Dekkers.reismee.nl

Tavira Portugal

17 maart 2024

Het zit erop.

Portugal staat bekend om zijn prachtige weer en ontspannen sfeer, dat hebben we ervaren. Het is begrijpelijk dat we hier nog graag wat langer hadden willen blijven.

We ontbijten nog lekker buiten en gaan inpakken.

Schoonmaak is bij de prijs inbegrepen dus wat dat betreft zijn we snel klaar.

Koffer inpakken en er wéér achter komen dat ik de helft niet nodig gehad heb.

Het is waar dat Portugezen niet aan opsmuk doen. Daar waren we al op gewezen maar vanwege de weersvoorspellingen toch weer alle seizoenen ingepakt.

Nog heel even in de tuin het laatste half uurtje zon meepakken.

Dag huis, wat was het fijn hier.

En dan naar Faro naar het vliegveld.

Om 15,24 vliegen we op Eindhoven.

Om 15.09 zaten we al in het vliegtuig maar het duurde nog zeker een half uur voordat we opstegen.

Ik startte mijn Netflix film op. ‘Erin Brockovic’ waarin Julia Roberts een hoofdrol speelt. Ik ben groot fan van haar. En deze film is er dan ook weer een naar mijn goesting.

Zo vliegt de tijd vooruit.

We zitten helemaal achterin, wat fijn is bij het uitstappen.

Hans bij het raam en ik naast een Vietnamees meisje dat meteen haar hoofd op het tafeltje legt en in slaap valt.

Het regent als we aankomen en in ons huis is het koud.

Deze onverwachte reis was een voltreffer! Wat hebben we genoten van het zomerse weer, het ontdekken van nieuwe plaatsen en van de lokale lekkernijen.

Veel vis, lekkere koffie met het echte hoogtepunt de knapperige Pastel de Nata iedere dag. Van de mooie optredens en variatie in muziek, van de Ierse pub en de Jamsessie, het concert en natuurlijk van de Fado. Én de straatmuzikanten niet te vergeten. Het was een feest.

De ontmoeting met de kennis van Levi uit Dongen, die we zo toevallig tegen kwamen en waarvan we allebei dachten dat we in hetzelfde plaatsje zaten maar waarvoor we in werkelijk een half uur moesten rijden toen we eenmaal hun adres kregen. Wat was het gezellig om samen te eten.

En het mooie appartement op de benedenverdieping met het sfeervolle terras en een eigen tuin in dat prachtig aangelegde park. Met ieder een eigen badkamer en voorzien van alle gemakken.

De tips en leuke adressen die we meekregen en die we uiteraard opgevolgd hebben. Dat was zeker meerwaarde. Dankjewel daarvoor.

Het is altijd leuk om reisverhalen te delen en nog leuker om feedback en reacties te ontvangen.

Dank je wel lieve mensen, het was elke keer weer leuk om mijn IPad te openen.

Hopelijk hebben jullie genoten van het mee-reizen.

Wij gaan de blaadjes opruimen van de magnolia die stiekem gebloeid heeft toen wij weg waren. Alsof het gesneeuwd heeft.

Maar een teken van voorjaar en daar kijken we naar uit.

We zijn weer thuis.

X

Renee Ketelaar

Welkom thuis
Weer genoten van jullie verhalen
Jammer dat je geen mooi weer in je koffer heb kunnen meenemen.
Fijne dag

Amy

Welkom thuis! Tot snel?

Christa Degryse

Dankjewel lieve Els en Hans dat we weer mochten meegenieten van je telkens miniatuur leuke boekjes ?we voelden ons telkens op de terrasjes, de voorstellingen, de prachtige streek…dankzij de warme schrijfwijze van deze unieke ervaring! Koester deze mooie reis en we kijken, zoals jullie trouwens, uit naar een vervolg!groetjes??

Toos en Ad

Welkom thuis
Ook hier voorjaar erg mooi alles te zien ontluiken

Atske

We vonden het weer heel leuk meereizen met jullie . En zo leren we ook over de plaatselijke lekkernijen en de muziek ervaringen ……
En zo kwamen ook de ervaringen van heel lang geleden terug . Niet te vergelijken , als jong gezin . Maar toch…
Lieve gr onze magnolia moet nog beginnen

Albert en Veroni

Bedankt weer voor de gezellige verhalen over jullie
belevenissen ! Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben gehad . Liefs .

keesenmia@gmail.com

Op naar de volgende reis liefs van ons

Liesbeth

Wat weer veel geweldige en herkenbare verhalen.Portugal is geweldig en jij schrijft het ook echt zo zoals het daar is.
Nog even nagenieten thuis
We zien elkaar in Juni

Ad

Els weer bedankt voor je reisverhaal en Hans voor het inhoudelijk deel er van.

Marianne Vermaat

Wat schrijf je toch mooi !!

Marianne en Harry

Thuis komen heeft ook wel iets na een prachtige vakantie. De herinneringen neem je tenslotte mee en ook al de prachtige verhalen over wat jullie in korte tijd hebben gezien en gedaan. Het mee reizen was een kadootje voor de thuiszitters.
Hier gaat het ook steeds meer lente worden. Dus kan het grote genieten gewoon doorgaan voor jullie. Liefs en tot snel.

Maurice

Met plezier jullie verslag over Portugal gelezen. Het nadeel hiervan is dat het begint te kriebelen om zelf te vertrekken en die leuke plekjes op te zoeken.
En fado is ook onze muziek. Het is eigenlijk de Portugese smartlap.
Tot een volgende!

Joop

Goed te lezen over de behouden aankomst te Eindhoven, Portugal reis positief voltooid.
Heb stiekum via de mails van Rhea mee gelezen en hiervan genoten,
ik houd wel van reisverhalen in 'logboek' stijl. Blijf reizen en schrijven, zolang je dat 'leuk' vindt.

Ad .v.d.m

Els wederom super leuke verhalen.
Je wordt elke keer weer meegezogen in jou verhaal.
Bedankt en tot binnenkort

Yola

Welkom thuis!
Wat hebben we weer genoten van je dagelijks verslag. Alsof we erbij waren. Het zijn mooie herinneringen voor jullie waar jullie aan terug kunnen denken.
Warme groet, Peter en Yola ?

Kees en Ineke

Welkom terug in Nederland . Jullie kunnen weer een mooie reis toevoegen aan jullie collectie mooie belevenissen. Onvoorstelbaar wat jullie in zo’n korte tijd allemaal hebben gedaan, gezien en geproefd. Het was fijn dat wij mee mochten genieten.
Dankjewel hiervoor.
Groetjes van ons.

Ineke

Wat hebben jullie het weer fijn gehad ,welkom thuis .
Liefs

Hélène

Hoi els en hans, fijn dat jullie weer thuis zijn. Heb genoten van jullie belevenissen in Portugal. Tot gauw

Apollonia

Heb jullie niet kunnen volgen. Slechte mail ontvangst , soms helemaal dagen geen ontvangst. Kwam er vanmorgen achter dat je reis je mee schteef. Heb berichtje gestuurd en onbestelbaar reour gehad. Hoop dat je dit leest en dat jullie genoten hebben.ge Apollonia.