Dekkers.reismee.nl

Peak district

Alison House Hotel.

Met een 'gelukje' hier terecht gekomen. Heerlijk bed, super Engels ontbijt, helemaal samen te stellen naar wens.
Wijs geworden, bespreken we voor vanavond een tafeltje hier met uitzicht op de tuin.
Peak district, dat staat op het programma van vandaag. Het oudste nationale park van het land.
De lengte is 90 km en de bezienswaardigheden zijn vermeld. Zo ook Haddon Hall, onze eerste stop. Het is een van de mooiste middeleeuwse landhuizen van Engeland en al meer dan 800 jaar in bezit van de familie van de huidige eigenaar, Lord Edward Manners. De entree prijzen zijn aan de hoge kant maar in dit geval wel iedere cent waard.
Vooral de tuin met het weidse uitzicht over het glooiende land met de bijzondere koeien en schapen, het riviertje met de leuke bruggetjes. We hebben er heerlijk de tijd voor genomen.
Buxton is de volgende stop. In dit kuuroord is vast wel een nagelstudio. Mijn nagel is gebroken en dat is lastig. En jawel hoor op een van de hoogstgelegen steden van het land repareren ze mijn nagel. Ik ben blij! En nog veel blijer als in in een vintage winkel, in het voormalige badhuis, de meest leuke schoenen ooit vind! Vanwege de unieke ligging wordt het Opera House in dit plaatsje wel het 'theater in de heuvels' genoemd'.
We rijden door een heel gevarieerd landschap, rotsige heidegronden met de grazende schapen en glooiende kalksteen heuvels, mooie dorpjes, allemaal met een eigen verhaal.
De story van Eyam greep ons aan. Dit dorp werd beroemd omdat alle inwoners vrijwillig in quarantaine gingen om verspreiding van de pest te voorkomen. In een tuin zien we een bord staan met de namen van familieleden die allemaal overleden zijn in 1665-1666.
De National Trust Touring Pass biedt toegang tot unieke historische huizen, kastelen en tuinen, en geeft bezoekers van Groot-Brittannië de kans om de beroemde historische Britse bezienswaardigheden te verkennen. Deze pas is aan te raden.
Wij wilden hem gebruiken, rijden tenslotte al die tijd al met een sticker op de voorruit, voor Eyam Hall. Gesloten! Om 16.00 uur! Vanavond draait, onder de sterren, de filmThe Lady in the Van, hier in deOutdoor Cinema at Eyam Hall
Dan maar relaxen en Tea drinken in een van de ouderwetse tearooms, natuurlijk met gebak, we weten hoe het hoort, smiley!
Rode, jurk en parels aan. Klaar voor het diner in ons hotel. Mooi tafeltje en mooi gedekt. Karaf water en lekkere fles wijn. Drie gangen, waarvan de laatste uiteraard weer merengue met vers fruit is. We zijn er gek op!
Wij maken nog een dansje samen, gewoon omdat het een mooie avond was en de muziek ons aanmoedigde. En....iedereen verder al op een oor lag.
Als wij op bed liggen horen we vuurwerk. Hebben we toch nog iets gemist vandaag???

Atske@skynet.be

Ik krijg gelijk zin in het mooie dessert.
Wat doet het veel , een mooie presentatie.
Weer een leuk verslag van jullie reis.
We genieten echt mee.

Lineke

Super verteld, alsof ik erbij ben! Kus!

RoMo

Het moet wel fantastisch zijn om met een Mg-tje te tuffen door Engeland.
Het land bij uitstek, lijkt mij!
Geniet maar gauw weer verder...

Gijs en il

Wij hebben weer gesmuld van het verhaal en de foto ziet er ook uit om van te smullen. Vooruit, jij ook Hans!! Ben benieuwd naar de schoenen!! Blijven genieten is het motto. Xxx