Dekkers.reismee.nl

Portugal

7 maart 2024

Helemaal onverwacht boeken wij een reisje naar Portugal.

Toen het op ons pad kwam hoorde ik het stemmetje van een vriendin ‘als er iets leuks op je pad komt moet je het pakken’ nou als dit niet ‘iets leuks’ is?

We weten niets van Portugal en de Algarve.

Lissabon en Porto staan ons nog wel goed bij, daar hebben we genoten - vooral van de Fado.

We gaan ons inlezen en op zoek naar een Fado-optreden een deze dagen. Spannend!

We vliegen vanuit Eindhoven.

Parkeren is geregeld via ‘SchippersStop in Oers’.

De auto is gehuurd en ons bedje is gespreid in Tavira. Daar blijven we 10 dagen.

Ook nieuw voor ons. In principe kun je ons scharen onder de noemer zigeuners, altijd rondtrekkend, rusteloos en nieuwsgierig van aard.

We willen niks missen.

We gaan het beleven.

Het was lastig inpakken deze keer. Allebei één trolley en volgens de verwachting wisselend weer. Dus een badpak en een warme trui en alles wat daar tussen zit is ingepakt. Voordeel van een huis is dat je tussendoor even een wasje kunt doen, ook nieuw voor ons.

Tijdens het wachten op de shuttlebus raakten we aan de praat met andere reizigers. Hij vroeg ‘waar komen jullie vandaan’ Halsteren zeiden wij ‘Oh Halsteren dat ken ik goed zei hij, Levi Dekkers, zegt jullie dat iets’?

‘Dat is onze zoon‘ zeiden we verbaasd. Toen was het zijn beurt om met ogen, groot van ongeloof naar ons te staren. Blijken die twee veel met elkaar samen te werken en elkaar net nog aan de lijn gehad te hebben. Wat een bijzonder toeval!

Wij hadden ook meteen een klik en hebben totdat we instapten in het vliegtuig gezellig met elkaar aan de koffie gezeten. Zij gaan ook naar Tavira. Het is altijd leuk om onverwachte connecties te ontdekken, vooral als het gaat om mensen die met onze zoon hebben samengewerkt. Wie weet, misschien komen we elkaar nog eens tegen in Tavira. Een kleinere wereld dan je zou denken!

Vlotte vliegreis met gedownloade films, de tijd vloog voorbij en gaat

ook een uur terug dus rond kwart voor acht landen we op Faro.

De winkels zijn dan dicht.

Bij aankomst worden we overvallen door een stevige wind, een hele uitdaging bij het uitstappen om met de koffer van de trap af te gaan als je hier niet op voorbereid bent.

Auto ophalen en naar Urbanização Nora Velha, ons appartement voor de komende dagen.

We werden hartelijk ontvangen door José, onze host, en hebben duidelijke uitleg gekregen.

Dit wordt genieten van al het moois in dit prachtige park, alles is werkelijk schitterend.

Gezellig nog even in het Nora Velha Café geproost op een geslaagde aankomst.

Laat het avontuur maar beginnen!

nu lekker slapen.

x

Peter & Erika

Heerlijk weg, als het gaat over ontdekken en genieten dan gaat dat bij jullie altijd goedkomen. Wij genieten ook mee zo. Heel veel plezier. Lieve groetjes van ons ?

Atske

Als dat niet leuk is ! Een onverwacht reisje . Ruim 35 jr geleden waren wij in de buurt van Albufera .
Ons vakantiehuisje was een moors uitziend geschakelde woning met een dakterras en een ommuurd tuintje . En er werd een Renault 4 bij verhuurd .( Dat was ook mijn eerste auto )
Leuke herinnering aan de vakantie , met een kind wat dol op vis is . (Zal wel komen omdat hij in Vlissingen is geboren .?)
Een klein jochie dat in het restaurant naast het aquarium wilde zitten, om naar de vissen te
kijken .

