Dekkers.reismee.nl

Van St Lucia naar Himeville

Langs de kust van Zoeloeland banaantjes gekocht. 10 rand voor een hele kam. Zoveel hebben wij er niet nodig dus kopen er vier en vragen of we haar mogen fotograferen voor de rest van het geld. Deal! Natuurlijk wil ze de foto wel zien. Een brede glimlach.

Langs de kilometers lange weg lopen weer veel jonge mensen op weg van en naar hun werk. Mijn voorstel zou zijn om degene die elkaar halverwege kruisen van baan te laten wisselen. Of is dat een Westerse gedachte?
Kleine hutjes en huisjes staan bij elkaar met overal wapperende was. Te bedenken dat die kleding met de hand gewassen is.
Tolwegen naar Durban. Wetend dat hier aan de kust kleine charmante vakantieplaatsen elkaar opvolgen als parels aan een ketting. Maar.... wij schieten goed op.
Durban: De op twee na grootste stad van Zuid-Afrika heeft de belangrijkste haven van het land. Maar vóór alles is Durban een stad met een grote multiculturele verscheidenheid. Dit weerspiegelt zich in het stadsbeeld door de vele moskeeën, kerken en hindoetempels.
Voor de stadsverkenning kiezen wij voor de Indiase wijk. Maar eerst auto omruilen.
Om 13.00 uur in de garage van First. Waarom hadden wij vooraf al het gevoel dat die grote auto er niet zou zijn? Hij was er dus niet..... !
Ik had al bedacht om de Indiase wijk in te gaan. Leuk met al die kleurrijke winkels en heerlijk geurende eetkramen dacht ik. Daar wilden we 2 uur voor uittrekken. "Oké, dan is de auto er zeker". Ze bellen ons.
Te ver om te lopen dus terug de auto in en achter TomTom aan. We zagen de markt al van verre. Begon op een trap en verder op een brug over de weg naar een groot terrein. Een gekrioel van jewelste en niet één blanke te bekennen. Overal busjes en gammele kraampjes. Om hier onze auto achter te laten met heel ons hebben en houden vonden we te riskant. Dit was ook niet de India market.
Plan bijstellen dus en lekker naar het strand. 10 minuten later liepen we daar te flaneren op de boulevard. Er lag niemand in badkleding op het strand. Wel met kleren aan, ook in het water trouwens. Tja bruin zijn ze toch al en waarom zou je je huid laten verbranden?
Wij zochten een lekker dakterrasje op met witte rieten stoeltjes. Aan het tafeltje naast ons zaten een meisje, een jongen en een iets oudere vrouw. Ik vond het meisje meteen al een opvallende verschijning. Toen al het personeel opeens naar buiten kwam en met haar op de foto wilde bleek ze 'iemand' van de televisie te zijn.
Om 15.00 uur toch maar terug naar de garage. " hij is onderweg". Om 15.40 uur rijden we naar buiten met een donkerblauwe Volkswagen Polo, automaat. Hoop dat hij ons geluk brengt.
Nu in a hurry naar Albizia House B&B in Himville. Toch nog 2,5 uur rijden.
En weer een flinke bui onderweg.
We volgen de schitterende P126 door de bergen. Wat wonen de mensen hier afgelegen. We zien we een groepje kinderen bij elkaar langs de weg zitten waarvan we denken "hoe komen die vandaag nog thuis".
Bij Bulwer worden de huisjes opvallend fel gekleurd. Ik voel meteen symphatie voor die bewoners. Fotograferen vanuit een rijdende auto lukt niet anders zou het beeldschone plaatjes opleveren.
De B&B is op zich is weer een schot in de roos. Kamer waar we in kunnen dansen.
WiFi werkt niet.
400 meter verderop is een hotel met restaurant en pub waar we terecht kunnen voor diner. Het is absoluut veilig om te lopen. Dan daar onze mail maar checken.
Voor het eerst een vest aan. Het is frisjes in de bergen. We hadden al gelezen dat we konden dineren bij kaarslicht maar dit sfeertje hadden we niet verwacht. Had veel weg van Kerst met die rode tafelkleedjes. Open haard aan en inderdaad op iedere tafel kaarsen. Het was niet druk maar heel gezellig. Muziekje erbij. Onze dame droeg een zwarte wollen muts, zwarte sokjes, een rok en een trainingsjack. Ze was super aardig en lachte bij alles wat we vroegen. Wij bestelden vlees van de grill en een lekker toetje. Het is me opgevallen dat je hier moet kiezen of je er slagroom of ijs bij wilt hebben. Als je allebei zegt lachen ze en blijven wachten tot je een keuze gemaakt hebt. Ijs dan maar. WiFi werkt niet.

Levi

????????????????

Ineke

we zien geen verhaal

Apollonia

Net als bij Ineke, geen verhaal.
Groetjes

Marianne Scheepens

Ik heb pas 1 x een verhaal kunnen lezen.
Daaruit lees ik wel, dat jullie het fantastisch hebben.
Nog van harte met jullie trouwdag en geniet er lekker van samen.
Lieve groetjes van ons beiden.

gijs en il

Wij krijgen wel alle verhalen, deze dus ook. Had gisteren geen tijd om te lezen. Heb Juultje al vanaf zaterdag te logeren want eindelijk kunnen Lars en Loes verhuizen.
Jullie maken weer een prachtige reis met heel veel indrukken. Tot het volgende relaas maar weer. Xxxx

AnneMiek

Prachtig Els en Hans,
Wat maken jullie een geweldige reis. Leuk om de verhalen te lezen. Bij ons komen ze ook gewoon door. Begin er elke dag al naar uit te kijken. Lekker mee genieten van al het moois (en minder mooie) dingen die jullie beleven. Blijf het volgen.
Liefs AnneMiek

Marijke Veldhoen

Wat ontzettend leuk dat we jullie op jullie reis door Zuid Afrika kunnen volgen, terwijl we in Spanje zitten. Ook van ons gefeliciteerd met jullie trouwdag. Kijk naar nog meer verhalen uit. Wat een geweldige reis!!!
Lieve groet, Dick en Marijke