Dekkers.reismee.nl

MG en Morgan M&M- rit naar Texel

27 juni

Wat een lastig begin voor ons Brabanders.

In verband met ons driedaags M&M reisje worden we om 9.30 uur in Delft verwacht.

Het is niet te voorspellen hoelang we er over gaan doen nu de brug afgesloten is, al weken lang files en niet van die kleintjes.

Jan en Liesbeth hebben dit jaar de organisatie op zich genomen en nemen ons mee naar Texel. Door het slechte voorjaar is het er niet van gekomen om elkaar eerder te zien. We kijken er allemaal al lang naar uit en deze datum is in onze agenda’s met rood omcirkeld. Wij koesteren die momenten.

Daarom is het ook zo jammer dat we niet compleet zijn. Dat zullen we missen.

Keurig op tijd, hoe is het mogelijk
 staan we bij Ineke en Jan op de stoep.

3 MGs blinken ons al tegemoed.

WeKussen,Kletsen, drinkenKopjesKoffie metKersenvlaai,Kwijlen van InekesKeuken enKijken naar de mooie badKamer en danken God op onzeKnieën dat weKunnen gaan genieten van deKomende dagen samen met onsKlubje.

Leuk om even veel woorden met eenKte gebruiken dus ik vroeg aan Hans
 weet jij nog een woord met eenK? En meteen hé

De pret kan beginnen.

En wat is dat nou toch lief, we krijgen een Doggy bag, voor onszelf, mee.

En dan gaat het via Leidschendam en Wassenaar langs de ‘sociale woningbouw,’ maar niet heus!!

Hier hebben die ‘arme’ mensen geen geld voor zonnepanelen.

Op Ă©Ă©ntje na die heeft 3 plaatjes liggen.

Die dienen als soort van totumpaal ‘bij de ‘drie plaatjes’ linksaf. Zo gezegd

We volgen de Kustlijn.

Net voorbij Vogelenzang zien we hoe je paarden echt goed kunt beschermen tegen vliegen. Een heus vliegenmasker is hier blijkbaar echt onmisbaar. Ziet er niet niet fijn uit, zeker niet voor de vliegen en als het paard kon praten
..?

Op naar IJmuiden. Onderweg heel het zakje M&Ms opgegeten, Zwak maar o zo lekker!

Lunchen bij de ‘de Kop van IJmuiden’ of zoals in de info ‘het Havenhoofd van IJmuiden’

En daar komt een stralende Il op ons af. Wat heerlijk om elkaar weer te zien. Gijs zien we binnen en wij schuiven met zijn allen aan de grote tafel aan. One happy family!

Fijn ook dat ze, op het laatste nippertje , toch met de MG konden komen, goedgekeurd en wel.

Vanwege die zak M&Mmetjes een verstandige lunch genomen. Haring met toast en grote fles bubbelwater. Leuk zo aan het water met de schepen veur de deur

Mooie rit, hier komen wij nooit.

Is net te ver voor een dagje op en neer van ons uit dan.

Met het pontje het Noordzeekanaal over en richting Den Helder.

In het ‘pretpakket’ vinden we een knotslolly. Dat is traditie in ons clubje en die gaat er nu aan. Daar zijn we heel snel mee want het gaat ons om de salmiak, dus bijten maar.

Dwars door Bergen, ook weer zo’n gezellig stadje.

Bij Schoorl in een bocht moest een vrachtwagen met een compleet huis erop ons passeren. Dat is pas eng als je links zit.

In Groet zien we de Noord-Hollandse boerderijen met de uitgesneden rieten daken.

Dat oogt heel ordelijk en voldoet aan de richtlijnen van de Vrienden van de Stolp, Boerderijenstichting Noord-Holland

Niet dat je denkt dat het er in Groet niet toe Doet.

Bij de ‘Hondsbosse zeewering’ wordt de zee geweerd.

Callantsoog, daar moet het goed toeven zijn. Dat zien we nu met eigen ogen.

Leuke winkeltjes.

In een wip zijn we er doorheen. Maar toch fijn om in Callantsoog geweest te zijn.

Vandaag absoluut geen strandweercijfer. Bewolkt en donker.

Niet koud, nog steeds in T-shirtje.

Vanwege de E-card, Ă©cht handig, kunnen we zo doorrijden en hebben we mooi tijd voor nog een kopje koffie voordat we de boot op gaan.