Xx

Amy

Wat fijn dat jullie aan een volgend avontuur kunnen beginnen!! Ik geniet ervan dat jullie zo genieten ?

Irma

Wat heerlijk om jullie eerste dag van een nieuw avontuur te lezen. Dat gaat zeker genieten worden want het is daar mooi. Hoop dat het heerlijk weer is zodat jullie veel uitstapjes kunnen maken en wij kunnen meegenieten.

Gijs en il

Groot gelijk. Geniet van jullie vakantie. Algarve is mooi om te ontdekken. Xx

Wim en Annelies

Geweldig luitjes, wij wensen jullie een mooie vakantie met veel mooi weer .

Lineke

Wat een leuke inval!!
Wij slaan dit jaar Portugal over en richten ons op Spanje, maar jullie zitten vlak bij de Spaanse grens..
Heel veel moois te ontdekken in Portugal!!

Ineke

Wat heerlijk De Algarve ,
Voor ons bekend terrein .
Genieten jullie maar weer hoor ?
Liefs

Marga

Fijne vakantie???

Krista

Zo de avonturiers weer lekker op stap!gelukkig zijn zit in een onverwacht hoekje dus… een appartementje in Portugal in Maart en kunnen we weer meegenieten !

Toos en Ad

Dus als er iets leuks voorbij komt PAKKEN dat is ons moto
Gelukkig gedaan TOP
Nu lekker genieten van dit onverwachte reisje
Dat gaat jullie vast lukken

Rita

Hee veel plezier in Tavira. Hebben wij warme herinneringen aan.
Ik reis weer in gedachten mee op de achterbank in de auto

Renee Ketelaar

Wat leuk! Ken veel mensen die daar jaarlijks heen. Zelf nog nooit geweest. Ben benieuwd naar jullie avonturen. Veel plezier!

Yola

Onverwacht op reis! Dat wordt extra genieten voor jullie. Wij zijn op Curaçao en gaan jullie vanaf hier volgen, meebeleven en meegenieten.
Heel veel plezier op jullie reis.
Lieve, warme groet, Peter en Yola

Hélène

Geniet maar lekker daar in tavira.
Jullie lopen wel een jaartje achter, het is alweer maart 2024
Leuk dat wij jullie belevenissen weer mogen volgen.
Lieve groetjes hélène

Elle

Wat fijn zo'n onverwacht reisje, en wij volgen jullie op de voet. Wordt vast weer leuk om te lezen, geniet er van.

Peter en elke

Wat een verrassing zo opeens weer weg en we reizen met plezier mee en lezen met plezier jullie doen en later.geniet ervan en wat een leuke ontmoeting lieve groet

Bas en Ineke

Heerlijk lekker naar Portugal ? pluk de dag en geniet zoveel mogelijk ?Weer een heel andere reis Portugal is prachtig daar hebben wij ook veel herinneringen aan beleefd Wat leuk en een toeval dat jullie daar een bekende van Levi ontmoeten die zullen jullie daar in Tavira nog wel meer tegenkomen ? Wij reizen weer met jullie mee en genieten weer van jullie Belevingen ??

keesenmia@gmail.com

Wat leuk zo op korte termijn een reisje boeken geniet er van ??

Sandrina

Leuk weer een reisverslag van jullie!! Dat word weer genieten voor jullie en voor de lezers. Hele fijne vakantie en lekker genieten liefs van hier ?

Marianne

Onverwachte dingen zijn het leukst. Dat weten jullie als geen ander. Genieten staat ook met hoofdletters in jullie agenda. We genieten nog na van de mooie geniet momentjes die we met jullie reizen mochten meemaken. Ga vooral door met genieten daar genieten wij van mee. Dikke kus ? Wat is genieten een mooi woord!!!

Gilbert

Onverwachte en spontane reisjes geven kleur aan de gewone gang van zaken. Zeker na alle regen van voorbije weken in eigen land. Geniet ervan. We volgen jullie op de voet.