Dekkers.reismee.nl

Knysna

23 februari

Dank je wel voor de leuke reacties elke dag. Iets om telkens weer naar uit te kijken.

Knysna
Vorig jaar een voedselvergiftiging opgelopen in Knysna en daardoor alleen maar op bed gelegen. Daarom nu twee nachten geboekt om de stad te verkennen op onze manier.
Vanmorgen vroeg naar de Art & Graft Market. Afrikaanser kan bijna niet. Van kleine tot grote beelden van hout en steen. Wij hebben een mooie schaal gekocht.
Naar Thesen Islands gereden om een heel ander soort kunst te bekijken. Thesen Islands is een van Knysna's nieuwste en meest exclusieve ontwikkelingen.Op het eiland waan je je in een andere wereld. Het ademt luxe en comfort uit. Exclusieve (vakantie) huizen in rustige natuurtinten met eigen aanlegsteigers zorgen voor een snelle toegang tot de Lagune. Hier vind je ook oesterbars, boetiekjes en mooie kunstgalerijen.
Wij nemen een koffiepauze omdat we een zaak passeren die uitpuilt van de taartjes-eters. Niet normaal zo lekker als dat er uit ziet. Daar kunnen we gewoon niet voorbij lopen.
Na nog een uurtje winkelen neergestreken aan het water. Oesters en champagne als lunch. Genoten!
Tafel besproken voor vanavond bij Tapas&Oysters.
De auto terug naar het hotel gebracht en nog even aan de reis gewerkt. Paar hotels geboekt en een picknick in Franschoek vastgelegd.
Wandelen naar Waterfront, het is heerlijk weer. De winkeltjes zijn daar 7 dagen per week open. Verder is alles gesloten in het centrum. De meeste restaurants zijn zondags ook dicht. Mooie struisvogel leren tassen bekeken. Wij vinden dit allebei mooi leer Maar vragen ons toch af waarom het zo duur moet zijn. Het vlees is aan de prijs, de veren worden voor veel geld verkocht dus waarom dan ook de huid nog eens extreem duur verkopen? Afrika's goud???
Overigens nog een goede tip voor Nederlandse goudzoekers: Ga mengkranen verkopen hier. Die zijn er bijna niet in de hotels. Kun je op binnen lopen.
Verse jus en pizza puntje op terras van de Italiaan en lekker mensen kijken.
Terug en omkleden. De huisbaas geeft ons een telefoonnummer mee van een taxi bedrijf.
Tussen 20.00 en 22.00 uur gaat de stroom in de stad uit "zorg dat je in een goed restaurant zit, daar hebben ze aggregaten" zei hij. En bedankt voor de tip.
We besluiten helemaal te lopen naar Thesen Islands, om de Pizza te verteren. Mooi wandelingetje ook. Het eiland is af te sluiten met een slagboom, ideaal voor veilige eilandfeestdagen.
"Tapas en Oysters" is een levendig restaurant aan de waterkant gelegen op Thesen Island.Perfect uitzicht over de lagune. We weten dat dit restaurant in 2013 bekroont is met de"Chiquila" Oyster. En terecht. Daar kloppen alle smaken. Beetje overmoedig bestellen we daarna de oesters in boter met knoflook en blauwe kaas. Overheerlijk om te dippen met hetvers gebakken raket zout stokbrood.Hans heeft gevoel voor durf en bestelt daarna de"Tapas Favourite" Pickled Jalapeno. Niet voor watjes! Een lekkere Van Loveren erbij en de beste chips ooit zoals ze zelf op de kaart zetten. "The hottest spot in town" prijkt met grote letters op de voorgevel. Waarom dan bescheiden zijn?
Een fantastische ervaring.
Taxi niet nodig. Straatverlichting aan toen we naar huis wandelden.

RoMo

Dat is genieten met een hele grote hoofdletter!
En ja...door het lezen genieten wij allemaal heerlijk mee!
Geweldige ervaring rijker.
Geniet gauw weer verde, zou ik zeggen ;-)

Erika

Wel handig dat Hans zijn kleding daar laat zodat er veel ruimte is om mooie spulletjes te kopen........er wel rekening mee houden dat jullie alleen die koffer aan ruimte hebben......ha...ha.

jenny

Iedere keer sta ik weer versteld als ik lees dat onze Hans die vroeger echt niks lekker vond en het vertikte om te eten nu al die vreemde dingen eet. Geweldig, kom als jullie terug zijn maar vlug langs om alles te vertellen en te eten. Groetjes.

Apollonia

weer met jullie meegenoten.
Alleen de geur en smaak van het eten moest ik er bij denken,was niet moeilijk.
Nou Hans durft wel met die hete pepers!
Verder alles goed met zijn gezondheid?
Hier alles oke.
Was erg gezellig bij Thea.we waren met zijn 6.
Barbara,Rita, Denise,Carola,Ineke Thea zelf en Ik.
Wens jullie nog veel vakantie plezier en tot ziens.
Gr.

Nardi

Mooie reisverslagen!! Wensen jullie nog een hele mooie dagen. Geniet ze. Groetjes van Liza en Nardi

AnneMiek

O wat een heerlijkheden allemaal. Geniet er maar lekker van. En zijn de oesters net zo lekker als onze oesters uit de Oosterschelde? Nog een hele mooi tijd daar.
Lieve groetjes AnneMiek.

gijs en il

Voor mij geen oesters hoor!! Maar jullie genieten er volop van, goed zo!! Xxxx

Ineke

Wat een lief beertje.