Jaloers op de Zeemeeuwen die zich laten meevoeren op de wind, als je goed kijkt zie je een klein lachje om hun bek. Zo van, wij hebben geen E-card nodig en ook geen speelgoed auto, af en toe gooit iemand brood de lucht in en that’s it.

WCs ook niet nodig, laat maar vallen, er ligt genoeg haha

En dan zijn we op Texel.

Jan rijdt ons voor voor een mooi voorproefje waardoor we in de stemming komen.

Het hotel ‘Hotel De Lindeboom, heeft privĂ© parkeerplaatsen en twee garages, daar moesten we ‘t Hoekie’ voor om.

Maar wat een service!

De entree is prachtig en Jasper vertelt ons wat we weten willen. Hoe we door het ‘doolhof’ onze kamers kunnen vinden en hoe laat en vooral uit wat voor Texelse specialiteiten we kunnen kiezen voor het Diner.

Maar eerst drinken ‘op Il! en zingen natuurlijk.

Dankzij Ans proef ik voor het eerst een Pornstar martini. Dit drankje heeft niet alleen een spannende naam, maar ook een spannende smaak. HĂ©Ă©rlijk!

Elke dag een leermoment en dit was hem voor vandaag. Dit wordt mijn favoriet.

Aan tafel!

Voor mij;

Meloen met Texelse Ham

Texels Lam

Texelse kaas

Er was ook vegetarisch met Texelse paddestoelen en zo

We hebben ouderwets gelachen!!

Zo leuk die verhalen die door dezelfde mensen heel anders beleefd zijn en waardoor er een ‘wel waar, niet waar, discussie ontstaat.

Een mooie eerste dag.

Morgen 9.00 uur ontbijten.

Atske

Heel fijn om te lezen ?

Renee Ketelaar

Een hele fijne tijd op Texel.
Een prachtig eiland
Hopelijk werkt het weer ook mee
Geniet ervan

Ineke

Ik heb niet veel te schrijven want jij kan dat als geen ander verwoorden.
Vandaag weer een leuke dag vlg Jan en Liesbeth.
Ook ik mis H.J. En Atske ?

Albert en Veroni

Weer veel gezelligheid toegewenst en natuurlijk mooi weer !
Lieve groetjes

Ad

Fijne vakantie toegewenst

Keesenmia

Dat is weer een gezellig reisje

Denise

Leuk om de verschillen tussen het zuiden van Europa en het noorden van Nederland te ervaren, fijne trip

Sandrina

Heel veel rijplezier en gezelligheid gewenst en vooral iedereen de groetjes

Marianne

Omdat ik wel eens met een rit van jullie mee ben geweest, weet ik uit ervaring hoe mooi, bijzonder en vooral super gezellig die ritjes zijn.
Door de geweldige manier waarop je het beschrijft Els, hebben we een exacte voorstelling van jullie reis en het reisgezelschap.
Lekker genieten en doe iedereen die wij kennen heel veel groetjes vanuit een meer dan zonnig Lissabon.
Liefs ?van ons beiden.

Frank

Geniet er lekker van. Mooie rit en een fijne vakantie

Toos en Ad

Weer op pad maar nu in ons eigen landje dat ook erg mooi is !!!
Hopelijk hebben jullie goed weer ?
Geniet van de dagen samen en kijken weer uit naar het volgende hoofdstuk

Bas en Ineke

Heerlijk weer op stap met Vrienden heel gezellig Genieten maar??Zo kom je ook weer eens op andere plaatsen?Nederland is ook prachtig IJmuiden met de gezellige schepen?⛎ Callantsoog Bergen een heel mooi Kunstenaarsdorp en zo lekker naar Texel. TopMooi Hotel gescoord Lindeboom ?Lekker aan de Martini weer een nieuw drankje ontdekt?Gezellig genieten daar met elkaar ?Wij mogen weer meegenieten ??

Irma

Leuk dat jullie naar Texel zijn. Was daar begin Mei, maar ga daar elk jaar naar toe en sta dan op een camping vlak bij Den Burg waar jullie nu zijn. Een heel leuk stadje.
Geniet ervan en doe iedereen de groeten van Pat en mij.

Wim en Annelies

Klink.t weer super gezellig, fijne dagen