nooit meer af ? Deze prachtige momenten en belevingen moeten jullie Koesteren? Vrijheid is onbetaalbaar?Alles lekker uitprinten en Samen lekker nagenieten?? De Morgan heeft zijn best weer gedaan??? Jullie Samen hebben deze reis goed voorbereid en overal een oplossing voor Top koppel??Hans zijn handen maar goed behandelen de Driver heeft eelt op zijn handen dat snap ik ???Lieverds dankjewel dat wij mee mochten reizen en mee genieten??Dikke Bedank Knuffel?